FZ:s bildskärmstävling avgjord!

Inaktiv
Skrivet av chewiee:

nu får det ändå vara nog... inge mer tävlingar med såna där utslagningsfrågor för tydligen så vinner man ju bara om man har det sämsta svaret någonsin. kalla mig grinch eller vad fan ni vill men dom där svaren va ta me fan inte värda någon skärm inte...

grinch

Antikvitet
Skrivet av chewiee:

nu får det ändå vara nog... inge mer tävlingar med såna där utslagningsfrågor för tydligen så vinner man ju bara om man har det sämsta svaret någonsin. kalla mig grinch eller vad fan ni vill men dom där svaren va ta me fan inte värda någon skärm inte...

Hördu du Tommy, din gnällspik. Du hade inte ens alla rätt ser jag. Då spelar det ingen roll vad man skriver för utslagsfråga.

Du hade dessutom som svar på utslagsfrågan skrivit att skärmarna skulle vara böjbara så man kunde vinkla runt sig. Det skrev du och mellan 50 och 100 andra. Tror du att du satt på ett unikt svar?

Skrivet av Tigersharkswe:

De där skärmarna är värdelösa för seriöst utövande av fps spel men annars är de väl rätt schyssta.

Det var ju en intressant slutsats av dig - skärmarna har inte ens släppts än utan kommer på marknaden först 2009.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

skottsäker skärm då jakten på pirater kommit igång på allvar, någon?

Medlem

Alltid lika mycket gnäll efter varje tävling *sigh*
Kanske ni borde ta bort kommentarer för tävlingar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Satsade på att dom skulle vara Realtime glasögon men var la fler som tog det.

Medlem

Skrev att flexibla skärmar blir nog framtiden, vilket jag iof läst ska stämma. Men tydligen lär man hitta på lite fyndigare svar för en sån här tävling.. Grattis till er båda.

Medlem

synd att jag inte vann, skulle behövt en bra skärm. För det andra har jag inte 15 inlägg på fz och varit registrerad sen 2007! ORÄTTVIST!

Medlem

Grattis till vinnarna! Jag tuffar vidare på min HP w2207h 22" wide så länge


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skärmar? År 2018? Tekniken slopades 2013, dagen världen togs över av DAMN DIRTY APES! THEY BLEW IT ALL!

Grattis till vinnarna, själv är jag så nöjd med min Samsung 2032BW att jag avstod denna.

Medlem

Jag tycker det är så jäkla trist att folk inte kan unna någon annan lite lycka (tur? ) Nej men, seriöst skärpning. Man får gärna ha åsikter men till en viss nivå, inget snack om att bidraget som vann va dåligt och farmor vet allt vad som sägs.
Grattis till er två som vann!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Peevish:

Grattis till vinnarna.

Jag skrev själv nåt i stil med att skärmen kommer att vara böjd som en båge för att mer kunna återskapa en riktig syn.

Samma här, skrev att de skulle ha en betraktningsvinkel på 360° fast vi verkar ha varit i gott sällskap med typ 100 till....

Grattis till vinnarna i vilket fall

Medlem

Jonathan Pandgir
En exponentiell ökning av troll leder till en efterlängtad funktion att kunna hugga folk i ansiktet över internet.

Men herregud är ni seriösa? Hur kan över huvudtaget ett sådant här sunkigt svar vinna? Vilket skämt.

Man kunde lika gärna ha vunnit med att den största efterlängtade funktionen skulle vara ett hål i skärmen där porrsurfande individer kunde stoppa in sin ***** så att skärmen fungerar som glory hole, gimme a break!

Redaktör

Gillar du inte juryns val finns en väldigt enkel lösning - delta inte.


signatur
Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

Jonathan Pandgir
En exponentiell ökning av troll leder till en efterlängtad funktion att kunna hugga folk i ansiktet över internet.

Men herregud är ni seriösa? Hur kan över huvudtaget ett sådant här sunkigt svar vinna? Vilket skämt.

Man kunde lika gärna ha vunnit med att den största efterlängtade funktionen skulle vara ett hål i skärmen där porrsurfande individer kunde stoppa in sin ***** så att skärmen fungerar som glory hole, gimme a break!

haha touché

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

Jonathan Pandgir
En exponentiell ökning av troll leder till en efterlängtad funktion att kunna hugga folk i ansiktet över internet.

Men herregud är ni seriösa? Hur kan över huvudtaget ett sådant här sunkigt svar vinna? Vilket skämt.

Man kunde lika gärna ha vunnit med att den största efterlängtade funktionen skulle vara ett hål i skärmen där porrsurfande individer kunde stoppa in sin ***** så att skärmen fungerar som glory hole, gimme a break!

Synd för dig att du inte skickade in det svaret då, om du hade så höga förväntningar om det.

Edit: Fy vad ni alla får mig att gapflabba med era löjliga kommentarer.

Medlem

Gratulationer till dem som vann skärm, gillade också det roliga svaret som ena gav.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

Jonathan Pandgir
En exponentiell ökning av troll leder till en efterlängtad funktion att kunna hugga folk i ansiktet över internet.

Men herregud är ni seriösa? Hur kan över huvudtaget ett sådant här sunkigt svar vinna? Vilket skämt.

Man kunde lika gärna ha vunnit med att den största efterlängtade funktionen skulle vara ett hål i skärmen där porrsurfande individer kunde stoppa in sin ***** så att skärmen fungerar som glory hole, gimme a break!

Det är uppenbarligen en allusion till ett IRC-citat som de flesta "interweb haxxers" känner till och uppskattar, och då det implementeras i ett praktiskt exempel ("önskad bildskärmsfunktion") leder det till, av allt att döma, ett synnerligen fyndigt resultat.

Och till alla som snackar skit om "oseriösa" svar som vinner: lighten up för fan. Det finns två alternativ: 1, skriva seriöst svar. 2, skriva komiskt svar. Om det däremot skulle vara en seriös fråga, som om det var en marknadsundersökning från ett storföretag, så skulle kanske det andra alternativet vara uteslutet, men nu är det inte så. Då det uppenbarligen är en lättvindig fråga, bör också ett svar i samma stil ges. Generellt uppskattas ett skämt i vanliga samtalssituationer, särskilt då det står emot en seriös idé som med 90% säkerhet är tokstollig, eller "cp-skadad" som dagens ungdom så vackert uttrycker det.

Någon?

Medlem

Grattis till vinnarna!

Fan va många gnäller! Var glada att det kommer upp tävlingar överhuvudtaget. Många av er som gnäller kanske inte svarade rätt på alla frågor eller skrev inte en unik funktion till skärmarna.
Är så trött på att alla gnäller efter varje tävling...

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Greger:

"En exponentiell ökning av troll leder till en efterlängtad funktion att kunna hugga folk i ansiktet över internet."

Haha, jävligt bra svar
Grattis till er två

Antingen är det jag som inte fattar, eller är är väl motiveringen Wow relaterad (spelar inte wow) Men jag antar att det finns trolli wow...

Grattis till vinnarna.

Det många inte tänker på är att du vinner ju inte på motiveringen bara, man måste ju ha rätt svar åxå

Skrivet av The internets:

An Internet troll, or simply troll in Internet slang, is someone who posts controversial, inflammatory, irrelevant or off-topic messages in an online community, such as an online discussion forum or chat room, with the intention of provoking other users into an emotional response[1] or to generally disrupt normal on-topic discussion.

Med andra ord, någon som är jävlig och försöker vara kontroversiell enbart för syftet att reta upp folk


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Grattis till vinnarna! Personligen hade jag nog valt ett seriösare svar, men så satt jag ju inte heller i juryn

Angående den borttagna frågan däremot skulle jag vilja ha en kommentar från FZ. I denna tråd så var vi nog fyra personer som höll med om att frågan hade ändrats under tävlingens gång, men Tompa kommenterade "Ledsen att bekräfta, men du har fel. Vi kan inte ändra frågorna när de aktiverats (när tävlingen dragit igång) utan att allting återställs. Kanske inte är ett vattentätt bevis men det ska väl inte heller behövas hoppas jag."

Hade Tompa fel och frågan hade ändrats, eller var ni inte säkra på vad som hade hänt helt enkelt?

Inaktiv
Skrivet av John:
Skrivet av Tigersharkswe:

De där skärmarna är värdelösa för seriöst utövande av fps spel men annars är de väl rätt schyssta.

Det var ju en intressant slutsats av dig - skärmarna har inte ens släppts än utan kommer på marknaden först 2009.

Att det är 23" och widescreen säger sig självt att de är kassa tack gud för 17" icke widescreen.

Medlem

WS ftw. Man rymmer så många fler spelikoner på sidorna om bildytan!

Nee, men det är riktigt fint i alla moment förutom då man skall krångla med massa haxx för att spelen inte supportar upplösningen. T ex BF serien som totalt failar på det. Skall iofs ändras i och med nästa patch men ändå...

Antikvitet
Skrivet av Toppe:

Grattis till vinnarna! Personligen hade jag nog valt ett seriösare svar, men så satt jag ju inte heller i juryn

Angående den borttagna frågan däremot skulle jag vilja ha en kommentar från FZ. I denna tråd så var vi nog fyra personer som höll med om att frågan hade ändrats under tävlingens gång, men Tompa kommenterade "Ledsen att bekräfta, men du har fel. Vi kan inte ändra frågorna när de aktiverats (när tävlingen dragit igång) utan att allting återställs. Kanske inte är ett vattentätt bevis men det ska väl inte heller behövas hoppas jag."

Hade Tompa fel och frågan hade ändrats, eller var ni inte säkra på vad som hade hänt helt enkelt?

Tompa hade inte ändrat frågan, men det berodde på en kommunikationsmiss mellan mig och Tomas. Jag hade ändrat den i tron om att det var fel modell som var omnämnd, men Tompa hade skrivit helt rätt - det var en kuggfråga och modellbeteckningen skulle vara annorlunda.

För att alla skulle ha en lika stor chans att vinna trots redaktionens misstag så valde vi att helt ta bort frågan.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

123
Skriv svar