Att blogga om julen

Inaktiv
Att blogga om julen

Att blogga om julen på en spelsajt kan ju tänkas vara lite märkligt men låt mig förklara.

Jag är 32 år och har varit en gamer sedan jag var 10 och fick min första vic 20. För er som inte vet vad en vic20 är för något så kan jag tala om att det var den första persondatorn som fick någon spridning att tala om. Spelen till denna maskin kom på kasetter som piratkopierades och byttes bland kompisar. Nästan alltid var de trasiga.

Min man hatar att spela och allt som har med dataspel att göra. Han tycker att jag är larvig och jättekonstig som kan tillbringa en helg framför tv:n eller datorn för att spela spel. Men jag bryr mig inte, jag älskar att spela.

Nu är det så att vi har två barn som också älskar att spela och självklart har jag utrustat dem med både x-box och playstation, och tro det eller ej så brukar alla paket vid julen vara just dataspel. Dom älskar det. Och jag också. För helt seriöst så är detta den enda gången jag kan köpa dataspel utan att min man freakar ut.

Så nu sitter jag här och längtar till nästa jul så att jag ska kunna köpa massor av nya spel till "ungarna". Jag har till och med börjat dregla över [http://www.bastajulborden.se]julbord och julskinkan.

Hur som helst. Här kommer du att kunna följa mina funderingar ända fram tills nästa jul. Kram på er!

Jessica

#blogg


signatur

Lover of life, lover of food, lover of Julbord

Medlem
Att blogga om julen

Du får väl helt enkelt köpa spel i smyg:)

1
Skriv svar