Använda döda djur till lansering av spel?

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Säg mig, hur många "mindre" barn är det idag som spelar spel för 16+/18+?

Menar du alltså att speltillverkarna ska anpassa reklamen för sina 18+-spel till "mindre" barn även på "pressevents" där enbart inbjudna spelskribenter närvarar?

Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av WaltX:

Säg mig, hur många "mindre" barn är det idag som spelar spel för 16+/18+?

Menar du alltså att speltillverkarna ska anpassa reklamen för sina 18+-spel till "mindre" barn även på "pressevents" där enbart inbjudna spelskribenter närvarar?

Varför svarar du med en fråga?

Det spelar ingen roll vem det visas upp för, att visa upp döda djur på det sättet är idiotiskt! Det är stor skillnad på att visa upp hängda djur på slakteri och att visa upp döda djur för att presentera ett spel..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Osmakligt men var inget djurplågeri inblandat så inget att byr sig om.

Sen alla,låt forum wannabies hålla på med sina flames och försök till att provocera fram onödigt tjaffs.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Varför svarar du med en fråga?

Du började!

Jag håller med om att det var en puckad idé, men du drog in "mindre" barn i det hela när det över huvud taget inte riktar sig till barn.

Medlem

Det är ju ingen idé att säga att barn spelar 17+ spel för det tar ju hela ålderssystemet ur spel. Hur förklarar vi att vi tycker att det tokfestligt att motorsåga aliens i Gears of War? Ska femåringar göra det? Nej, de ska inte spela spelet till att börja med. Precis som att de inte ska spela God of War. ATT de gör det kan vi ju inte lasta Sony för. Precis som att jag inte lastar porrproducenter för porren, även fast en massa småttingar lätt har tillgång till det.
Den biten får föräldrar stå för.

Klart det är onödigt att slakta ett djur för att promota ett spel, men det är ju inte så att vi inte slänger bort enorma mängder kött i övrigt bara för att efterfrågan inte möter tillgången. Så det blir lite droppe i havet på sätt och vis. Det motiverar det inte, men jag har svårt att bli så illa berörd när vi ändå slaktar massvis med djur som aldrig "används".

Inaktiv

mjo, men här är ett enskilt fall, där man har chansen att kommentera det

som du själv verkar förstå så kan man inte resonera med "droppen i havet"-grejen, för det handlar mer om principer

jag tycker för övrigt inte det är "äckligt" med ett dött djur (vill kanske inte ha ett liggandes här bredvid mig dock) eller är rädd för vad barnen ska tycka när dom ser vart mat kommer ifrån. jag tycker det bara är upprörande att ett företag dödar ett djur i onödan för att göra reklam för sitt jävla tv-spel..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

De kunde köpt lite slaktavfall istället för att slösa en hel get. Hade de grillat geten och låtit folk äta den hade jag inte klagat. Nu skulle den bara vara en del av inventarierna. Onödigt. Ogillar slöseri av liv på detta sättet.

-- edit --
Sony påstår att geten skickades tillbaka till slaktaren efteråt utan att någon hade rört den samtidigt som de hade fyllt geten med en Grekisk soppa?

Tror jag skiter i detta, fattar inte.

Medlem

Måste nästan köpa spelet bara pga detta! Är det fel att döda djur för annat än mat? Förbjud älgjakten woho Man jagar för att det är kul! Mat det köper man!

Medlem
Skrivet av Blomkruka:

Måste nästan köpa spelet bara pga detta! Är det fel att döda djur för annat än mat? Förbjud älgjakten woho Man jagar för att det är kul! Mat det köper man!

Vad gör dom med älgarna tror du, tar dom med sig och slänger på tippen?

Jösses ...

Utan älgjakt skulle det också vara gott och viltolyckor på våra vägar.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

eh.. man jagar inte alls älgjakt för att det är kul, men att folk kan TYCKA det är kul är en annan sak. herregud. the weird perception of reality..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

12
Skriv svar