Lich King-tävlingen är avgjord!

Medlem

Är det bara jag som tycker att referenser till verkliga personer osv i ett fantasy-spel är stämmningsförstörande?...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Inte ens "Snakes on a Plane" gillades. Crap humor på FZ. AVGÅ!

edit

Medlem

Fy fan vad dåligt-.-..
Fattar inte hur Fz kan utse en vinnare som bara skrivit ett enda litet inlägg eller bara har blivit medlem helt enkelt:(
Notera att etta vinnaren inte har skrivit ett inlägg ens!


signatur

Wai

Medlem

Grattis till vinnarna:D!!

Redaktör

Noken8: jag ser ingenting i tävlingskraven eller frågorna som säger att man måste ha varit medlem en viss tid eller ha skrivit ett visst antal inlägg... Svara rätt och ge bra (gärna originella) fritextsvar, då har man bra chans att vinna.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Noken8: jag ser ingenting i tävlingskraven eller frågorna som säger att man måste ha varit medlem en viss tid eller ha skrivit ett visst antal inlägg... Svara rätt och ge bra (gärna originella) fritextsvar, då har man bra chans att vinna.

Nej, men det borde finnas och det är inte speciellt roligt att dom bara är medlemmar för att tävla..


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av conthox:

Är det bara jag som tycker att referenser till verkliga personer osv i ett fantasy-spel är stämmningsförstörande?...

det kan ju vara lite skoj, Själv tycker jag hela disney eliten skulle passa fint in... Det är ju lite ur samma liga i alla fall...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Redaktör
Skrivet av Noken8:
Skrivet av Tompa:

Noken8: jag ser ingenting i tävlingskraven eller frågorna som säger att man måste ha varit medlem en viss tid eller ha skrivit ett visst antal inlägg... Svara rätt och ge bra (gärna originella) fritextsvar, då har man bra chans att vinna.

Nej, men det borde finnas och det är inte speciellt roligt att dom bara är medlemmar för att tävla..

Vi har väldigt många läsare som inte är aktiva i forumet. De är precis lika välkomna hit som alla andra, såväl gamla som nya medlemmar. Känns jäkligt konstigt om vi skulle börja ställa krav i stil med "Välkommen att tävla hos oss om ett år, såvida du har skrivit trehundra inlägg."


signatur
Medlem

-.-


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av JonatanJJ:

Varför fick vi inte se allas bidrag? GIEF!

För att folk alltid klagar på juryn. Ofta av en god anledning, dock.

Tror nog inte att någon skrev en mer originell motivering än jag gjorde. Men det räckte inte hela vägen. Inte ens halva vägen.

Men grattis, igen. Jag är inte bitter.

Jag är inte bitter...

*saknar en skrattande smiley*

PaZ
Medlem

Om en tävling kan få någon att registrera sig så är det ju större chans att de är med och diskuterar med oss senare, right? Är ju inget dåligt med det..

Inaktiv

Vann inte som vanligt, fast man svarade rätt på alla....suck...
Jag skiter i FZs tävlingar hädanefter, bara båg alltihopa...

Medlem
Skrivet av BlueSam:

Vann inte som vanligt, fast man svarade rätt på alla....suck...
Jag skiter i FZs tävlingar hädanefter, bara båg alltihopa...

Hoppas du skämtar. Man vinner ju inte på rätt svar utan motivering. Din kanske sög tyckte dom.

Bättre lycka nästa gång

Inaktiv

Det skulle vara intressant att veta vad i Stuarts motivering som gjorde att han kammade hem tävlingen.. jag har exakt samma karaktär i spelet som favorit men fick också med att namnet är en referens till både Michael Palin och Terry Jones (Fred Tomlinson också men har ju ingen referens i namnet) som skrev den underbara sången..

Jaja grattis i all fall, kul att det finns fler WoW spelande Python fans där ute.

Sit on my face and tell me that you love me..

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Noken8: jag ser ingenting i tävlingskraven eller frågorna som säger att man måste ha varit medlem en viss tid eller ha skrivit ett visst antal inlägg... Svara rätt och ge bra (gärna originella) fritextsvar, då har man bra chans att vinna.

Tror faktiskt de BARA kommer hit för att tävla. Det borde finns någon slags av gräns när det gäller de här tävlingarna, där produkten kostar mycket.

Skrivet av BlueSam:

Vann inte som vanligt, fast man svarade rätt på alla....suck...
Jag skiter i FZs tävlingar hädanefter, bara båg alltihopa...

:O:|


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Roande hur dom som gnäller mest, endast själva varit medlemmar något år eller två max.

Medlem
Skrivet av BlueSam:

Vann inte som vanligt, fast man svarade rätt på alla....suck...
Jag skiter i FZs tävlingar hädanefter, bara båg alltihopa...

Jo det är klart. Om det är ca 5000 som deltar och du är en av de 4990 som inte vinner, så är det ngt fel...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av Tompa:

Noken8: jag ser ingenting i tävlingskraven eller frågorna som säger att man måste ha varit medlem en viss tid eller ha skrivit ett visst antal inlägg... Svara rätt och ge bra (gärna originella) fritextsvar, då har man bra chans att vinna.

Tror faktiskt de BARA kommer hit för att tävla. Det borde finns någon slags av gräns när det gäller de här tävlingarna, där produkten kostar mycket.

