Tjejer + growl = sant?
Har iallafall jag kommit att tycka. Bra exempel på vad jag menar är Flyleaf - I'm so Sick.
Någon som håller med? Fast mera vad trådens avsikt är, någon som vet något mer band där vi har en liknande stil? En kvinnlig sångare som använder sig av någon form av grål/vrål?
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
helt okej band dock finns det bara för tillfället 4 låtar och en video att tanka ner, men ett album är på väg har jag hört.
"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"
helt okej band dock finns det bara för tillfället 4 låtar och en video att tanka ner, men ett album är på väg har jag hört.
... ditt band?
... ditt band?
nää bara ett hyfsat okänt band jag ville göra lite reklam för och det första som poppade upp i skallen när jag såg tråden
"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"
Haha, FZ är ett sånt sjukt community.. En kille postar halv ett på natten och innan brevbärarna har gått av sitt morgonpass har han fått sju svar
För övrigt var Matriarch lite spännande men 6th awakening var riktigt bra..
nördar är vi allihopa
Shit, Kittie var länge sedan man lyssnade på...
6th A. Var tusan en positiv överaskning, iaf Tongue Reaper som jag lyssnat på hittills... och då gillar jag inte ens doom :S
Var najs med de andra som blandade in lite härlig sopran också, vilket är den stil jag till kritan föredrar.
Har jag svårt att ta det franska språket seriöst, annars var eths också helt okej, skillad sångerska.
Sällan man kommer förbi bra kvinnlig sång inom metal. Är det något jag är allergisk mot så är det sångerskor med den där mer punkiga stilen, usch!
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
Japp. Tack för många bra tips, keep 'em coming.
Notera däremot att det inte måste vara konstant growlande, till exempel Flyleaf - I'm so Sick är ju inte growl/vrål rakt igenom.
edit igen, Kittie! <3 Bästa hittils!
otep är så jävulsk cool
och ja, 6th awakening har en skiva på g. deras trummis slutade före inspelningen började så det stannade upp ett tag men nu har de hittat en ny trummis. vet inte hur det går med skivan eller hur långt de hunnit ännu dock.
Delar replokal med de där slashasarna, de är värdelösa på att städa efter sig och lämnade sump i min kaffebryggare så vi var tvungen att slänga den
damn bastards!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."