GTA IV till pc använder SecuROM

Robot
Medlem
GTA IV till pc använder SecuROM

Hehe ska ni bojkotta GTA 4 också alltså? Ni som vägrade köpa Spore, Far Cry 2 eller Command & Conquer Red Alert 3.

Jaja... det är väl inga enorma förluster. Så bra är väl spelen inte.

Medlem

Den har ju ingen begränsning på antal installationer så.. SÅÅÅ illa är det inte antar jag. Tror ändå att jag kommer att köpa det genom Steam.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Hehe ska ni bojkotta GTA 4 också alltså?

Det hoppas jag verkligen.


signatur
Medlem

Äntligen en utvecklare som lyssnat på konsumenterna.

Medlem

Jag kan stå ut med onlineaktivering. Begränsade installationer är PEST, och jag tänker aldrig köpa ett spel som har det. Men detta har som sagt bara onlineaktivering, och det kan jag leva med.

Medlem

Tusan! Skulle köpa det men det blir inget nu.
Man måste försöka få dom att förstå att problem får bara dom som köper spelen med SecuROM.
Spelen fungerar bättre med crack i vissa fall.
Är det SecuROM på den man köper från Steam?!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Jag kan leva med onlineaktivering, men kan dock inte leva med SecuROM. Det är malware och av princip håller jag det borta från min dator, vare sig det är milt eller ej. Utvecklare måste fatta att SecuROM inte är acceptablet. Sen finns det egentligen ingen "mild" version eftersom det fortfarande kan banna dig om du har ett program det inte gillar. Så.... då blev valet mellan detta och L4D rätt enkelt

Medlem
Skrivet av s3ng:

Den har ju ingen begränsning på antal installationer så.. SÅÅÅ illa är det inte antar jag.

Bara så illa som bajs med socker...

Skrivet av Hockey Stick:

Utvecklare måste fatta att SecuROM inte är acceptablet.

Utvecklare fattar nog det, men det är utgivare (vad heter det? eng. publisher) som vill ha det.

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Tusan!
Är det SecuROM på den man köper från Steam?!

Tror inte det för när jag köpte Far Crye 2 över Steam installerades bara något som hette PunkBuster och vet inte vad det är för något. Har dock kunnat installerat alla mina spel från Steam på alla datorer vilka är ett anta både hemma och på jobbet

Skickar dock frågan vidare.


signatur

Det var detta...

Medlem

Har redan bokat retail versionen, men jag tänker inte stoppa in skivan varje gång jag ska spela, det är det mest störiga med original spel. Kommer nog att ladda ner nån crack från Reloaded eller så.

Medlem

Om man installerar spelet på en dator utan internet och aktiverar spelet på nätet, vad tjänar det då till? Eller hur funkar det?:S


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av svendolph:
Skrivet av MadMartigaN:

Tusan!
Är det SecuROM på den man köper från Steam?!

Tror inte det för när jag köpte Far Crye 2 över Steam installerades bara något som hette PunkBuster och vet inte vad det är för något. Har dock kunnat installerat alla mina spel från Steam på alla datorer vilka är ett anta både hemma och på jobbet

Skickar dock frågan vidare.

Du måste vara ny på scenen om du inte har en aning om vad punkbuster är

Blir väl ett köp av GTA 4 över steam trots allt. Lite dyrare, ingen securerom?

Ah, nej. ALLA versioner kommer innehålla securerom. (Slashdot.org)

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Sen finns det egentligen ingen "mild" version eftersom det fortfarande kan banna dig om du har ett program det inte gillar.

What?!

Inaktiv
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av svendolph:
Skrivet av MadMartigaN:

Tusan!
Är det SecuROM på den man köper från Steam?!

Tror inte det för när jag köpte Far Crye 2 över Steam installerades bara något som hette PunkBuster och vet inte vad det är för något. Har dock kunnat installerat alla mina spel från Steam på alla datorer vilka är ett anta både hemma och på jobbet

Skickar dock frågan vidare.

Du måste vara ny på scenen om du inte har en aning om vad punkbuster är

Blir väl ett köp av GTA 4 över steam trots allt. Lite dyrare, ingen securerom?

Tyvär så lär det vara SecuRom på steam med men det kan ske mer automatiserat än om du installerar själv. Förstår ej Argumentationen med secuRom ... den är den säkaraste ... Det är den säkert men vad gör det för skillnad när alla pirat grupper har krackat alla SecuRom Skydd innan spelen släpps ALLTID ! Congrats Rockstargames ni slösade just nu X antal dollar på att köpa en licens av ett program som alla pirat grupper redan vet hur man krackar (finns många guider hur man gör) , det enda som det resulterar i är mer moment för de som köpte spelen.

Medlem

Givet att det blir ett köp på Steam då. Slippa mata in och ut en jävla cd-skiva varenda gång man vill spela ett annat spel är värt den eventuella extra kostnaden. Plus naturligtvis att man slipper ladda ned no-cd crack och jiddra med patchar.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Hehe ska ni bojkotta GTA 4 också alltså? Ni som vägrade köpa Spore, Far Cry 2 eller Command & Conquer Red Alert 3.

Jaja... det är väl inga enorma förluster. Så bra är väl spelen inte.

Sen är det väl inte särskilt svårt att bojkotta dem när man inte har några pengar. 8)

Medlem

Det spelare ingen roll vad det är för skit de stoppar i för att begränsa konsumentens friheter.

DET KOMMER LIGGA PÅ PIRATEBAY DAGEN DET SLÄPPS - om inte TIDIGARE.

I rest. My case.

Medlem

Fan alltså, man är ju inte så jävla taggad på att köpa det en gång till bara för att kunna modda spelet...speciellt inte med min ekonomiska situation just nu :/

Medlem

Vad bra! jag hade tänkt att köpa spelet men nu kommer jag ju få en smidigare version om jag laddar ner det så det blir något sådant istället!

bra tänkt rockstar! ^_^ b


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv
Skrivet av RazorShard:

Givet att det blir ett köp på Steam då. Slippa mata in och ut en jävla cd-skiva varenda gång man vill spela ett annat spel är värt den eventuella extra kostnaden. Plus naturligtvis att man slipper ladda ned no-cd crack och jiddra med patchar.

Vad som är löjligt är att spelet kostar 30% mer på Steam än vad det gör i butik. Logiskt sett så borde det vara billigare på Steam.

Medlem

Jag tycker att det är ett bra initiativ av Rockstar och att fler borde göra det. Även om folk kan knäcka koden så är det bra för att många tycker att sånt är jobbigt och köper spelet istället.

Piratkopiering av ALLA spel är bara SÅ FEL i ALLA dess former.

Medlem

Jag är glad att jag köpte det via Steam då, då slipper jag ju skivan helt och hållet utan att behöva ersätta .exe-filen. Dessutom kan man ju installera sina Steamspel vart som helst, och det lär dom ju inte ändra på.

Att behöva aktivera en gång kan jag väl stå ut med, även fast jag bojkottat andra spel med skyddet ...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Redkid:
Skrivet av Hockey Stick:

Sen finns det egentligen ingen "mild" version eftersom det fortfarande kan banna dig om du har ett program det inte gillar.

What?!

Eller bannad och bannad. Du kan inte starta spelet för att SecuROM hittar en virtual drive, från t.ex. Dameon Tools eller nåt liknande. De flesta drabbas inte men att risken över huvud taget finns är dock sugit.

Video på förbaskad snubbe som drabbats av just detta.

*Kom att tänka på en sak ang. Steam versionen. För att spela multiplayer betyder det alltså att man måste logga in på Steam, logga in på Windows Live, och sen logga in på Social Club

Aja, om Steamversionen inte har SecuROM kanske man köper där istället.

Medlem
Skrivet av Frisky:

Jag tycker att det är ett bra initiativ av Rockstar och att fler borde göra det. Även om folk kan knäcka koden så är det bra för att många tycker att sånt är jobbigt och köper spelet istället.

Piratkopiering av ALLA spel är bara SÅ FEL i ALLA dess former.

Det är väl precis tvärtom folk tänker.... Att SecuRom är ett irritationsmoment som både fuckar upp datorn samt är krångligt att hålla på med... Guiderna på hur man crackar ett spel brukar vanligvis vara väldigt lätta att följa... Jag tror personligen att SecuRom snarare avskräcker. Tyvärr lär GTA IV sälja så pass bra ändå att det blir svårt att veta om de går i "förlust" eller inte genom att ha programmet.

Medlem

Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre. Så länge dom inte begränsar antal installationer så spelar det ingen roll för mig. Men tanka ni det, och försök spela online. Good luck with that. :P. Enda som kommer funka är möjligen hamachi. Jag har redan beställt GTA IV och ångrar mig inte det minsta.

sai
Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre. Så länge dom inte begränsar antal installationer så spelar det ingen roll för mig. Men tanka ni det, och försök spela online. Good luck with that. :P. Enda som kommer funka är möjligen hamachi. Jag har redan beställt GTA IV och ångrar mig inte det minsta.

Så om serverna som tar emot din aktiveringssignal i framtiden läggs ner och du sedan vill nyinstallera så är du ok med att inte kunna installera då serverna är nerlagda?

Medlem
Skrivet av Frisky:

Jag tycker att det är ett bra initiativ av Rockstar och att fler borde göra det. Även om folk kan knäcka koden så är det bra för att många tycker att sånt är jobbigt och köper spelet istället.

Du har fel, i det här fallet är det tusen gånger enklare att tanka ner spelet och installera. Iaf så är det mycket mer bekvämt.

Alla secuROM spel har som sämst (Far Cry2) funnits för illegal nedladdning en vecka efter spelet release. Så kom inte och säg att det här kopieringsskyddet funkar, för det gör det inte.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Ett framsteg iaf.....inga restriktioner på antal installationer.

Men som det redan har påpekats så är SecuRom ett gissel i sig...

Själv kommer jag inte köpa spelet för att....ja jag gillar inte ens den serien. Så varför skall jag eg. bry mig?

svendolph> Oj oj....du har verkligen no clue.
PB är ett fuskskydd (som funkar sådär bra) precis som nSecure som bla NC Soft använder sig av. Dock fuckar PB inte upp datorn så som nSecure gör. Eller iaf gjorde...
Du har inte testat Google ngn ggn?
http://www.google.se/search?hl=sv&q=punkbuster&btnG=Google-s%...

Medlem

Mycket bättre...engångs registrering och Infinitive installationer Bra rockstar

Skriv svar