Fallout 3 småpatchat

MFC
Medlem

Creative har en konstig syn på livscykeln av deras produkter. Slit o släng är nog uttrycket jag letar efter. Så fort du betalt för deras produkter så är du lika mycket värd som en ica-kasse på tippen.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

En moddare fick ju skäll, kan man säga, från Creative för att han gjorde inofficiella drivrutiner till ljudkorten så att de skulle fungera i Vista. Sen fick Creative skäll från communityn för att de skällde på moddaren

Medlem
Skrivet av MFC:

Ja, det tog en jävla stund att få igång spelet. Fallout 3 har nog släppts mycket tidigare än vad utvecklarna ville från början tyvärr.

Beror nog mera på din utrustning skulle jag tro. FO3 startar på 5-7 sekunder för mig iallafall och jag har inga värstinggrejjor.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av MFC:

Bethesda har sjunkit mycket långt ner på min lista över seriösa spelutvecklare..

De flesta av mina favoritspel har dragits av buggar när de släppts. Man kan inte dra ett = mellan buggigt spel och dålig utvecklare. Problemet är snarare att då de försöker så mycket nytt samtidigt att problem de inte räknat med uppstår.

Medlem

- Fixed crashes when using Alt-Tab while binks or credits were playing.

Tackar.

Skrivet av Juggernawt:
Skrivet av MFC:

Ja, det tog en jävla stund att få igång spelet. Fallout 3 har nog släppts mycket tidigare än vad utvecklarna ville från början tyvärr.

Beror nog mera på din utrustning skulle jag tro. FO3 startar på 5-7 sekunder för mig iallafall och jag har inga värstinggrejjor.

Samma här inga problem för mig. Hatar folk som beskyller bra spel för skit när det är deras usla datorer som är skit.


signatur
Medlem

Varför skall man hoppas på en större patch? Det finns ingenting att fixa, spelet är fulländat.

Medlem
Skrivet av Mr. A:

Synd att det inte är mer saker som fixats till, men det kommer nog fler patchar snart skulle jag tro.

Jag fick ganska snart problem i spelet med att en npc försvann, men det gick som tur va att klara uppdraget på annat sätt än att kontakta honom.

Sen så höjs volymen på bakgrundsmusiken till max efter en liten stund, oavsett vad man ställt in det på.

Det är inte en bugg.. det är ett spöökee

Medlem

Detta spelet funkar inte något vidare på Vista, det gör inte heller Oblivion, väldigt ofta fryser det sig när musiken i spelet ändrar sig. Det borde dem fixa.


signatur

Jag äger.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Men va i HELVETE.. nu är alla mina sparfiler borta, eller rättare sagt jag kan inte klicka load

Låter som att du har lyckats göra en ny profil, alt. inte väntat på att Live har laddats klart (tar en liten stund).

Skrivet av JonatanJJ:

Detta spelet funkar inte något vidare på Vista, det gör inte heller Oblivion, väldigt ofta fryser det sig när musiken i spelet ändrar sig. Det borde dem fixa.

Sen varför man använder Vista är ju en annan fråga också. lol


signatur
Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Nope, har inget ljudkort över hvud taget. Svårt att fixa när man inte vet vad problemet är eller finner svar på webben.

Inget ljudkort över huvud taget? Då kvittar det hur mycket dem än patchar ljudet, du kommer ändå inte att kunna höra något, det garanterar jag.

Antar att du menar att du har ett moderkort med inbyggt ljudkort...?

Fallout har fungerat finfint för mig. Inga krasher och den enda buggen som jag råkat ut för är att ljudet hakade upp sig när jag gick ut ur Vault 106 - men det försvann efter ett tag, så no big deal.

Inaktiv

Jag har fruktansvärda problem att spela detta eftersom det efter ca 1 minuts spelande kraschar till skrivbordet utan varning. Detta verkar mest hända ute i vildmarken och när man tar upp pip-boy eller använder VATS.
Nu sen jag skaffat 1 gb ram till har det inte kraschat sen dess men det kanske bara är en slump.
Inne i städerna och i vault har jag inte haft några krascher iaf utan det e mest när man e "ute"


signatur

Bullen is back :)

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av JonatanJJ:

Detta spelet funkar inte något vidare på Vista, det gör inte heller Oblivion, väldigt ofta fryser det sig när musiken i spelet ändrar sig. Det borde dem fixa.

Sen varför man använder Vista är ju en annan fråga också. lol

Det är nog din dator - jag har inte något problem med varesig Fallout 3 eller Oblivion på mina vista bestyckade datorer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Hockey Stick:

Nope, har inget ljudkort över hvud taget. Svårt att fixa när man inte vet vad problemet är eller finner svar på webben.

Inget ljudkort över huvud taget? Då kvittar det hur mycket dem än patchar ljudet, du kommer ändå inte att kunna höra något, det garanterar jag.

Antar att du menar att du har ett moderkort med inbyggt ljudkort...?

Fallout har fungerat finfint för mig. Inga krasher och den enda buggen som jag råkat ut för är att ljudet hakade upp sig när jag gick ut ur Vault 106 - men det försvann efter ett tag, så no big deal.

Jag har endast problem med radion. Allt annat låter utmärkt (tror jag iaf). Radion "hackar" kan man säga. Först trodde jag att det var meningen att det skulle vara så, som att signalen var svag eller nåt. Fast varför skulle bara musiken ha dålig signal och inte radioprataren? Sen låter hacket väldigt onaturligt och obehagligt, som ett ljudfel helt enkelt.

Dessutom löser sig problemet tillfälligt om man går till ESC-menyn i 5-10 sekunder. Då fungerar den nuvarande låten, men man måste göra om processen till nästa, vilket blir lite tjatigt i längden.

Medlem

Kanske ska lägga in changelog i filbeskrivningen?

Citat:

* Fixed occasional crashes when exiting the game or using Alt F4 to exit.
* Fixed crashes when using Alt-Tab while binks or credits were playing.
* The game now restarts properly after title updates finish installing.
* Fixed occasional crashes when exiting the game or using Alt F4 to exit.

Medlem
Skrivet av Pr1ntscreen:

Kanske ska lägga in changelog i filbeskrivningen?

Citat:

* Fixed occasional crashes when exiting the game or using Alt F4 to exit.
* Fixed crashes when using Alt-Tab while binks or credits were playing.
* The game now restarts properly after title updates finish installing.
* Fixed occasional crashes when exiting the game or using Alt F4 to exit.

Du menar den som varit i nyheten sen den postades? ;o

Verkar som att patchen fixade det enda problemet jag hade, med slumpmässiga krasher

12
Skriv svar