De 10 mest piratade spelen i år

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av LeaD:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av Ankh:

Nu betvivlar jag iofs att alla gör som mig, men jag laddar hem spel - provar dom och eventuellt spelar dom tills jag får råd att köpa spelen. Så har jag alltid gjort. Förlorar dom något på mig? Nej, inte det minsta. Jag köper ju faktiskt deras spel - dock kan jag spela kopian i väntan på pengar.

Köper du alla spel du laddar hem? Om du nu inte gör det, så köper du ju inte deras spel. Och om du nu gör det, varför inte helt enkelt vänta?

Ser du inte vad han skrev? Han spelar kopierade spel i väntan på pengar, varför lägga ut pengar på skit? Rent strategiskt är det de smartaste sättet. Hade han inte kunnat ladda ner hade de mest troligt inte blivit något köp heller. Jag kommer ihåg förr då nästan alla spel hade demos, man tom prenumererade på tidningar, bland annat FZ's samarbetspartner, för att få reda på vilket spel man skulle satsa på. Förr kunde man byta in sina spel mot en vettig peng för att köpa nya spel, nu blir man grundlurad om man försöker sig på något sånt. Jag vet inte hur de är med dig men personligen så föredrar jag att testa spel innan köp, speciellt nu när spelen är halvfärdiga. En annan orsak till förluster för företagen kan vara att dom lägger ner för mycket tid på att förbereda spelen (ex. ta en resa till Afrika) och dyra kopieringsskydd än på att göra ett bra spel. Så jag skiter om de är fel eller inte att ladda ner, de är lika fel av dom att lura oss på pengar genom falska påståenden om att just deras spel är storslaget och unikt, och visst jag håller med om att man inte ska falla för hypen, men vad har vi idag att gå på mer än hype?

Men om alla bara tänker på vad som är bäst för dem så går världen under. Inget spel är perfekt. Ni måste betala för de som ni spelar ändå

Så du köper all musik du hör på radion? Köper du alla filmer du ser på TV också kanske? De är precis samma sak, bortsett från att du kan prova musik och film idag genom att antingen lyssna på radio, gå in i en skivbutik, se på TV, hyra film eller vad sjutton som helst. Du ska vad glad om du får testa ett spel i butik idag, de går enbart i vissa butiker, dock enbart konsolspel, och vart finns de minst kopiering inom spelbranschen? Företagen MÅSTE få låta oss pröva deras produkter, de anser jag att man har rätt till som konsument, och vissa håller med, andra inte, men samtidigt vore världen skrämmande om den vore perfekt och alla tyckte lika.

Word!
jävligt bra skrivet imo! 8)

Sämst skrivet iofs. Jag sa betala för det ni spela inte det ni testar. Okej det var inte sämst skrivet men få av argumenten håller IRL. Som den här andra personen sa: Testar ni ketchupen i affären innan ni köper den? Tar ni ett smakprov av systemets vin? Nej det klarar ni minsan er utan men inte när det kommer till spel. Nej då är det annorlunda då förstås

Ja jag testade ketchup innan jag köpte de, inte i butik, men du testar ju inte heller spelen i butik, eller hur? Idag finns de även gott om vinprovningar runt om i Sverige som du kan besöka om du känner dig sugen på att testa lite vin innan du köper.

Det går inte riktigt att jämföra piratkopiering av spel idag med något annat då de mesta är så pass mycket lättare att testa idag. Ketchup som du skrev slår jag vad om att alla testade som barn för första gången, viner testar man på fester eller vinprovning, bilar testar man i butik.

Jag kan slå vad om att dom flesta här idag sällan äter sånt som dom aldrig testat, de sker väldigt sällan, oftast när man är bjuden på middag, annars håller vi oss till vår egna lilla meny som vi känner till. Så det går alltså inte att jämföra piratkopiering och bryta upp ett paket köttbullar i en butik eller sno bilar. Är de ett brott? ja, men i stora drag är de som att jämföra mord och misshandel.

Inaktiv

Men sen när jag visste att jag gilla RTS, nej förlåt jag menade ketchup, så slog jag på stort och testade Heinz utan att veta hur pass mycket jag gilla den eller ej.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Det går inte riktigt att jämföra piratkopiering av spel idag med något annat då de mesta är så pass mycket lättare att testa idag. Ketchup som du skrev slår jag vad om att alla testade som barn för första gången, viner testar man på fester eller vinprovning, bilar testar man i butik.

