Är du less på krogen? Lär dig dansa i stället!

Medlem
Skrivet av F3D:

jag håller med dig om att man ska pröva nått nytt
själv går jag bara ut för att dansa, och dansar som en galning hela natten.
alkohol har jag sagt flera gånger att det är för dom socialt handikappade. trevligt att se fler som föredrar att dansa o ha kul (och röra på sig!!) än att sitta i ett hörn och supa sig ful o gå hem o sova. patetiska svin till människor..

edit:
och som ostmjuk, så är det självklart elektroniskt man dansar till!
tyvär inte det trådskaparen nämnde

Du pekade just ut 99% av alla människor som patetiska svin.

Gå och dra något gammalt över dig.

Medlem
Skrivet av F3D:

patetiska svin till människor..

Åh herregud... hur är det fatt egentligen? Har du eller har du haft alkoholiserade föräldrar som slagit dig genom hela din uppväxt eller liknande? Ditt "hat" mot folk som dricker måste ju grunda sig på något traumatiskt för det är då inte normalt att se 90% av alla vuxna svenskar som patetiska svin.

Jag dricker väldigt sällan och jag har inte mycket till övers för "helgalkisar" men inte fan kallar jag folk som tar en öl eller två på krogen för socialt handikappade och patetiska svin.

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av F3D:

patetiska svin till människor..

Åh herregud... hur är det fatt egentligen? Har du eller har du haft alkoholiserade föräldrar som slagit dig genom hela din uppväxt eller liknande? Ditt "hat" mot folk som dricker måste ju grunda sig på något traumatiskt för det är då inte normalt att se 90% av alla vuxna svenskar som patetiska svin.

Jag dricker väldigt sällan och jag har inte mycket till övers för "helgalkisar" men inte fan kallar jag folk som tar en öl eller två på krogen för socialt handikappade och patetiska svin.

Vad spelar det för roll egentligen, han uttryckte en åsikt. Det är en åsikt som till viss del är legitim, IMO.

Patetiska svin vore väl att skräda orden, men det är ju knappast någon nyhet att öl och sprit dämpar tyngda, blyga, ångestfulla människor, samt ger dem ett ökat självförtroende på en sisådär 200%.

Medlem

När vi ändå pratar dans så kan jag passa på att proklamera att videon "weapon of choice" med Christopher Walken uti är det bästa dansnummer som fångats på film.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av jingai:
Skrivet av F3D:

patetiska svin till människor..

Åh herregud... hur är det fatt egentligen? Har du eller har du haft alkoholiserade föräldrar som slagit dig genom hela din uppväxt eller liknande? Ditt "hat" mot folk som dricker måste ju grunda sig på något traumatiskt för det är då inte normalt att se 90% av alla vuxna svenskar som patetiska svin.

Jag dricker väldigt sällan och jag har inte mycket till övers för "helgalkisar" men inte fan kallar jag folk som tar en öl eller två på krogen för socialt handikappade och patetiska svin.

Vad spelar det för roll egentligen, han uttryckte en åsikt. Det är en åsikt som till viss del är legitim, IMO.

Patetiska svin vore väl att skräda orden, men det är ju knappast någon nyhet att öl och sprit dämpar tyngda, blyga, ångestfulla människor, samt ger dem ett ökat självförtroende på en sisådär 200%.

Inte på 1 -2 öl däremot om du dricker dig berusad så då får det viss effekt som du säger.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Ökat självförtroende är ju bra.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Är det något som är patetiskt så är det folk som tror att dom är bättre än andra bara för att de inte dricker.

Medlem
Skrivet av teX:

Är det något som är patetiskt så är det folk som tror att dom är bättre än andra bara för att de inte dricker.

Instämmer, mer än så behöver inte sägas.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jo det gäller ju alltid att dra saker till sina extrema gränser så det är lätt att stoppa in sakerna i fack. Nu har det t ex blivit tolkat så att alla som dansar är super-nykterister och alla andra blir pisspackade så fort dom går ut, vilket ju var fel i bägge fallen. Jag har inget emot alkohol, men jag ser inte heller upp till folk som super sig dyngraka varannan helg.

Var snälla mot varandra nu. Seså, krama om varandra nu (men inte på ett bögigt sätt om ni inte gillar det!). Såja.

Medlem

Jag tycker att jag är bättre än andra oavsett om de dricker eller inte men det är en annan historia...

Vad är skillnaden på en vanlig kram och en bögig kram för övrigt?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jag tycker att jag är bättre än andra oavsett om de dricker eller inte men det är en annan historia...

Vad är skillnaden på en vanlig kram och en bögig kram för övrigt?

En vanlig kram har den obligatoriska ryggdunken för att signalera att man inte är ghey tror jag. :$

Medlem

Tror teX nailade svaret där.

