Tvångstankar

Medlem

jag har/har haft en liten ovana att vara tvungen att trampa på alla vattenrännor i trottoaren. gör det väldigt sällan nuförtiden, men ibland kommer jag på mig själv med att göra det igen. skulle vara väldigt obra om jag fick för mig att börja göra det nu när jag går med kryckor dock, aj aj så man kan fastna och ramla


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

känns som jag kommer ha sjukt många tvångstankar efter att ha läst denna tråd.. tvångastankar smittar.

Inaktiv
Medlem

Jag markerar också all text, en vana jag ärvt från min broder då jag var liten och imiterade allt.. tror jag.
Hur som helst så får jag ibland tankar som inte går ur huvudet hur jag än försöker. Bästa exemplet är när jag var i Italien för ett par år sedan, bodde i ett fuktigt rum med en liten garderob utan dörr som ingen använde. En natt vaknade jag utan anledning och började ponera över var Aliens skulle bryta sig in, om dom nu skulle vilja det, av inget skäl alls. Naturligtvis blev garderoben offret och jag stirrade i 3h på garderoben utan att kunna stänga ögonen.. till slut gick jag upp en våning och somnade på kalla stenar i 10min, vaknade, gick tillbaks ner och somnade som en sten.
Sånna saker händer mig med jämna mellanrum, larviga saker som assrapists i mörkret försvinner aldrig ur huvudet när jag väl börjat tänka på det. Så jävla drygt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Jag ber varje dag när klockan är 13:37:D

Medlem
Skrivet av Rissan:

Inte med musen, men jag skulle gissa på att min dator är mer organiserad än någon annans här, likadant med mitt rum.

Musik titlarna ska vara skrivna på samma sätt. Inga konstiga eller slarviga namn med massa siffor blandat med bosktäver. osv, det ska vara tydliga namn. Inga lösa filer någonstans, allt ska vara fint organiserat med mappar.

Bara det absoulut nödvändigaste får finnas på skrivbordet (brandvägg, antivirus, IE, utforskarn). Allt som inte används ska bort från datorn. Sålänge det är så är jag lugn.

Om det är tvångsttankar har jag nog också sådana, Skrivbordet på datorn ser ut såhär och eftersom Utforskaren/den här datorn inte ser ut som jag vill har jag skapat min egen.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Jag var tvungen att räkna till fyra när jag var mindre och rabblaen ramsa... men sånt där kan komma tillbaka även fast man är äldre nu, typ att öppna dörren för att kasta in hundens boll så den hamnar "rätt", annars går jag och tänker på det. Också i FEAR var det en sorts låda på en vägg, typ elskåp som jag var tvungen att nudda varje gång jag såg den och jag tvättade händerna cirka 20 ggr per dag för inte så länge sedan. Tvångstankar har ju, för vissa, att göra med att man är orolig eller att något tynger ner en, typ skolan när man är ung.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av Zlampan:
Skrivet av IceMan:

gick hoss en psykopat i nått år, helt värdelöst

ja det låter inte som en höjdare att gå till en psykopat


signatur

I'm a snake, follow me!

Skrivet av prikk:

har dragit en väldigt privat paste i en publik irc-kanal en gång, sen dess har jag tvångsbeteendet att alltid ha en punkt kopierad.. aldrig nåt annat
blir lite problem ibland när jag faktiskt kopierar nån annan text, för slutar ofta med att jag paste:ar en punkt

det där har nog alla ircnördar gjort vid nåt tillfälle.

jag är en flitig användare av både clearall, clearall -h och clipboard $null - just för att man vill ha lite privacy-controll

det där kan kanske ses som ett tvångsbeteende att irc-fönstrena alltid skall vara rena - man måste ju ha koll på innehållet om nån skulle råka alt-tabba sig in i mirc när man inte sitter vid burken själv

Medlem
Skrivet av dosman:

Har inga tvångstankar. Värre är det för folk med riktiga obsessive compulsive disorder. Typ han Tesla som kom på AC-ström och hjälpte komma på radar, magnetism och liknande. Han var lite besatt av numret tre. Han var tvungen att gå in genom en dörr tre gånger, ha 18 servetter när han åt, bo på hotellrum som gick att dela på 3 osv

Obsessive-compulsive disorder är engelska, på svenska heter det tvångssyndrom och har så hetat bra mycket längre än OCD varit på tapeten (OCD pratades det om som en nyhet i USA för mindre än fem år sedan om jag minns rätt). lite utanför ämnet* men jag blir ledsen och kinkig när folk inte pratar sitt eget språk

red: *man ska leva som man lär, ändrat ordval


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Du menar som när folk använder ordet "offT" t.ex menar du?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

om du har någon svensk förkortning som alla förstår/kan lära sig förstå så får du gärna upplysa mig


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

ehh ja.....liksom....ehhh...bra fråga

Vad sägs om IRTÄ = Inte relaterat till ämnet? Existerar visserligen inte men vi kan ju alltid börja använda det nu


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

hmmm, mininal tvångstanke:

innan jag börjar scrolla på en hemsida måste jag klicka först.
är jobbigt på sidor med mycket text och/eller bilder, eftersom man måste klicka på själva bakgrunden för att scrollningen ska ske (och inte scrolla en scrolllista eller liknande).
är väl medveten om att man i 99% av fallen kan börja scrolla direkt, men jag kan bara inte göra det hehe, måste klicka någonstans på sidan för att försäkra mig om att jag kommer kunna scrolla hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag har tvångstankar om att jag måste ignorera ologiskt/dumt folk och hålla mig lugn för annars skulle jag slita huvet av dom. Gäller oftast inte online.

Jag biter på naglarna men slutade en gång förut så jag antar att det inte räknas.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Jag har tvångstankar om att jag måste ignorera ologiskt/dumt folk och hålla mig lugn för annars skulle jag slita huvet av dom. Gäller oftast inte online.

Jag biter på naglarna men slutade en gång förut så jag antar att det inte räknas.

Känns som jag är träffad på ologiskt och dumt folk


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tur vi bara möts online då Klotte

Inaktiv

Om jag sitter på en seg lektion och har en bläckpenna i handen så måste jag att snurra, skruva och klicka med den.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av denbästaantisocial:

det där har nog alla ircnördar gjort vid nåt tillfälle.

jag är en flitig användare av både clearall, clearall -h och clipboard $null - just för att man vill ha lite privacy-controll

det där kan kanske ses som ett tvångsbeteende att irc-fönstrena alltid skall vara rena - man måste ju ha koll på innehållet om nån skulle råka alt-tabba sig in i mirc när man inte sitter vid burken själv

behöver aldrig cleara eftersom jag bor ensam
lite kul.. letade upp priv-loggen med min flickvän jag hade (och som jag råkade pejsta från) på datorn och kikade lite i.. som ett fotoalbum utan bilder


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

12
Skriv svar