RROD ett minne blott?

Robot
Medlem
RROD ett minne blott?

Trevligt, den kanske till och med låter lite mindre nu också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Med tanken på att värmen enbart var en del av rrod problem så lär detta sällan lösa alla problem.

Medlem

Fläktarna borde låta mindre. Men enligt mig så är det DVD-spelaren som låter mest.

Inaktiv

finns 2 nackdelar med Xbox360.
Låter en hel del & att online spelandet inte är gratis som på PS3

Medlem

Fint, känns bra att man kanske får en stabilare 360 om den nuvarande skulle gå sönder.

Medlem

NU kommer den. Skulle inte den ha kommit för tre år sen egentligen.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Jag köpte en ny 360 igår, kan jag fått den nya versionen då tro ?
På baksidan står det 2008-07-18 som datum.

Medlem
Medlem
Skrivet av Kokosboll:

Jag köpte en ny 360 igår, kan jag fått den nya versionen då tro ?
På baksidan står det 2008-07-18 som datum.

Nope.. det tror jag inte du fick. Vill minnas att jag läste på xbox-scene.com att den dom fått tag i va tillverkad i oktober. Så Juli låter lite för tidigt tyvärr.

Edit:
Men det är ju enkelt att kika på. Kolla bara på PSU. Är det 150W så är det den nya.

Medlem

Tycker dock det är jävligt fult att skriva att den kommer ha 256mb minne där en hel del kommer gå åt till NXE. Ungefär som med premiums diskar. 20GB(60 numer) fast vi har lagt in stöd för gammla spel som tar 6-7gb på disken vilket du inte kan få tillgång till.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Tycker dock det är jävligt fult att skriva att den kommer ha 256mb minne där en hel del kommer gå åt till NXE. Ungefär som med premiums diskar. 20GB(60 numer) fast vi har lagt in stöd för gammla spel som tar 6-7gb på disken vilket du inte kan få tillgång till.

Nu är det ju så att det interna 256 MB flashminnet är TILL för NXE. Men att det finns möjlighet att spara spel på det, då allt minne INTE kommer gå åt.

Dom har ökat storleken på det, för att man inte (ännu en gång) skall vara beroende av en hårddisk.

Medlem

Har dom löst oljudet från driven ännu då? Jävla dammsugare om inte.

Medlem

Duh... fan va smart man är när man inte sovit på hela helgen och inte ätit på en massa timmar... Men det är ju tyvär inte NXE som mest plats utan det är ju bakåtkompatibliteten eller nåt i den stilen som ligger installerat på disken. Vilket gör att med en 20gb disk så har du tillgång till max 13'ish gb eller nåt i den stilen. Och så vitt jag förstår går det inte ta bort det även om man inte är intresserad av emulatorn.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hur många versioner ska dem släppa innan Xboxen har samma kvalitet som Ps3 och Wii har?

Känner 2 stycken som har Xbox 360 och 2 stycken som har Ps3. De med Xbox har lämnat in sina för problem åtskilliga gånger, medan Playstation-ägarna aldrig haft några problem...

Jag själv har ett Wii och har aldrig heller haft några problem.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Duh... fan va smart man är när man inte sovit på hela helgen och inte ätit på en massa timmar... Men det är ju tyvär inte NXE som mest plats utan det är ju bakåtkompatibliteten eller nåt i den stilen som ligger installerat på disken. Vilket gör att med en 20gb disk så har du tillgång till max 13'ish gb eller nåt i den stilen. Och så vitt jag förstår går det inte ta bort det även om man inte är intresserad av emulatorn.

Hmm.. nja.. anledningen till att disken är ca 14 GB istället för 20 GB är för att det går åt en del utrymme till formateringen. Har inget att göra med bakåtkompabilitet att göra.
Nu är jag ingen expert på hur MS har löst sina bakåtkompabilitets problem, men jag tror inte att boxen laddar ned alla "patchar" eller emulatorer (eller hur man nu skall se det) och installerar dem på disken utan din vetskap?

Skulle det vara på detta vis, så skulle inte någon där ute, som äger en 360 utan hdd, kunna köra gamla spel.

Medlem

jozo : Det är ju Microsoft vi pratar om, du får räkna med minst 5st versioner av en produkt innan den fungerar som det var tänkt

Medlem

det som orsakar att XBOX 360:s dör är att X-klämorna drar och böjer moderkortet, d e bara ta bort de och ersätta med M5-skruvar så går den inte sönder.. har tom lagat många (över 30) 360´s med denna metod

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Hur många versioner ska dem släppa innan Xboxen har samma kvalitet som Ps3 och Wii har?

