Använder du Tobak??

Medlem

"
Då kan vi ju dra paralleller till Sex och upphetsning, för de flesta vanliga människor gillar ju den känslan. Är man då en svag människa om man gillar sex? "

sex är bara bra för kroppen, och är nått naturligt i naturen.
skada kroppen med knark är inte naturligt


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

"
Då kan vi ju dra paralleller till Sex och upphetsning, för de flesta vanliga människor gillar ju den känslan. Är man då en svag människa om man gillar sex? "

sex är bara bra för kroppen, och är nått naturligt i naturen.
skada kroppen med knark är inte naturligt

Yeah, för tobak är ju kemiskt framställt på ett icke-naturligt sätt ...

Jag har inte pratat om knark, jag pratar om tobak, två skilda saker.

"Sex är bara bra för kroppen". Då måste jag ju ställa frågan, utan att mena illa, är du oskuld? Om du inte gillar den psykologiska känslan och välbefinnandet av sex är nog något fel.

Sex skulle nog kunna ses som en drog likt snus. Bara det att snus fräter under läppen, och sex skapar andra komplikationer, behöver ju inte gå in i detalj, tror du hajjar poängen.

Puss

Medlem

är inte oskuld, snarare pervers.
det är bra för kroppen, en massa nyttiga ämnen släpps ut .
tobak är knark, det skulle _aldirg_ godkännats om det kom ut idag, utan skulle drog klassas

frågan där, om sex är en drog, kan man säga JA men änndå inte tycka det är en knark-drog?

puss!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av fog:

Jag har inte pratat om knark, jag pratar om tobak, två skilda saker.

Verkar som att folk i allmänhet har svårt för begrepp som "droger" och "knark" och vad som skiljer dessa åt.

Så här kommer en snabb genomgång:

Droger är substanser som är beroendeframkallande och/eller sinnesförändrande. Utifrån den definitionen så är dessa substanser klassade som droger: alkohol, nikotin, tändargas, läkemedel, koffein, cannabis, ecstasy, amfetamin och anabola steroider.

Knark är däremot ett annat ord för narkotika och till narkotika hör substanser som t.ex: cannabis, amfetamin, heroin och kokain men även starka sömnmedel och smärtstillande medel.

Nåja, en kopp kaffe på det här då så blire nog bra. Mer droger åt folket.

Inaktiv

Tobak kan ge cancer, det dödar.
Sex kan ge aids, det dödar.

Självklart är det dumt att jämföra dom. Men eftersom ni redan börjat så fint så fortsätter jag bara. Fyllesex med någon fräsh brud man hittar ute har väl lika stor risk att ge aids som tobak att ge cancer.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem
Skrivet av SkruMp:

Fyllesex med någon fräsh brud man hittar ute har väl lika stor risk att ge aids som tobak att ge cancer.

Oj, det resonemanget känns nästan som att be om att få hiv.
En smittad brud kan väl också se fräsch ut så vänta dig inte ett skrangligt skabb med skitiga kläder och sprutor i armen. Eller var du ironisk ?

Inaktiv

Jag började röka på allvar redan som 12-13 åring, det började med att jag och min bästa kompis rullade egna te-cigaretter när vi var ca 10-11 år, smakade inte hallon. Efter ett tag började vi sno lite cigg från min kompis morsa, fast då var det väl mest för att det var farligt o spännande som man höll på, det som gjorde att man fastnade var absolut sommarlovet 1990 mellan åk6 och åk7. Det var även där man stötte på första riktiga fyllan.

Jag har hållt uppe ganska länge vid nägra tillfällen, men har för nuvarande inga planer på att sluta röka, jag är nog en av de få som tycker det är helt ok att ha ett beroende av något slag, man måste få unna sig lite i en så ibland grå och dyster värld som man lever i. Jag skulle nog aldrig ens velat leva om man bara hade gjort saker som var nyttiga osv.

nähä om man skulle ta en cigg? hmm

Medlem

Jag är 16, jag varken röker, snusar (aldrig prövat nån av dom) eller dricker, har dock träningsmani istället ^^

Inaktiv

Tycker andra människor ska låta bli pekpinnen så fort någon står för sitt tobaksbehov. Oavsett man snusar, röker, dricker eller "röker" så är det ju de själva som blir drabbade av effekterna. Visst, alkohol kan få folk att göra dumma grejer men det är i kombination med dålig karaktär. Folk som inte gör något vill ofta och gärna att ingen annan ska få det heller. Allt handlar, när jag tänker efter, om karaktär. Att ha kraft att säga nej om man inte vill testa, likaväl som att sköta sig och visa hänsyn om man krökar och rökar.
Förresten är ju rökarna utkörda från krogar och kaféer sedan ett tag och nu börjar icke-rökare gnälla om att de inte kan sitta på uteserveringar och till och med förbjuda folk från att röka i sina hem. Kan inte alla bara ge och ta lite....

Medlem
Skrivet av urken:

Varken röker eller snusar, har aldrig testat heller, ser ingen mening med att lukta lilla, ha mindre pengar och bli beroende av något som gör en illa.

Den meningen var ju perfekt:)


signatur
Inaktiv

Snus är gött och då skall det vara general kram. När man nu röker ibland så tar man vit blend

Medlem
Skrivet av Rouqe:

Tycker andra människor ska låta bli pekpinnen så fort någon står för sitt tobaksbehov. Oavsett man snusar, röker, dricker eller "röker" så är det ju de själva som blir drabbade av effekterna. Visst, alkohol kan få folk att göra dumma grejer men det är i kombination med dålig karaktär. Folk som inte gör något vill ofta och gärna att ingen annan ska få det heller. Allt handlar, när jag tänker efter, om karaktär. Att ha kraft att säga nej om man inte vill testa, likaväl som att sköta sig och visa hänsyn om man krökar och rökar.
Förresten är ju rökarna utkörda från krogar och kaféer sedan ett tag och nu börjar icke-rökare gnälla om att de inte kan sitta på uteserveringar och till och med förbjuda folk från att röka i sina hem. Kan inte alla bara ge och ta lite....

Tyvärr är det inte riktigt sant att rökare bara skadar sig själva. En hel del människor dör årligen p.g.a. passiv rökning. (Någon som orkar leta fram statistik?)
Apropå pekpinnar. Undrar hur många Kristna/andra religiösa står och säljer cigaretter dagligen till vuxna eller t.o.m. minderåriga. Det lär göra bra för deras karma. Förglöm ej mitt barn, jesus älskar dig även om du jobbar på Swedish Match och ger folk cancer...?

edit:
Lite nyheter om snus: http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_16679106.asp

Skriv svar