Jag kan slå vad om att dom flesta här idag sällan äter sånt som dom aldrig testat, de sker väldigt sällan, oftast när man är bjuden på middag, annars håller vi oss till vår egna lilla meny som vi känner till. Så det går alltså inte att jämföra piratkopiering och bryta upp ett paket köttbullar i en butik eller sno bilar. Är de ett brott? ja, men i stora drag är de som att jämföra mord och misshandel.

ditt argument håller inte, hur gammal är du? 12år? vill du förändra världen? går med i greenpeace eller va fan vill du? hänger du inte med i utvecklingen?, det finns demos, hundratals recensioner och videofilmer,trailers,videodiarys videorecensioner som man kan läsa och titta på innan man bestämmer sig för ett köp.

väx upp


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

URK
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Mahone:

Det går inte riktigt att jämföra piratkopiering av spel idag med något annat då de mesta är så pass mycket lättare att testa idag. Ketchup som du skrev slår jag vad om att alla testade som barn för första gången, viner testar man på fester eller vinprovning, bilar testar man i butik.

Jag kan slå vad om att dom flesta här idag sällan äter sånt som dom aldrig testat, de sker väldigt sällan, oftast när man är bjuden på middag, annars håller vi oss till vår egna lilla meny som vi känner till. Så det går alltså inte att jämföra piratkopiering och bryta upp ett paket köttbullar i en butik eller sno bilar. Är de ett brott? ja, men i stora drag är de som att jämföra mord och misshandel.

ditt argument håller inte, hur gammal är du? 12år? vill du förändra världen? går med i greenpeace eller va fan vill du? hänger du inte med i utvecklingen?, det finns demos, hundratals recensioner och videofilmer,trailers,videodiarys videorecensioner som man kan läsa och titta på innan man bestämmer sig för ett köp.

väx upp

att se på trailers och liknade är som att köpa en bil efter ha sätt bil reklamen att den blir en robot som åker skridskor och tro på det. eller så på någon bil tv pogram och köpa efter det. demo finns det? för så kom en demo några veckor innan spelet kom som gav en mera rättvis bild av spelet. om det kommer en demo så är det efter spelet har släpps som beta version 1.0 som man får köpa.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Mahone:

Det går inte riktigt att jämföra piratkopiering av spel idag med något annat då de mesta är så pass mycket lättare att testa idag. Ketchup som du skrev slår jag vad om att alla testade som barn för första gången, viner testar man på fester eller vinprovning, bilar testar man i butik.

Jag kan slå vad om att dom flesta här idag sällan äter sånt som dom aldrig testat, de sker väldigt sällan, oftast när man är bjuden på middag, annars håller vi oss till vår egna lilla meny som vi känner till. Så det går alltså inte att jämföra piratkopiering och bryta upp ett paket köttbullar i en butik eller sno bilar. Är de ett brott? ja, men i stora drag är de som att jämföra mord och misshandel.

ditt argument håller inte, hur gammal är du? 12år? vill du förändra världen? går med i greenpeace eller va fan vill du? hänger du inte med i utvecklingen?, det finns demos, hundratals recensioner och videofilmer,trailers,videodiarys videorecensioner som man kan läsa och titta på innan man bestämmer sig för ett köp.

väx upp

Och sen när kunde man börja lita på trailers och reviews? Far Cry 2 fick hur bra betyg som helst, va de bra? Nä de va ett bland dom sämsta spelen ja kört på länge. Spore såg hur bra ut som helst, levde de upp till alla filmer man sett? Inte ens i närheten. Majoriteten av dagens spel håller ingen kvalité alls, GTA IV är enligt mig en bland dom bästa spelen någonsin, men vad blev de av pc-versionen? Jo en dålig portning. Och gissa vad, ingen av dessa spel jag nämnde har ett demo. Köp av spel ska inte behöva vara som att spela på lotto, köper man ett spel ska de leva upp till vad utvecklarna lovat oss.

