Inaktiv

rätt att köpa nytt hus behöver man ju inte demonstrera för - det är ju bara att köpa. vill man göra det gemensamt kan man ju starta en stiftelse eller nått.
nä, tex har nog sagt det mesta som behöver sägas.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

dom hadde väll startat en stiftelse och fått in 14miljoner, som de försökte köpa tillbaka huset för, men det ville inte de som hadde köpt det


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

nä, som sagt - man kan köpa ett _nytt_ hus.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Förstår inte heller varför de är så heta på att behålla ett hus när de har 14 mille att köpa ett nytt för. Som kanske innehåller mindre hälsovådliga ämnen.
Kan väl köpa att det finns lite sentimentala känslor kanske, men det känns inte som det vore så svårt att bara skaffa ett nytt och köra vidare.

Inaktiv

Nu har dom inte 14 miljoner, men en fond sa sig kunna fixa fram dom pengarna för att köpa tillbaka huset. Fast det gick ju absolut inte för att Gud hade sagt åt den där sektledaren att Köpenhamn måste rensas på allting från Helvetet eller vad det var...

Det är en symbolfråga som jag förstått det. Att samhället ska bidra till såna här grejer, inte att privatpersoner måste hosta upp flera miljoner kronor eftersom det exkluderar de flesta. Så i stället för lugn och ro och ett ungdomshus blev det en sakral rivningstomt. Bra trade-off, ehrrm.

Medlem

det var då jävlar vad folk har svårt med det här. bara för att de har 14 miljoner innebär det inte att de kan tvinga kärringen att sälja, det vore ju höjden av hemsk elak kapitalism om det var så.

som jag har förstått det har de nu köpt ett annat hus för 12 miljoner, men de verkar inte ha tid att fixa med det eftersom de måste kasta sten istället.

jag får dåligt hjärta av den här tråden.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

123
Skriv svar