Vad är klockan?

Medlem
Vad är klockan?

Halloj, klockan på datorn har förvirrat mig då den verkar ha hoppat två timmar framåt. Och då alla andra klockor är 11:35, så blir jag nu förvirrad. Vad är rätt? 11 eller 12?

Tack!
//
PriMo

Medlem

du skrev ditt inlägg vid 11:34:54
(och jag skriver mitt nu vid 11:52)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

I thank you kind sir.

Medlem

Haha... hade samma problem igår.. men jag var inte hundra på vilken tidszon jag var i heller så det var extra krångligt

Medlem

ni har väl texttv? där står ju tiden :evil:


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

ni har väl texttv? där står ju tiden :evil:

Orka ha BÅDE TV och dator när man är student. Vem fan har råd med det liksom?


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

äh, man jobbar väl extra. 7000 i månaden är ju inget liv


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av PriMo:

Halloj, klockan på datorn har förvirrat mig då den verkar ha hoppat två timmar framåt. Och då alla andra klockor är 11:35, så blir jag nu förvirrad. Vad är rätt? 11 eller 12?

Tack!
//
PriMo

Datorn hoppar inte fram två steg automatiskt, så du var där o fingrade på en timme även fast datorn redan fingrat dit en. Ren SBS på denna.

(Skit bakom spakarna).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

OM du är osäker så ring någon stackare mitt i natten...

"Är du galen?! Klockan är ju kvart över tre!!!"

"Ok, tack!"


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Datorer ställer om automatiskt, är du osäker på hur du ska ställa klockorna runt i huset och så, kolla datorn.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

MFC
Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Hwergelmer:

ni har väl texttv? där står ju tiden :evil:

Orka ha BÅDE TV och dator när man är student. Vem fan har råd med det liksom?

http://klockan.nu/

btw...

http://www.blocket.se/vi/11247249.htm?ca=11_s

Ang. tv-licensen, säg att du är en moderat så slipper du betala...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

funkar inte


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Fröken Ur finns fortfarande, kostar inte mkt att ringa.

Btw, det finns TV-kort också. Ser på TV i datorn, kanske inte världens bästa bild men fullt tillräckligt för mig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

OFF-TOPIC

Skrivet av MFC:

Ang. tv-licensen, säg att du är en moderat så slipper du betala...

den kommentaren kan jag bara inte låta gå förbi utan motstånd

eller så byter du namn till Mona Sahlin så kommer du undan med både att ha svartjobb och skippa betala tv-licensen, ha 98 p-böter med MYCKET mera

http://bubblare.se/mona_fifflar/

(seriöst, inte ens ThreeZool kan väl digga valet av socialdemokraternas partiledare?)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Extremt OT

Jag tror sossarna kommer ha bättre tur med mona än med göran iaf om maktpamparna kan hantera en kvinna vid rodret.

Alla politiker gör blunder i en eller annan form och jag måste säga att Mona har inte varit värre än andra små skandaler.

Hmm sitter inte o försvarar sossarna nu rösta höger men detta gäller ju oavsett part tillhörighet imo.

perfekt värld skulle inga göra klantiga missar men så är det inte.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem
Skrivet av Werzion:

OFF-TOPIC

Skrivet av MFC:

Ang. tv-licensen, säg att du är en moderat så slipper du betala...

den kommentaren kan jag bara inte låta gå förbi utan motstånd

eller så byter du namn till Mona Sahlin så kommer du undan med både att ha svartjobb och skippa betala tv-licensen, ha 98 p-böter med MYCKET mera

http://bubblare.se/mona_fifflar/

(seriöst, inte ens ThreeZool kan väl digga valet av socialdemokraternas partiledare?)

skillnad på ett politiskt ställningstagande (ang. tv-licensen) och enstaka politikers oförmåga att sköta sitt anser jag. Har en lista på vad alliansens partiledare sysslat med samt deras ministerkolleger och det börjar bli en gedigen lista med "misstag"..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Tycker hela debatten är helt åt h-te. Sossarna har suttit vid makten i decennier och det har hänt så mycket, både med flit och av misstag, men så fort förste moderat gör ett enda misstag så skall hon/han avgå. Ge borgarna lika lång tid som ni gav sossarna på att få ett fungerande system innan ni röstar annat/ropar fiasko.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

exakt conthox.

innan dom har hunnit presterat minsta möjliga på sina jobb tvingas dom avgå för varsin förseelse, medan sahlin BLIR partiledare EFTER ALL DEN DÄR SKITEN - hon har ju minst 20 gånger mer skit än vad "alla moderater tillsammans" har gjort fel...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Skön diskussion det blev av sommartids-omställningen

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Skön diskussion det blev av sommartids-omställningen

FZ i ett nötskal.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Annars har vi [http://www.klocka.nu/]
Andra bra är:
[http://www.vecka.nu]
[http://www.datum.nu]

Jag glömde också tidändringen i helgen och konsekvensen var att dagens planer blev förstörda.
Första uppgiften var att åka och framkalla lite bilder, men datorn som man gör det på var avstängd. Av konditoriet fick vi veta att datorn stängs när kiosken stängs klockan 15, konstigt, klockan är ju bara 14:45, tänkte jag, men sa ingenting eftersom det inte var konditoriets problem.
Åkte då vidare till Barnens hus för att kolla på nånting till barnen, men det var nobben, dörren var stängd och det stog att att de stänger kl 16 på söndagar.
Det var här jag kom på att tiden hade ändrats, aja.. vi åkte ändå vidare till siba för att kolla på en ny platt-tv och väl framför butiken så drar expeditören en remsa över ingången som markerar stängt för dagen. Damn, missar vi allt idag tänkte jag... men kanske on-off har öppet lite senare idag, butiken finns ju här brevid så vi kör förbi för att kolla.
När jag tittar ut ur bilen så ser jag på skylten att de har öppet till kl 17, perfekt! klockan är ju bara 16:08 ser jag i bilklockan.. parkerar bilen, kliver ut och ställer mig framför dörren som inte öppnar sig. Damn it, då slår det mig att jag inte ändrat på tiden i bilen.

Vilket guldfiskminne man har..


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar