Hockey vm suger inte?

Medlem

En, i mina öron, vettig förklaring är att fotbolls VM händer vart 4:e år, alla de bästa spelarna är med samt att fotboll är världens största sport.
Hockey VM är ju i princip en skitturnering i mängden där de olika coacherna hoppas på att det ska gå dåligt för proffsen i NHL så dom kommer och spelar VM.
Kan inte tänka mig att fotbolls VM skulle vara särskilt populärt om det gick varje år och ett handfullt gäng slitna och omotiverade proffs var med pga att deras lag har åkt ur nån form av playoff.
Skulle ju i princip vara som att kolla på allsvenskan kryddat med nåt proffs. Värdelöst med andra ord.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:

En, i mina öron, vettig förklaring är att fotbolls VM händer vart 4:e år, alla de bästa spelarna är med samt att fotboll är världens största sport.
Hockey VM är ju i princip en skitturnering i mängden där de olika coacherna hoppas på att det ska gå dåligt för proffsen i NHL så dom kommer och spelar VM.
Kan inte tänka mig att fotbolls VM skulle vara särskilt populärt om det gick varje år och ett handfullt gäng slitna och omotiverade proffs var med pga att deras lag har åkt ur nån form av playoff.
Skulle ju i princip vara som att kolla på allsvenskan kryddat med nåt proffs. Värdelöst med andra ord.

Fortfarande ingen hållbar motivering. Vi diskuterade inte sporters popularitet, skapa en ny tråd om du vill jämföra fotboll och hockey. Ris är inte världens godaste mat bara för att 1.3 miljarder kineser dagligen äter det. Fotboll är inte den bästa och roligaste sporten bara för att den har flest utövare. Detta handlar om att göra distinktion bland de som är intresserade. Om man har intresse av att följa en ishockeyturnering, och gör det via sin tv på vårkanten, var går skillnaden (mobbningsfaktor om vi nu skall kalla den något) när någon/några sedan följer fotbolls-vm som besatta dårar framför sina tv-apparater i tre veckor mitt i sommaren? Det handlar inte om popularitet. Om jag kollar på CSI istället för Lets Dance som samtidigt går, är jag en idiot då?

Som jag skrev tidigare, man skall ta turneringen för vad det är, en prestigekamp mellan alla lag i Big Seven, inte nödvändigtvis som ett världsmästerskap. Det som är uppskattat måste inte alltid stämma överens med majoritetens åsikt.

Inaktiv

Jag tittar nästan på all hockey som sänds. Allt ifrån Allsvenskan med Rögle, mitt lag, till elitserien och NHL.

Japp, jag älskar ishockey.

Medlem

Får nog hålla med SFL|Krusty en del


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Så gött!

Sverige vidare till semifinal. Tyvärr kunde jag bara se första och andra perioden för sen skulle det spelas Singstar, men efter 4-2 kände jag mig säker på att Sverige skulle vinna och då var det lite lättare att byta kanal.

Hoppas på att det inte blir fler matcher som mot Finland. Jävlar vilket sömnpiller den var jämfört mot Rysslandsmatchen. Där var det bättre ös.

Mer hockeysnack nu grabbar!

Medlem

Denna säsong har jag faktiskt hållt koll på tidtabellen rätt bra må jag ändå säga. Kollar iofs bara på vm och ibland elitserien, för jag är inte så förtjust i NHL, faktiskt. :\
Men 7-4 mot Slovakien iaf, fett äg. Lite synd att även om Backlund gjorde bra ifrån sig, så har han varit bättre.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

12
Skriv svar