Kristen eller Satanist ?

Inaktiv
Skrivet av Feskarn(Simon_Manalba):

så du menar att allting som sagts är nått som kyrkan hittat på? älllerer?

Sålänge du inte kan bevisa motsatsen, vilket du inte kan, hittar kyrkan bara på.

Citat:

Hur vet du nu att dom inte hade nån vilodag på stenåldern?

På stenåldern fanns inte kristendomen.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Satanism

90%

Atheism

70%

Paganism

35%

Judaism

30%

Christianity

20%

Islam

20%

Hinduism

15%

...crap
Jag antar att jag har en egoistisk livssyn då Konstigt då jag inte är egoistisk alls


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Feskarn(Simon_Manalba):

men visst alla får tro på sitt, jag säger inte emot, jag ogillar ingen för det, men de va gud som skapade jorden, erkänn har ni söndag som en vilodag? vem var det som vilade sin sjunde dag? jo gud, vilken dag var det? jo söndag..... ett litet snabbt exempel....

det går inte att att avgöra om det var en söndag.
Själv tror jag inte att de dagar då gud arbetade var vanliga jorddagar, en förklaring till varför jag inte tror det är så står i genesis. I begynnelsen skapades jorden, detta innan ljuset (solen) som gav oss en tidsuppfattning att följa.
Våran uppfattning av tid ser annorlunda ut eftersom vi lever på jorden. Solen hjälper oss att uppfatta tiden på ett enkelt sätt.
Det betyder inte att våran tid är universiell, därför kan gud ha haft hur mycket tid som helst på sig i sitt skapande.

Skrivet av Zelaxe:

Enda anledningen att söndag är vilodag är för att kyrkan sa att det var en. Fanns det tex på stenåldern? nej för då fanns inte kyrkan. Inget annat, punkt slut.

nja, det var nog inte kyrkan som kom på vilodagen, sannolikt är att det är taget från bibeln där vilodagen användes för andligare saker och inte bara arbete.


signatur

thank you, come again

Medlem

För övrigt är lördagen lika mycket vilodag numera. Tvådagarshelg vettu.

Dagar som för övrigt är uppkallade efter vikingagudar och traditioner No bloody christian stuff here!


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Klfh:

För övrigt är lördagen lika mycket vilodag numera. Tvådagarshelg vettu.

Dagar som för övrigt är uppkallade efter vikingagudar och traditioner No bloody christian stuff here!

Ord!8)

Medlem
Skrivet av ReyQune:
Skrivet av Klfh:

För övrigt är lördagen lika mycket vilodag numera. Tvådagarshelg vettu.

Dagar som för övrigt är uppkallade efter vikingagudar och traditioner No bloody christian stuff here!

Ord!8)

Gillar att skriva Ord va?

Gjorde det senare testet, var ateist med typ 90%.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av ReyQune:
Skrivet av Klfh:

För övrigt är lördagen lika mycket vilodag numera. Tvådagarshelg vettu.

Dagar som för övrigt är uppkallade efter vikingagudar och traditioner No bloody christian stuff here!

Ord!8)

Gillar att skriva Ord va?

Gjorde det senare testet, var ateist med typ 90%.

1.äch... har ju bara skrivigt det 2-3 gånger, men kan sluta.

2. Härligt.:up:

Inaktiv

Läser ni bibeln så förstår ni det är inte nått kyrkan har hittat på,, det är la nöt som kyrkan går etter kyrkan har inte med nått o göra... kyrkan går man till för att nå upp till gud, inte nått ställe man lär sig m.m.

Och hur vet vi att inte kristendomen fanns på stenåldern? tror ni att "Dom" kom på kristendomen år 0? hehe nej så är inte läget iaf....

