Uthängda på nätet

Medlem

Det är sant, men jag ser inte vad det är som är klockrent i det här fallet?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

vantar krymper inte om de är dränka i blod. däremot sväller händer om man inte tar sin artritmedicin.
trots det är fallet o.j. långt ifrån glasklart imnsho...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

vantar krymper inte om de är dränka i blod. däremot sväller händer om man inte tar sin artritmedicin.
trots det är fallet o.j. långt ifrån glasklart imnsho...

"elvis didn't do drugs!"


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

klart han gjorde. jordnötsmör- och banantoast är tunga saker. :F


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

accepterar du inte MÖJLIGHETEN att samlag kan leda till barn, trots alla möjliga skydd, ska du inte ha sex. simple as that.

fallet OJ: kanske skyldig, kanske inte. att ge ut en bok som heter "this is what I would have done if I did it" är jävligt smaklöst.... (eller vad den nu hette)

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Är personen friad oavsett hur jvligt det är så ska man inte hänga ut personerna.

edit:
SoniC: så det är lika bra att hänga ut folk.. utifall att!

ang det där med att fädrar får pröjsa underhåll om kvinnor väljer att behålla barnet..
det är i mina ögon en svårare fråga än vissa vill få det till. fy fan för att vara den killen, och helvete vad arg jag hade vart på morsan..
men kommer hon föda ett barn så ska inte det lida av ekonomiska problem för att morsan är ett as.

(och för övrigt är det inte det mest triviala i världen att göra abort, det är liksom more to it än att köra tjejen till magikliniken och hämta henne några timmar senare..)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av lave:

accepterar du inte MÖJLIGHETEN att samlag kan leda till barn, trots alla möjliga skydd, ska du inte ha sex. simple as that.

precis. därför ska inte kvinnor tillåtas abort heller.

(akta ironin!)

edit: prikk, det är samhällets ansvar att ta hand om barn vars föräldrar är as. det ska inte lämpas över på random kille som råkade vara på fel plats, vid fel tidpunkt, med fel(=knäpp) tjej.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

OJ blev ju fälld senare i den civila rättsprocessen. ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av prikk:

ang det där med att fädrar får pröjsa underhåll om kvinnor väljer att behålla barnet..
det är i mina ögon en svårare fråga än vissa vill få det till. fy fan för att vara den killen, och helvete vad arg jag hade vart på morsan..
men kommer hon föda ett barn så ska inte det lida av ekonomiska problem för att morsan är ett as.

(och för övrigt är det inte det mest triviala i världen att göra abort, det är liksom more to it än att köra tjejen till magikliniken och hämta henne några timmar senare..)

Om en mor väljer att föda ett barn trots att hon kommer att få ekonomiska problem är det hennes val, lider barnet för det är det hennes fel isåfall. Fadern borde inte lastas för det, om han inte ville bli far från första början.
Det är säkert jobbigt att göra abort, det är säkert också jobbigt att betala underhåll för ett barn man aldrig ville ha. Båda har en simpel lösning


signatur

yolo

Inaktiv

bara för 999/1000, eller hur många det nu var. vad ska man göra för de tusende?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Berätta om risken, låt dom vara vuxna och göra ett eget val.


signatur

yolo

Inaktiv

i slutändan spelar det ju ingen roll vems "felet" var döbringer.. att barnet får ett bra liv spelar roll.

sen finns det miljarder anledningar till att ha/inte ha kondom, och dom går ofta sönder för vissa och whatnot.. men visst vore det "käckt" för allmänhälsan om alla använde kondom hela tiden, jag gör det inte iaf (hela tiden)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

12
Skriv svar