Hur håller du din mus?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Handen på musen och handleden vilar på bordet. Behöver bara vrida handleden ett par centimeter för att nå höger/vänsterkant av skärmen och toppen av skärmen når jag genom att knuffar fram musen med fingertopparna. Det känns oftast rätt bra.. mindre bra efter 8-32 timmar.

Kör på likdant som dig. Bra bekvämt med Razer Diamondback ^^


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

[G5] En variation av hela handen och fingrarna, men har hela armen och handen avslappnad på musen, mattan och bordet. Tror det är därför jag aldrig fått musarm.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Achronos:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Handen på musen och handleden vilar på bordet. Behöver bara vrida handleden ett par centimeter för att nå höger/vänsterkant av skärmen och toppen av skärmen når jag genom att knuffar fram musen med fingertopparna. Det känns oftast rätt bra.. mindre bra efter 8-32 timmar.

orkade inte skriva själv, har musarm -_-

Aj, då vet jag vad som väntar mig

Nä men för att undvika krystade ställningar som rätt snabbt kan ge problem så vilar jag också min armbåge på (stols)armstödet. Att ha den hängande fritt i luften eller att ha hela armen på bordet är inget för mig.
Hur gör du?

Medlem

jag brukar också lägga armbågen på stödet, förstår inte hur jag gjorde innan jag hade armstöd :crazy:


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

12
Skriv svar