"Fyra procent av alla spel går med vinst"

Robot
"Fyra procent av alla spel går med vinst"
Medlem
"Fyra procent av alla spel går med vinst"

Ja Förmodligen Bullshit siffror! :evil:
Och det görs ju mycket skitspel oxå så det är inte många som är bra!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv

Om bara 4% av alla spel går med vinst, varför forsätter dom då göra spel?

Medlem

Oj. Jag trodde att det var så mycket som 10%.

Tack alla piratkopierare. Ni förstör för oss som faktiskt tycker om spel på riktigt.

Medlem

Fact: more than 60% of all facts and numbers are made up on the spot or are pure lies

Inaktiv
Medlem

frågan är vilka spel som räknas med, är det allt från gears of war 2 till online baserade pussel spel i flash?

"och att 60 procent av ett spels budget går åt till att omarbeta eller designa om spelet." <- Jaha? Är väl klart pengarna går till att faktiskt göra spelet, sen att de verkar behöva göra om spelen 15 ggr innan det släpps är ju inte direkt "vårat" fel?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av robineng:

Om bara 4% av alla spel går med vinst, varför forsätter dom då göra spel?

Good point! Det lämnar ju 96% chans att man gör ett spel man inte tjänar ett öre på eller går back på. Om detta var verkligheten skulle knappast spelindustrin vara så stor och så växande. Nej, detta måste nog tas med inte bara en nypa salt utan med hela döda havet.

Medlem

Det här var nog det värsta kvalificerade skitsnacket jag läst på länge. Det är ju motsägesefullt på alla punkter. Om "knappt 4% av alla spel går med vinst" finns det ju inte logisk förklaring till varför det finns så många spelutvecklare i världen.

Undrar bara vilka som betalat EEDR för sammanställningen av dessa "korrekta" siffror. Vilka kan det vara... Suck...


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Medlem

Hah, vilket skitsnack

Inaktiv

Yep, skitsnack om de inte räknar alla miljontals flash spel som släpps gratis.

Medlem

Tror nog det stämmer ganska bra.
Med tanke på hur mycket spel som pumpas ut är det ytterst få som faktiskt lyckas och utav alla dem blir ca 5% ganska mycket.

Sen har vi ju piratkopierarna på PCn som hjälper till att döda allt vad spel heter, arroganta jävlar.

Medlem

skitsnack säkert

Medlem

Kanske för att det kommer så mycke skitspel ingen ens slänger ögat åt? Det är ju en majoritet av skit lågbudget spel som släpps varje år än tvärtom. Så inte så konstigt.

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Fact: more than 60% of all facts and numbers are made up on the spot or are pure lies

Mer fakta: Om man talar med statistik är man mer trovärdig.

Medlem

Min bullshit detector har sprängts av överbelastning. Hur kan dom publicera en sådan här rapport och tro att folk går på det?

Medlem
Skrivet av Fisse:

Hah, vilket skitsnack


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Oj. Jag trodde att det var så mycket som 10%.

Tack alla piratkopierare. Ni förstör för oss som faktiskt tycker om spel på riktigt.

Jovisst är det piraternas fel att det utvecklas så mycket skitspel som inte är värda pengarna? 8)

Medlem

Att sätta någon bestämd siffra är alltid svårt fast det ligger säkert en hel del i att det är några få aktörer som tjänar merparten av alla pengar i spelbranschen.

Medlem

Jisses, vem fan betalar dom för att "räkna" fram sånt här skit.

Undrar också hur lång period dom räknat på. Spel säljer ju under många år framåt och driver ju ständigt in pengar till utvecklarna.

Men ja, däremot så kan jag tycka att det skapas på tok för många olika spel-motorer. Detta kräver massor av pengar, tid och folk. Värdefull tid och pengar som istället kan gå till att skapa ett riktigt bra spel på en licenserad färdig motor med ett betydligt mindre team och utvecklingstid. Skulle inte alla tjäna på detta? Istället så blir det mest "Sörrö, vi har jobbat och utvecklat detta spelet i 5 år och det har gått åt en jävla massa miljoner dollar, men nu är vi klara och vi förväntar oss att halva globen ska köpa det så vi snabbt går i plus och kan börja på uppföljaren". Vad fan är det för plan liksom. Många miljon-projekt är liksom pinsamma om man jämför med vissa mod-projekt som amatörer har gjort utan någon som helst budget eller sponsring.

Medlem

de har väl räknat med att alla som laddar ett spel skulle köpt de istället. Verkligen, inte.. Dom har inte förlorat pengar förens en kund som faktiskt skulle köpa spelet laddar hem de så enkelt är de.

Medlem

dumma amerikaner:) de hade ju aldrig hållt sig i längden. Undrar hur sånna där inkompetenta jäklar får jobb?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tar man med absolut allt som kan kallas spel så skulle det inte förvåna mig om siffran var låg, men detta är ju ett skolboksexempel på vilseledande/bristfällande statistik, tycker jag.

Medlem

hehe, om man nu skall hitta på statestik kan man ju hitta på statestik som låter trovärdig i alla fall haha


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

hehe, om man nu skall hitta på statestik kan man ju hitta på statestik som låter trovärdig i alla fall haha

Ditt inlägg låter inte trovärdigt förrän du kan stava statistik korrekt.

Inaktiv

FRÅGA:
Finns det namn på de spel som innefattar de 4% som skulle ha gått med vinst?
Skulle gärna vilja se vilka spel det är

Det finns lögn, förbannad lögn och det statistik.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Oj. Jag trodde att det var så mycket som 10%.

Tack alla piratkopierare. Ni förstör för oss som faktiskt tycker om spel på riktigt.

bla bla bla.. blubb blubb blubb

sluta göra skitspel, alt. sänk priset och tänk igenom planering/design bättre


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

HAHAHAHHAHAHAHAAHAAAHAHAA
Tror de där analytikerna på tomten också hahahahahaa

123
Skriv svar