Jag laddar ner spel, väldigt mycke spel också, men bara under dom två senaste månaderna så har jag köpt 8 nya spel, så dom som förtjänar mina pengar får mina pengar, resten klassar jag som lurendrejare som fan inte ska ha ett ruttet öre.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Mahone:

Det går inte riktigt att jämföra piratkopiering av spel idag med något annat då de mesta är så pass mycket lättare att testa idag. Ketchup som du skrev slår jag vad om att alla testade som barn för första gången, viner testar man på fester eller vinprovning, bilar testar man i butik.

Jag kan slå vad om att dom flesta här idag sällan äter sånt som dom aldrig testat, de sker väldigt sällan, oftast när man är bjuden på middag, annars håller vi oss till vår egna lilla meny som vi känner till. Så det går alltså inte att jämföra piratkopiering och bryta upp ett paket köttbullar i en butik eller sno bilar. Är de ett brott? ja, men i stora drag är de som att jämföra mord och misshandel.

ditt argument håller inte, hur gammal är du? 12år? vill du förändra världen? går med i greenpeace eller va fan vill du? hänger du inte med i utvecklingen?, det finns demos, hundratals recensioner och videofilmer,trailers,videodiarys videorecensioner som man kan läsa och titta på innan man bestämmer sig för ett köp.

väx upp

Folk som inte delar dina synpunkter må vara irriterande. Fast vi försöker hålla på hopp och andra elakheter inne. Du har dock en viss poäng i det du säger. Vi som inte piratar klarar oss på en mängd recensioner in in game filmer. Varför skulle då inte dom kunna göra det?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av Sparable:

1 700 000 * 400 kr = jävligt mycket pengar de blev utan

Fortfarande så att man inte kan säga rätt av att en nedladdning är lika med en förlorad kund...


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av KoP:
Skrivet av darkthunder:

Tar man detta som exempel: Om du besöker en bilhandlare och ska köpa en splirrans ny bil. Du har ingen susning om vilken bil du vill ha, vad ABS-bromsar är, AC osv. Går du på allt snack som försäljaren säger, och tar hem bilen, helt oprövad? Eller tar du en test-tur innan du bestämmer dig för att köpa bilen?

Jag håller med.. är absolut inte fel i att testa innan man köper. Varje gång jag är på Ica brukar jag provsmaka varorna innan jag bestämmer mig för om det blir köp eller ej. Korka upp en juiceförpackning här och klämma en köttbulle där. Nice. För att inte tala om dom gånger jag besöker Systemet på jakt efter nån dyr 600-700 kronors champagne.. för dom pengarna vet man ju inte om det är bra grejjer i flaskan, så det blir till att provsmaka.

Ditt exempel är ju helt irrelevant. Jag hoppas att det var någon sorts dåligt skämt, annars kanske det är dags att fundera lite över hur retorik fungerar.

Tips: Slå upp ordet ironi. Jag överdrev en aning bara för att påvisa att man kanske inte tycker det är så farligt att "pröva" ett spel/program innan man köper det. Men att göra samma sak genom att gå in i en affär och provsmaka på varorna förefaller visst otänkbart för dom flesta. Lek med tanken.

Fast det skulle väl snarare bli som att du går in i en spelbutik med en laptop, tar ett spel och installerar det på laptopen för att man vill testa det.

Spelutvecklarna får droppa kopieringsskydd, och bli bättre på att släppa demon utav spel. De få fan skylla sig själva om de ska hålla på och göra "öppna" spelvärldar. >:(

Fast det borde ju gå och fixa, är ju bara att klippa ut ett område och göra så att man dör om man går för långt, BF2-style. Avalanche lyckades ju släppa en demo av Just Cause, så så svårt kan det ju inte vara.

Inaktiv

Eller tanka ner?

Medlem

Ja livet blir riktigt tungt för oss alla när dessa fattiga fjortisar kommer undan med gratis spelande. Katastrof. Tänke så mycket man hade kunna tjäna på dessa inkomstlösa fjortisar.
Det är säker biljarder och åter biljarder av monopolpengar som går förlorade.

Medlem

Topplistan ingen utvecklare vill hamna i haha.

Medlem

Det är nästan poetiskt att se korkade spelutvecklare bli totalt våldtagna för att de ville leka KGB med sina kunder.

Intejectjual pjopejty jigjts ;_;

Die in a fire, DRM-användare. Ahahahahahaha.

Skriv svar