Lovande comeback

Flakmonkey
Lovande comeback

Igår gjorde jag comeback på Unreal Tournament 2004-scenen. Visserligen så spelade jag lite redan i onsdags mot botar när jag konfigurerade alla inställningar och trixade i ini:s men det räknas ju inte i ett spel av den här kalibern. Igår var det dock riktiga onlinematcher, först en uppvärmning på en vanlig public DM-server där det kändes riktigt bra. Aimen satt hyggligt efter lite tweakande med sensen och jag blev riktigt överraskad över hur bra rörelserna och vapenbyten fungerade, men jag antar att de helt enkelt sitter för rotade i ryggraden för att de någonsin ska försvinna

Efter uppvärmningen var det så dags för en ordentlig kamp så jag hoppade in i MsB:s pickup-kanal på Quakenet där man lirar 2on2 och la till mig i en match. Var rejält nervös innan men eftersom jag kom i samma lag som en gammal bekant som jag vet är riktigt bra så kändes det helt okej ändå. Det var dock lite lustigt när jag kom in eftersom de lirade på en bana jag aldrig sett förut vilket inger hopp eftersom det visar att utvecklingen inte har stått still iaf. Hursomhelst så var de snälla nog att byta till en bana jag kunde och valet föll då på Antalus, en av de riktigt gamla trotjänarna från #Unreal Tournament 2003 som jag känner till utan och innan.

Nu ska jag inte gå in på detaljnivå om matcherna men jag kan säga att det gick över förväntan och det trots att vi hade två speccare som ville se hur mycket jag tappat På Antalus gick jag faktiskt plus med med 10 frags och vi vann matchen tämligen klart. Skotten satt inte riktigt där som du själv kan se på skärmdumparna här nedan, men rutinen hjälpte mig till en bra score. Återigen så var det dock rörelseschemat som jag är mest nöjd över, "specialhoppen" satt verkligen där de skulle!

[ia=22136; large]

Självklart så krävdes det revanch så vi signade upp oss på en ny pickup och den här gången föll mapvalet på Rankin-FE vilket är en tävlingsanpassad version av en av demo-banorna i Unreal Tournament 2004 - dvs ännu en bana som jag spelat åtskilliga timmar på. Här gick det långt ifrån lika bra och jag gick back med 7 frags. Det var emellertid inte sämst poäng i matchen i vi vann den också med 8 frags. Samma problem med aimen som på Antalus, om inte värre, och det känns verkligen att man har tappat mycket och då främst när det gäller jämnheten. Ibland får man in en serie med LG eller Shocken, men förr var det den nivån man höll hela tiden, nu varvar man det ju med rent pinsamma misstag.

[ia=22137; large]

Det bästa med hela upplevelsen var ju dock att det var så förbannat kul. I slutet av Rankin när de började krypa ikapp var det rejält nervöst och pulsen steg rätt rejält innan vi kunde stabilisera läget. Efteråt var jag rejält trött i huvudet och smärtan i vänsterhandens fingrar smärtade en aning efter allt dodgande, men lite krampkänslor var det lätt värt. Jag kommer ju aldrig spela lika mycket som jag gjorde på min prime, men det kommer definitivt vara en återkommande grej. Så spelar du UT2004 kan du ju hålla ögonen öppna efter mig, jag är nog inte riktigt en gratisfrag men så särskild dyr kan jag inte vara i dagsläget ^^

#blogg

Medlem
Lovande comeback

Det där är nog den största fördelen med PC. Det går fortfarande att hitta servrar med spelare i spel som är från forna generationer.

1
Skriv svar