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av CastorFiber:

Jag tycker att jag är bättre än andra oavsett om de dricker eller inte men det är en annan historia...

Vad är skillnaden på en vanlig kram och en bögig kram för övrigt?

En vanlig kram har den obligatoriska ryggdunken för att signalera att man inte är ghey tror jag. :$

Om dunket kommer strax över bältet? Mjukt och nästan erotiskt?

Edit: Om "dunket" är sexuellt laddat eller avväpnande... dunkar ni mamma i ryggen på hennes födelsedag?

I samma kategori vill jag tillstå att jag dömmer bort folk som inte skakar hand så det känns direkt. Funkar alltid, 100% - slapphänta klenisar är oftast slapphänt klena över lag. Ta i för bövelen!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av teX:

Är det något som är patetiskt så är det folk som tror att dom är bättre än andra bara för att de inte dricker.

Håller med fullständigt.

Medlem

Mammor är automatiskt sexuellt avladdade. Min mamma har inte bara en jungfrufödsel bakom sig, utan två! Det ni.

Dunken ska otvivelaktigt ske mellan skulderbladen, och är den inte kraftig nog att göra att din röst låter konstig om du pratar samtidigt ska det anses vara gos.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

I samma kategori vill jag tillstå att jag dömmer bort folk som inte skakar hand så det känns direkt. Funkar alltid, 100% - slapphänta klenisar är oftast slapphänt klena över lag. Ta i för bövelen!

Kan inte annat än att hålla med där. Att hälsa på någon och plötsligt fatta tag i en näve som sladdrar likt en död torsk i handen är bara otrevligt.

Vad gäller den här lilla alkholdiskussionen är min absoluta övertygelse att världen skulle vara en mycket bättre plats om alla tänkte som jag... "Jag ger blanka fan i om andra dricker eller ej, men själv smakar jag inte en droppe".


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

I samma kategori vill jag tillstå att jag dömmer bort folk som inte skakar hand så det känns direkt. Funkar alltid, 100% - slapphänta klenisar är oftast slapphänt klena över lag. Ta i för bövelen!

Haha klockrent!
Jag stör mig enormt på folk som inte kan ta i hand ordentligt

*edit*
Jag ser heller inte ner på dom som dricker, kanske lite på dom som dricker sig så jälva packade att det inte kan gå eller tala ordentligt, varje helg dessutom. Fast jag tycker nog mer synd om dom...

Vet inte om ni sett "Världens modernaste land" på tv. Där pratar dom om svenskarnas spritvanor i ett avsnitt och jag kände igen mig så totalt när Fredrik Lindström(program ledaren) beskrev den ångest eller olustkänsla som folk får på en fest då en person där inte dricker något. Jag har själv fått kommentaren flera gånger, "men dricker du inget?" Vilket jag gjort, men med måtta.

Det är som att dom flesta blir nervösa när man inte verkar vara full. Och visst är det så att du själv inte går fram och "raggar, stöter" på en tjej på krogen om du vet att hon är nykter och du dessutom är full?

Därför är det extra skönt att gå och dansa. De där spärrarna som släpper när man dricker, som gör att du vågar mer osv, släpper också här. Dock inte lika mycket att du börjar hångla med vem som helst, som tex på krogen (vilket man kan få ångest över dagen efter)

Om du sedan skulle träffa den person du dansat och lärt känna lite under dansen någon dag senare eller redan nästa dag.

Så blir det inte så där "konstigt" som om du träffar någon som du pratat med på krogen då båda var "kanon i arslet".

Då blir det nästan som om man inte träffats alls utan mer som om man var någon annan på krogen. Så kan jag då jag uppleva det ibland.

Kommentarer som "oj jag var så full då" och personen skäms och vill typ inte prata om den kvällen, är ju rätt vanliga.

Youtube-proffs

hade jag dansat så hade jag helst velat dansa sånt här, att improvisera sånt här till bra musik är ju fucking great!

http://www.youtube.com/watch?v=sRCgMU2h75U

Sedan så skulle jag vilja kunna hela denna dansen utantill

http://www.youtube.com/watch?v=QNNCNde31uM

Creds te Michal som va bra på den tiden


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

massa skitsnack

tack nu kan jag danska


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Körde igång med en salsakurs med tjejen i höstas. Precis som flera andra säger så börjar det med viss ångest, men visade sig vara riktigt schysst.
Problemet e la mest när man nu väl är ute och "ful-dansar" på krogen så börjar tassarna stampa sådär salsa-aktigt som de inte borde göra till Botten Anna. Två snabba jäger sätter dock snabbt lite väl motoriska kroppsdelar ur spel och vips är man en i gänget igen!

