Krampanfall efter WoW-maraton

Medlem

Det behövs barnkörkort.

Medlem

En tant på mitt jobb har förbjudit sin unge att spela wow hemma...

Hon säger att ungen får knata till närmaste web-cafe o betala spelet med sina egna pengar...

Bra lösning när man tröttnat på att ens kids spelar för mycket tycker jag...

Medlem

blir så arg att dem vinklar skiten mot tv-spel .

killen hade fan kollapsat vad han än hade gjort när han inte varken sover eller dricker.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Oxide:

Det behövs barnkörkort.

haha, so true!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av swordy:

vette fan om det är skillnad på spel å sport.
sport ska ju vara roligt å man ska bara göra sitt bästa säger dom iaf ändå står dom där å skriker å gapar som faen osv
å spel är ju mer eller mindre ett globalt fenomen nu å så stort att det finns turneringar å tävlingar överallt nästan, vilket gör det till en sport.
för när lekte du en lek senast där du kunde vinna ett antal tusen :- ?

så nog tycker jag det är samma sak.
ett av argumenten moraltanterna kör med är ju att spel är hälsofarliga men det är ju fan idrott också isf med tanke på hur dom uppför sig där å hur hårt dom pushar ungar/ungdomar inom idrotten

Vilken enastående bra slutsats du drar. Jag vet inte om du är äldre än 13 eller om du rent sagt är en idiot, men en sån här syn är ju för fan tragisk.

Medlem

Ja från en som varit med ett tag är det komiskt att se sånt här.
Det som händer killen är ju så klart tragiskt, han har inte haft vare sig självkänsla eller självinsikt att säga nej. Det finns massor av ungdommar i hans situation, när farbror själv var ung så skulle många föräldrar varit glada som deras barn satt och spelade spel en helg. Bättre det än att bli ilurad droger och sprit av äldre "kompisar" som man inte kunde säga nej till.

Själv lirade jag pen&paper rpg i den åldern, vi satt ofta en hel helg och spelade, började på fredag och slutade på söndag. Det blev så klart spel in på morgonkvisten men vi hade väl ett gäng med riktiga kompisar som inte förlöjligade och retade någon som helt enkelt kroknade och måste sova. Man kunde säga nej.

Det kunde inte den här killen, han kände en press från övriga i spelet samt en press att spela bra, inte banga ur, ställa upp, vara en i gänget, någon att lita på.

Detta är bara klassikt grupptryck som drabbar alla genom hela livet. Några står inte emot, dricker sprit när det bjuds även om det redan varit för mycket, testar lite röka, kanske ett piller, alla andra gör ju det.

Frågan om varför han inte har självkänslan och självinsikten är intressantare än vilken last han inte kan säga nej till. Frågan varför hans kompisar inte såg till att han åt och drack är mer intressant.

Farbror Johan
(Jo vi åt och drack också alldeles för mycket kaffe minns jag.)

Medlem

ja va ska man säga? om man ska sitta o nörda mer än 24 timmar vilket ja gjort antal gånger fast ja har ätit godis o läsk men när man spelar så brukar man inte tänka på att äta iaf inte jag satt hela helgen o spela dock sov ja åt frukost o middag o de funka ändå så borde han klarat sig längre tycker jag om han inte äter dåligt varje dag för att kunna spela max antal timmar, om han hade gått iväg 10 sec o druckit lite vatten så hade han klarat sig tror ja o de hade inte blivit "farligt" o spela. men som sagt lite sömn slår spelande så man vaknar upp pig o glad o kan se fram emot att spela igen aja synd om killen att de hände han, han har ju förlorat mer speltid pga detta än om han hade sovit o druckit lite vatten o tagit en macka om man ser de såhär så hade han ju turen på sin sida, kunde varit värre (tänker på kinesen som "dog?" för hon spela för mkt)

aja krya på dig vem du än är som decka, finns du på fz? ;P

sen så kan man inte skylla på wow i sig, visst de är beroendaframkallande men alla spelar ju på sin egen plan så om man skiter i o äta o sova vilket han nu ändå gjorde så får man inte skylla på nån annan än sig själv. föräldrarna hade sagt till ja men tror inte dom hade så stor koll på va han gjorde på natten, han kan ju sagt att han sov o gick upp tidigt , ingen som vet va som hände så skyll inte på datorspelen, de är alltid spelarens fel att de hände, oftast ens eget fel om de händer nått eftersom man inte tog hänsyn till omgivningen om du tex krockar när du kör bil? går in i nån på stan? är de andras fel eller dit eget.
ja orkar inte mer nu. ska skratta av mig nu (inte åt killen utan åt journalister o media) hihihahahhöhöhehe så tack o hej leverpastej

Pansarknekt
Skrivet av Goreix:

Haha Aftonbladet har gjort det igen! va nyss inne på deras hemsida och under Artiklen om han som Fick anfallet av WoW, har dom en Annons om att man kan köpa Lich king hahahaha jävla nötter

HAhaha.

Sen angående Kvp, det är så dom fungerar. Dom fiskar hela tiden med sina artiklar till att skapa en debatt ofta grundad på okunskap och rädsla hos dom som inte e insatta.

Tycker gott att FZ ska skita i artiklar från Kvp för att seriös och mer köra notiser eller liknande kanske.
Skönt dock och se att många smädar kvällsblaskorna. Rent skit är vad dom e. Förhoppningsvis försvinner skiten när 40-talister o dylikt trillar av pinnen.
Dessutom kan man kan få kramper av många saker man gör väldigt länge(hehe)...


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIIIIIIIL.

Medlem

Vilken jävla idiot han är då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gen
Medlem

Struntade i att lägga mig på natten till Lördag och visst kännde man sig lite skakig och smått illamånende då. Men jag åt, duschade och drack så var det lungt. Sen lade jag mig runt 23:00 på Lördagen.

Som alla säger är det högst individuellt. Man ska inte behöva kollapsa för det! Dock är inte detta något man gör varje helg direkt. Det är trots allt inte bra för kroppen.

Medlem

Och så skyller de på spelen o säger att det är deras fel... vilka IDIOTER. Precis som de skyller på alkoholen och tobaken osv... folkets fria vilja finns allltså inte då? ;P

Men ja... vissa skulle ju faktiskt behöva förmyndare eftersom de inte är kapabla att ta hand om sig själva.

Inaktiv
Skriv svar