Eva och adam var väl ändå dom första kristna, därför har kristendomen funnits sen gud skapade jorden

/// Sen får ni tro på vad ni vill, konstaterar bara att det är så här ;), även om jag inte alls är för "Super-religiös" men jag tror fortfarande på gud även om man "Garnar sig"

/ Må Ljuset leda oss mellan bränningar och skär \

Medlem
Skrivet av Feskarn(Simon_Manalba):

Eva och adam var väl ändå dom första kristna, därför har kristendomen funnits sen gud skapade jorden

/// Sen får ni tro på vad ni vill, konstaterar bara att det är så här ;), även om jag inte alls är för "Super-religiös" men jag tror fortfarande på gud även om man "Garnar sig"

/ Må Ljuset leda oss mellan bränningar och skär \

inte riktigt så heller, kristendomen kom strax efter jesus död, nykristna tror jag de kallades, som började följa jesus budskap istället. Vilket var på ett ungefär att israelerna inte längre var de utvalda utan vem som helst kunde ta åt sig av budskapet.

Sen kan man fråga sig hur det du säger stämmer överens med skapandet eftersom eva och adam skapades sist, alltså inte på samma gång som jorden skapades, därmed kan inte kristendomen heller ha kunnat finnas förrän i slutskedet av skapandet.


signatur

thank you, come again

Medlem

Lol, varken gud eller satan finns.:P

Inaktiv

Mkay du kanskje har rätt där huxflux med att kristendomen skapades etter jesu död,, ingen större koll där faktist om jag ska vara ärlig längesen jag gick i söndasskola ;),, men så är det.. men folk kan ju trott på Gud för det

Men det med att dom skapades jag har väl inte sagt att dom skapades först? Jag menar att dom var dom första människorna inget annat ;),, men så är det määät.

/ Jorden skall nötas ut som en beklädnad \

Medlem

Atheism

100%

Satanism

75%

Islam

60%

Paganism

35%

Judaism

30%

Christianity

20%

Hinduism

0%

Jag är stolt.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

QRT
Medlem

Rolig sida det där Gillar deras artiklar.

Medlem

Judendomen fanns före kristendomen iallafall


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Atheism 75%
Satanism 65%
Paganism 35%
Christianity 30%
Judaism 20%
Islam 15%
Hinduism 0%

Schysst test, stämmer rätt bra
Det första testet var ju inte ens kul, jag trodde det var på skoj men insåg framåt slutet att det var någon som hade skrivit frågorna på fullaste allvar...... då grät jag en stund innan jag stängde sidan.

Jag säger som så: Hellre regera i helvetet än vara dräng i himlen!


signatur
Avstängd

Först ville jag kommentera en hel drös med grejer de två senaste sidorna, men jag ändrade mig och nöjer mig med att ställa några sammanhängande frågor:

Om alla religiösa är svaga - är då alla som inte tror på något starka? Är du stark? Är det inte så att den som inte vågar tro är svag och att den som vågar ta klivet och förlita sig på något är stark?

Du behöver inte svara på dessa frågor i den här tråden och gör dig inte en massa besvär med att svara mig. Fundera på frågan själv.

Medlem

Tja vem är starkast? Han som tror på gud men inte på sig själv eller han som tror på sig själv men inte på gud?

Så tro på er själva och ha lite tillit till era medmänniskor, mycket av världens problem är skapade av människan och bli inte förvånade över att det blir människan som i slutändan får reda ut det.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Islam 100%

Judaism 50%

Christianity 30%

Satanism 30%

Hinduism 20%

Paganism 20%

Atheism 10%

Dags att konvertera tror jag, hehee lol


signatur

drömmer om Geforce 8800 Ultra

Inaktiv

Goda sidor
Atheism 90%

Satanism 85%

Onda sidor
Islam 40%

Paganism 30% (halvont)

Judaism 20%

Christianity 20%

Hinduism 15%

Man ä ju mest god


signatur

bzzt bzzt splat

Medlem
Skrivet av EliasN:

Först ville jag kommentera en hel drös med grejer de två senaste sidorna, men jag ändrade mig och nöjer mig med att ställa några sammanhängande frågor:

Om alla religiösa är svaga - är då alla som inte tror på något starka? Är du stark? Är det inte så att den som inte vågar tro är svag och att den som vågar ta klivet och förlita sig på något är stark?