Som trådstartaren (typ) sa; de ger fan mer än man tror att vidga perspektiven och prova på saker som "styrdans" etc. Give it a shot om flickvän/polare vill dra med dig någon gång är mitt simpla råd.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Ställer mig väldigt skeptiskt till det här med dans, en av orsakerna kan ju vara att jag har motorik som en halt duva. Sen lockar det väl mig inte heller, visst ska man kanske prova något nytt då och då men i mitt fall så sträcker det sig till prova nya ölsorter eller groggar.

Dansgolvet är faktiskt till för dom som inte har råd att hänga i baren

(Inte för det är något fel med att dansa) ^^


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av Hjod:

Dansgolvet är faktiskt till för dom som inte har råd att hänga i baren

(Inte för det är något fel med att dansa) ^^

Det kan ligga någon sanning i det, men själv brukar jag nästan svepa drinkarna (jag har råd med ) för att snabbt komma ut på dansgolvet.
Själv trodde jag att det bara var skumma typer som stod och trängdes i baren för att få vara först om att droppa sina rohypnol i damernas drinkar?

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Hjod:

Dansgolvet är faktiskt till för dom som inte har råd att hänga i baren

(Inte för det är något fel med att dansa) ^^

Det kan ligga någon sanning i det, men själv brukar jag nästan svepa drinkarna (jag har råd med ) för att snabbt komma ut på dansgolvet.
Själv trodde jag att det bara var skumma typer som stod och trängdes i baren för att få vara först om att droppa sina rohypnol i damernas drinkar?

No he's on to me, quickly to the Batcave!

Har faktiskt dansat några gånger och om jag ska vara ärlig är det dom enda gångerna jag har fått napp så att säga Eller ja nästan dom enda


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

[ot] golf är till för dom som inte har råd att köra MC[/ot]


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Tro det eller ej men golf är en dyrare hobby än att köra MC.

Medlem

ni har ju inte förstått detta, man hänger ju i baren tills det kommer en snygg tjej som man kan sätta klorna i, DÅ är det dags att gå ut på dansgolvet och... eh dansa... eller, mja... försöka dansa..

[offt]golf är till för dem som inte våga köra mc[/offt]


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

När jag dansar är det ett tydligt tecken på att det är dags att ge sig och vingla iväg hem. Jag tar "dansar inte nykter" till det extrema... Problemet är inte principer utan de störtlöjliga ursäkterna till dans som dominerar dansgolven en utekväll. Ett sorgligt svajande till rytmen tillsammans med oregelbundna spasmiska rörelser.
Har stått många gånger vid "relingen" när jag varit minimalt påverkad och bara förundrats över vafan folk håller på med.
Det är synd att ni riktiga dansare är ett nyktert sällskap. Annars kanske ni hade lyckas få upp ögonen på folk.

Medlem

Dansa är jäkligt roligt faktsikst!!8)

Medlem
Skrivet av teX:

Jag kör stekaren med en fin flaska vodka i andra näven. Det drar till sig brudarna som inget annat.

Skål!

Tyvärr den värsta sortens tjejer ..

Inaktiv

OK kidz lissen up
Finns två enkla genvägar till brudar eller kanske grabbar om man så önskar på krogen.
Det är litervis mer bjudsprit eller att dansa så man syns. Vi börjar med min favvo bjudsprit och sparar dansen som nog är att föredra till sist.

När vi snackar bjudsprit så behöver man inte ens svettas. Skaffa in på orten/stället lämplig dryck i STORA mängder sitt och snacka med dina polare så löser det sig självmant. Att köra den här solo eller på mindre än tre pers är kanske lite svårare då det kan tolkas som desperat. Men det fungerar, tro mig. Bäst är naturligtvis när företagets kreditkort går varmt, men den gyllelne regeln är att aldrig snacka om vad det kostar. Håll spriten strändigt flytande. Fungerar vid spelbord som vid bästa som sämsta bordet, baren är nog iof rätt illa.

Sen har vi naturligtvis dansgolvet. Här gäller det att sticka ut från lämmlarna och alla kvinnliga som manliga gymspännisar. Spelar ingen roll hur hur deffad du är, alltid någon annan som är mer deffad och mer biffig eller har större bröst och mindre midja. Så lägg om taktiken och lär dig improvisera. Mycket UV? Då fungerar tex en vid handvänska med röda prickar perfekt(för en kille), du kommer garanterat synas om du norpar en av en tjejpolare. Desamma gäller för mjäll och mörka kläder men räkna inte med sällskap den kvällen. Tänk på att synas pga någon positivt inte för att du är fullast i stan.

Bäst är naturligtvis om man behärskar båda, visst sprit har massor av "positiva" effekter men bjuder du bort det mesta, dansar och dricker tex redbull så har du garanterat bättre chans till lite sexy time.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

123
Skriv svar