Vilket ger reklam intäkter när dom tittar in, så vad är problemet?

Medlem

Grattis till vinnarna!

Jag klickade fel som en galning för att jag halvläste frågorna och gissade mig fram.

Vaf*n hände med att bara säga grattis oavsett antal inlägg på forumet eller tid som medlem?! Erat gnäll (posträknare/tidsmaskiner) får mig snarare att fundera på vad det är för folk som sitter och skriver på forumet. Hade FZ inte tyckt att vinnaren var "bra" så hade dom säkert kunnat trolla bort det på något sätt. Skönt att se att alla är lika värda här!
/wub :heart:

Inaktiv

Sluta gnäll och svara bättre på sista frågan istället..

Medlem
Medlem
Skrivet av BlueSam:

Vann inte som vanligt, fast man svarade rätt på alla....suck...
Jag skiter i FZs tävlingar hädanefter, bara båg alltihopa...

Hahaha snälla...:O


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jag vet själv att jag inte har en chans att vinna... Nånsin!
Mina svar är dumma:/
Fattar alltid frågorna fel:(


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av conthox:

Är det bara jag som tycker att referenser till verkliga personer osv i ett fantasy-spel är stämmningsförstörande?...

Det är en av de sakerna jag tycker bäst om med World of Warcraft. Det kallas humor, och uppskattas av många Men du har rätt, ur ett rollspelsperspektiv så kanske det förstör lite av stämningen.

Sedan kan jag inte mer än att hålla med staff när de låter "vem som helst" delta. Det är nog många, med mig, som inte är medlemmar på FZ.se för att sitta på forumet hela dagarna. Visst kan man slänga in en post lite då och då, men vill man inte så behöver man inte. De som vinner tävlingarna är ju de med bäst motivation på utslagsfrågan. Ska man få förtur för att man varit medlem på hemsidan längre, eller varit aktivare på forumet? Det vore väl orättvist om något?

Hur som helst, grattis till alla vinnare! (Även om de flest inte ens kommer läsa det eller säga tack.)


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av qweex2:
Skrivet av conthox:

Är det bara jag som tycker att referenser till verkliga personer osv i ett fantasy-spel är stämmningsförstörande?...

Det är en av de sakerna jag tycker bäst om med World of Warcraft. Det kallas humor, och uppskattas av många Men du har rätt, ur ett rollspelsperspektiv så kanske det förstör lite av stämningen.

Man kan göra ett spel med humor och även följa loren och behålla (RPG-)känslan. Ta greenskins i Warhammer40k t ex: "Whaaaagh!"


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Citat:

Man kan göra ett spel med humor och även följa loren och behålla (RPG-)känslan. Ta greenskins i Warhammer40k t ex: "Whaaaagh!"

Indeed. Fast WoW är väl kanske inte det mest seriösa rollspelet i vilket fall. Om något dödar känslan i spelet så är det Battlegrounds. World-PvP dog ju ut när BGs kom

Tacka vet jag WAR, precis som du säger ^_^
Whaaaagh!


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Undrar varför inte min Short John Mithril gav nåt tyckte den va asbra Btw, kan någon lista upp dom korrekta svaren Ja va rätt osäker på den dära sista om recensionen

Grattis till dom som vann btw !! ^^

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Roande hur dom som gnäller mest, endast själva varit medlemmar något år eller två max.

Jag tycker det är bra kul att i 2 av 3 inlägg i den här tråden så har det varit att du klagar på folk som har varit medlem här kortare tid än dig..
Är det en kram du är på jakt efter? För.. du kan få en, det är lugnt!
-kram!-

Grattis till vinnarna vilket som, tyckte min Depeche Mode - Everything Counts referens var bra till questen "Everything counts in large amounts" i Blasted Lands, men inget slår väl Monty-pojkarna, så är det juh bara

Medlem

meh, tycker min motivering med Witchdoctor Bom'bay borde vunnit

... CAAAAALCUTTA!!! I am a taxi driver in CAAAAAAAAAAAAAALCUTTA ftw!

.. men men, som FZ sagt nån gång innan så har de ingen möjlighet att läsa genom alla svar ens, skulle gissa på flera tusen som tävlar i denna tävlingen. Kommer jag ihåg rätt så lottar de fram 10-20st, läser genom deras motiveringar och ser om nån skrivit nåt bra/roligt som skulle vara värt en vinst. Finns inga bra bland de så lottar de 10-20st nya och fortsätter tills de får ihop X antal bra svar. Så det är INTE bara att skriva något bra i sista frågan utan man måste ha TUR i lottningen med.

Redaktör
Skrivet av DrAbraham:

.. men men, som FZ sagt nån gång innan så har de ingen möjlighet att läsa genom alla svar ens, skulle gissa på flera tusen som tävlar i denna tävlingen. Kommer jag ihåg rätt så lottar de fram 10-20st, läser genom deras motiveringar och ser om nån skrivit nåt bra/roligt som skulle vara värt en vinst.

Du har fel, vi lottar aldrig fram vinnarna. Hur noga vi läser svaren varierar, men vi går alltid igenom dem. Den här gången kikade vi faktiskt på varenda fritextsvar eftersom förstapriset är ganska värdefullt.


signatur
123
Skriv svar