Nya Coca-Cola, Coca Cola Zero

Medlem

testade den idag pga denna tråd.

Ni vet alla dessa kolsyrade vatten med fruktsmak? Man tycker sig känna smaken men precis när den skall göra entré så drar den sig tillbaka... Så är Zero för coladrycker. Den smakar som cola tills det där klibbigt söta och klabbiga skall komma... men det kommer aldrig, istället känns det som man dricker kolsyrat vatten med colasmak - inte helt oangenämt som törstsläckare faktiskt. Jag ville inte hem för att borsta tänderna efter denna Cola zero... tummen upp.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Inaktiv

Jag är diabetiker och tycker Zero är den bästa Coca Colan. Coca Cola Light med sucralose är inte alls lika god som den de hade innan med aspartam.

Jag har inte testat gamla light och zero samtidigt, men tycker ändå den nya smakar bättre.

En större påverkan på smaken tycker jag sjävla behållaren har -- burk är väldigt mkt godare än plastflaska.

Jag tycker alla borde dricka light istället för vanlig, iaf om man dricker en del.

Åsikterna går isär ang hur mkt socker det är i coca-cola, jag har läst/hört alltifrån 6-12 sockerbitar för 33 cl (min dietist respektive Aftonbladet). Ni kan själva räkna ut hur mkt det är i 2 l.

Och ang om aspartam är ofarligt eller ej så kan man ju göra som så att om man själv tror (då det ej finns undersökningar som varken bevisar det ena eller det andra) att det är farligt så bör man undvika det, samma sak ang strålning från mobiltelefoner.

123
Skriv svar