future of war, XM29 and XM307

Medlem

Det är inte så att Amerikanska soldater går och dör särskilt mycket på slagfältet. Och det är inte därför det inte är ordning i Irak. De ÄR överlägsna tekniskt och har därför färre döda än Irak.

Medlem

sen så är det väldigt svårt att vinna inbördeskrig när varenda jävel vill ha kål på dig och använder civila som skydd och oanade räder med bilbomber osv (Och nej jag försvarar inte USAs aktioner, dom använder minst lika fula knep)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

aa precis, det är en stor skillnad på att vara militärt överlägeset, och att ha total konrtoll över ett land/folk.
så länge nån lever, så har de inte kontroll, alltid varit så i tiden då människan har funnits


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Dom har väl dumpat dessa vapen för länge sedan?

Medlem

Bah, deras flyplan har ingen chans emot svenska gripen...


signatur

Nämen!

Medlem

Undrar hur länge det tar innan eu kommer på att de också måste börja kapprusta. lär väll inte ta många år nu i och med att dom växar ett de kommer på att de vill dominera världen också :F aah. jepp nytt cold war på G är ja övertygad om fast nu blir de väll usa/kina/europa/kanske ryssen med?


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

XM29 har blivit skrotad pga för hög vikt och att granaten var för fjantig för att vara effektiv. XM307 är fortfarande under testning, men det verkar som den blir mer och mer inriktad på fordonsmontering. (Se wikipedia). Tacka vet jag MG-42.

Medlem

tänk när det handlar om död och krig, ja då har människan välldigt mycket fantasi, och stor börs.
helt cp fel.


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar