Wii överlägset populärast

Inaktiv

att de går bra för wii är inte så konstigt folk har inte pengar att lägga på dyra saker just nu och nintendo vet hur man gör roliga
spel för den stora massan av folk 2 saker som talar för wii och i mot ps3 och xbox

Medlem

Jag spelar på mitt Wii minst en gång i veckan eller när tid ges. Legospelen är det som gäller och vad jag finner de bästa spelen som gjorts till wii.

Sen funkar alltid Mario Kart när frugan vill ha stryk hehe (oftast är det dock jag som får däng)....


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Wii kommer nog alltid att ligga före pga. lekspelen, dom når ut till en bredare publik. Att PS3 sålde bättre än Xbox360 juli-september trots det högre priset är mycket imponerande.

Jag tycker faktiskt att det enda som är roligare att spela på PC är online-FPS. Bilspel, tredjepersonsspel osv. kan jag inte lira framför en PC.

Medlem

Är det bara jag som får stora problem med FPS-spel då jag hoppar mellan 360 och Ps3? T.ex Call of Duty 4, då jag går över till en polare och lirar det på Ps3 så får jag äckligt mycket pisk. Hatar deras spakar. Far som en powerpuffpigla över skärmen. Måste alltid sänka sensetivity till det lägsta för att få kontroll.

Inaktiv

Nintendo Wii är ju trots allt den enda av de 3 som är en RIKTIG spelkonsol. Fast jovisst det är ju möjligt att surfa runt på nätet med den också... men förutom det så är det bara fokus på spel och inte allt annat som de knökat in i XBOX 360 och PS3. Därav priset också såklart.

Hoppas att nästa generation från sony o microsoft återigen sätter MER fokus på spelandet och sänker priset på konsolerna så FLER kan motivera ett köp.

Inaktiv

[quote=ReZnoR2K6]Nintendo Wii är ju trots allt den enda av de 3 som är en RIKTIG spelkonsol.

Wii är den enda spelkonsolen som INTE är en riktig spelkonsol utan den ligger först för att den attraktera familjer. Vilket Ps3 och Xbox 360 inte gör för att dem knappt har några barn spel.
Men att kalla Wii för en Riktigt spelkonsol går inte.

Inaktiv

[quote=Barzek]

Skrivet av ReZnoR2K6:

Nintendo Wii är ju trots allt den enda av de 3 som är en RIKTIG spelkonsol.

Wii är den enda spelkonsolen som INTE är en riktig spelkonsol utan den ligger först för att den attraktera familjer. Vilket Ps3 och Xbox 360 inte gör för att dem knappt har några barn spel.
Men att kalla Wii för en Riktigt spelkonsol går inte.

Och vaaad attraherar Wii sin breda kundkrets med? Inte är det vin och ost och inte heller är det senaste medialäsaren... Sedan må det vara så att både Ps3 och Xbox 360 tokäger Wii på att vara en fantastiskt prisvärd mediastation med ett stycke vassare hårdvara. Hur kan ett tv-spel vara mer tv-spel än ett annat? Att säga att spelen inte är i absoluta fokus för wiin är att inte veta vad man pratar om, att säga att man inte gillar spelutbudet är någonting annat.

Medlem

Wii äger helt enkelt! Spelar just nu Disaster, vilket är helt okej. Men Starwars TFU är bättre än vad jag trodde, snart släpps Mushroom Men också Ser bara bättre och bättre ut för Wii.

Edit: Att klaga på aimen i ett FPS till Wii är bara löjligt, då har man inte lärt sig hur man spelar eller så har man inte ställt in allt korrekt. Vart sensorbaren är placerad, sedan ställa in bäst sens. Dessutom varierar aimen från spel till spel, exempelvis så var MoH Heroes 2 helt klart det bästa hittils. Totalt överlägsen jämfört mot joystick!

Medlem

mmm wii äger, (men jag ska köpa en ps3 snart) "kororimpa" till wii är ett av de roligaste spelen jag har spelat på länge

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Nintendo Wii är ju trots allt den enda av de 3 som är en RIKTIG spelkonsol. Fast jovisst det är ju möjligt att surfa runt på nätet med den också... men förutom det så är det bara fokus på spel och inte allt annat som de knökat in i XBOX 360 och PS3. Därav priset också såklart.

Hoppas att nästa generation från sony o microsoft återigen sätter MER fokus på spelandet och sänker priset på konsolerna så FLER kan motivera ett köp.

Du kanske har missat att 360n är billigare än Wii i nuläget...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Kanske missat också att Wii har fullständigt urusel hårdvara, ändå kostar den cirka 2300 kr.

Medlem

Kontrollerna kostar ju nästan lika mkt som konsolen xD


signatur

Rawr

Medlem

Intressant att det går så bra för Wii, når den kanske ut till andra målgrupper än de vanliga konsolerna?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

12
Skriv svar