Extremdåliga filmer..

Medlem
Skrivet av prikk:

starship troopers 2 kan vara den absolut sämsta filmen jag nånsin sett de senaste åren.. och då gillade jag ändå ettan.
(:

ja fyfan vilken skit film, har nån sätt Jason-X eller kanske Dreamcatcher?

ni måste se part 2 i the worst movies ever
[http://www.youtube.com/watch?v=C0Rq5ceo7nc&mode=related&searc...]


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Med anledning av diskussionen kring IMDBs validitet...

Anledningen till att Gudfadern, Shawshank Redemption, etc, ligger så högt upp är som flera påpekat, det faktum att de vänder sig till en stor skara tittare.
Enligt mig så är det just detta som delvis gör en film såpass bra, det är så klassiker bildas. Eftersom det är en sån stor skara olika människor som gillar filmen, så måste det också innebära att det är många olika saker i filmen som tilltalar folk. Det finns med andra ord många olika sätt att tolka filmen på, vilket gör att den blir tillgänglig för alla. Hur skall exempelvis August Underground-filmerna (kass liknelse, visst), någonsin bli betraktade som de bästa genom tiderna, när de riktar sig till en såpass liten grupp?

Osammande och virrigt resonemang kanske(har sovit tre timmar inatt :S ), roten av mitt svammel är att vi i slutändan själva avgör hur pass bra en film är. I mitt tycke är IMDB det närmsta man kan komma en rimlig bedömning av filmer. Fast det är klart det finns undantag, Bladerunner(100) före Fargo(112), exempelvis.

123
Skriv svar