Du behöver inte svara på dessa frågor i den här tråden och gör dig inte en massa besvär med att svara mig. Fundera på frågan själv.

Judå, det behövs visst bemötas (varför skulle du få komma undan med en smypredikan)?

Alla tror på något, ElianN, men det behöver inte vara din gud. Många bryr sej inte om religion och existensiella frågor, men nog lär de tro på annat som är viktigt i deras liv. En del tror att man intet kan veta, de tror att det inte går att säga säkert hur det ligger till. En del föredrar att dra slutsatser baserade på den senaste forskningen, de tror att vetenskapen har rätt. Ingen är svag för att de inte bryr sej om din religion, EliasN.
Det är rätt lågt att försöka utmana folk till att "våga" tro på din religion. Ingen är rädd.


signatur

yolo

Medlem

Ehh, fick -170 poäng bara, men frågorna var helt dumma om du frågar mig, eler iallafall deras sätt att sätta poäng på de och att kalla folk satanister kan inte vara kristet, de borde skämmas!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av theinsekt:

Paganism 30% (halvont)

Hördu! Vad är det för fel på att dyrka träd och offra getter? (var f.ö uppenbarligen ca 95 % paganist) Jag ser det som en ytterst god sak!


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

FAN LURAD HELVETE
Fick -220

Inaktiv
Skrivet av EliasN:

Om alla religiösa är svaga - är då alla som inte tror på något starka? Är du stark? Är det inte så att den som inte vågar tro är svag och att den som vågar ta klivet och förlita sig på något är stark?

För det första handlar det inte om att inte våga tro som gör att man väljer att inte tro. För det andra så betyder det inte att man inte kan förlita sig på någon, bara för att man inte är religiös.

Folk som tror på något utan att kräva bevis skapar handlingsutrymme för individer som är beredda på att utnyttja deras tro/svaghet. Religion har alltid varit ett sätt att kontrollera människor.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv
Skrivet av Klfh:
Skrivet av theinsekt:

Paganism 30% (halvont)

Hördu! Vad är det för fel på att dyrka träd och offra getter? (var f.ö uppenbarligen ca 95 % paganist) Jag ser det som en ytterst god sak!

Jag måste erkänna att jag inte vet värst mycket om Paganism, men det är en religion (eller en samling religioner) och som alla vet så är alla religioner (förutom satanism förstås) ytterst ondskefulla.

Det är fel att offra djur.:evil:


signatur

bzzt bzzt splat

Medlem

You scored as a Atheism

Atheism - 90%
Satanism - 85%
Islam - 70%
Judaism - 45%
Paganism - 30%
Christianity - 15%
Hinduism - 5%


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av theinsekt:
Skrivet av Klfh:
Skrivet av theinsekt:

Paganism 30% (halvont)

Hördu! Vad är det för fel på att dyrka träd och offra getter? (var f.ö uppenbarligen ca 95 % paganist) Jag ser det som en ytterst god sak!

Jag måste erkänna att jag inte vet värst mycket om Paganism, men det är en religion (eller en samling religioner) och som alla vet så är alla religioner (förutom satanism förstås) ytterst ondskefulla.

Det är fel att offra djur.:evil:

Någon får rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att paganism är ett samlingsnamn för diverse naturreligioner och hedniska dyrkanden; typ asatro, druidism, Jedi och alla olika typer naturgudatro.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Jag som kristen kan iaf utrycka mig såhär! MEN VAD I !! Detta lär ju vara nått sånt här extremistiskt skitsnack! Jag fick 0 poäng! :S

Jag är säker på att den som gjort denna enkät är helt ute på fel spår.
Kommunister satans avgudare ? vilket skitsnack! Man kan väll bara en bra människa än fast man e kommunist .. du kan vara en bra människa vilken tro och tänke sätt man än har !

Skriv svar