Känner 2 stycken som har Xbox 360 och 2 stycken som har Ps3. De med Xbox har lämnat in sina för problem åtskilliga gånger, medan Playstation-ägarna aldrig haft några problem...

Jag själv har ett Wii och har aldrig heller haft några problem.

Jag har haft mitt Xbox 360 i snart 2 år och jag har aldrig haft problem med det...

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Hur många versioner ska dem släppa innan Xboxen har samma kvalitet som Ps3 och Wii har?

Känner 2 stycken som har Xbox 360 och 2 stycken som har Ps3. De med Xbox har lämnat in sina för problem åtskilliga gånger, medan Playstation-ägarna aldrig haft några problem...

Jag själv har ett Wii och har aldrig heller haft några problem.

Varför sitter Du och klagar över att dina kompisar har haft problem med sina xboxs?

Förstår mig inte på folk som bara måste klaga för klagandes skull och letar efter negativa saker i allt!

Denna nyhet är en (hur du än vill vrida det) positiv nyhet. MS har uppenbarligen tagit åt sig kritiken och jobbar på förbättringar. Vad är det negativa i det?

Inaktiv

Schysst.. Tänkt å tjacka ett nytt xbox snart, blir till och vänta tills dessa finns i affärerna då..

Medlem
Skrivet av Toxic78:

Varför sitter Du och klagar över att dina kompisar har haft problem med sina xboxs?

Förstår mig inte på folk som bara måste klaga för klagandes skull och letar efter negativa saker i allt!

Denna nyhet är en (hur du än vill vrida det) positiv nyhet. MS har uppenbarligen tagit åt sig kritiken och jobbar på förbättringar. Vad är det negativa i det?

Det är inget negativt i det! Det är jättebra att de försöker förbättra sin konsoll, men jag tycker att de släppte sin första version av konsollen för tidigt! Den var het enkelt inte färdigutvecklad...

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Det är inget negativt i det! Det är jättebra att de försöker förbättra sin konsoll, men jag tycker att de släppte sin första version av konsollen för tidigt! Den var het enkelt inte färdigutvecklad...

Det går ju självklart att diskutera. Men de va då, och nu är nu och knappast något som kommer gå att ändra på, icke sant? Tycker vi ska hålla oss till "nutid".

Och ska vi dra det där med "färdigutvecklad" så kan vi ha en lååång diskussion. För Sony är inte direkt kända för att leverera det dom lovat.

Men jag tycker vi håller oss till topic istället och lägger ned whineandet.

Medlem
Skrivet av pazu:

det som orsakar att XBOX 360:s dör är att X-klämorna drar och böjer moderkortet, d e bara ta bort de och ersätta med M5-skruvar så går den inte sönder.. har tom lagat många (över 30) 360´s med denna metod

japp gjorde det själv på min första 1 box som fick sönder, dock efter reparation höll den 10 månader sen dog den igen och gick inte att återuppliva på nått sätt, men skulle man från början byta detta så tror jag boxen inte alls skulle gå sönder.
Riktig korkad konstruktion är det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

moe
Medlem

Är det inte den nya versionen med 65nm grafikkrets som är på 175w medan den gamla med 90nm låg på 203w?

Medlem

Vore trevligt om RROD är borta för gott nu, men tyvärr så finns ju även andra problem, så som E74.

Medlem
Skrivet av moe:

Är det inte den nya versionen med 65nm grafikkrets som är på 175w medan den gamla med 90nm låg på 203w?

Nope.. 65 nm = 150W

Medlem

Det var snabbt jobbat, det tog bara tre år för dom.

moe
Medlem
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av moe:

Är det inte den nya versionen med 65nm grafikkrets som är på 175w medan den gamla med 90nm låg på 203w?

Nope.. 65 nm = 150W

Jaha för jag köpte mig en xbox 360 för 3 dagar sen med 60gb versionen och den är tillverkad i augusti 2008, den ligger på 175w medans en kompis xbox ligger på 203w som han köpte runt GTA IV releasen. Vad är det som skiljer sig mellan våra konsoler då?

Medlem
Skrivet av moe:
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av moe:

Är det inte den nya versionen med 65nm grafikkrets som är på 175w medan den gamla med 90nm låg på 203w?

Nope.. 65 nm = 150W

Jaha för jag köpte mig en xbox 360 för 3 dagar sen med 60gb versionen och den är tillverkad i augusti 2008, den ligger på 175w medans en kompis xbox ligger på 203w som han köpte runt GTA IV releasen. Vad är det som skiljer sig mellan våra konsoler då?

Tja.. kan jag inte svara på exakt.. men jag kollade just på mitt PSU och den ligger på 203w. Och jag har den första generationens xbox. Så min gissning är väl att hans är generationen äldre än din

123
Skriv svar