Man ska inte slarva när man gör spel!

Inaktiv
Medlem

Okej ja ger mig. Du hade rätt i en sak KazikluBey, Bethesda lovade mer än vad dom kunde hålla, en av de sakerna var Interactive soft shadows från föremål, synd dom tog bort det. Btw, Supermario 8 bitar äger, det är nostalgi det.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Grafik är överskattat


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

(...) Bethesda lovade mer än vad dom kunde hålla, en av de sakerna var Interactive soft shadows från föremål, synd dom tog bort det.(...)

Hehe, jag tänkte väl mer på saker som deras "Radiant" AI, som stympades ner till vanliga script utan att de sade någonting. Det värsta är ju att de flesta recensenter fortfarande verkar tro att RAI faktiskt finns i spelet och ger pluspoäng för dess "eminenta AI" som inte är ett dugg bättre än Ultima VII:s från 1992, utan snarare sämre (i U7 kan NPC:erna smida, baka, etc).

Medlem

aah, okej


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Youtube-proffs

Det beror också på hur MKT man är inne i ett spel. Jag tror att Laxen skulle läsa Crysis instruktionsmanual som bibeln, han är väldigt inne på det spelet.

Jag, själv är jag redan såld på GTA4, för det vet jag kommer bli FETT grymt.

Däremot Crysis, nej. Fin grafik osv. Men Farcry? FIN grafik, men när de börja komma monster som sköt raketer ur sina händer så tappa ja det, rejält.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Laxen - Du är inte mer än 14 va? Näe trodde det. Ju äldre man blir desto mer inser man att sånna där slutsatser med uttalanden som "Vi får väl se... Är man lite skicklig kan man förutspå ganska mycket genom den information som redan finns tillgänglig. " ÄR GULD och jag kommer personligen hålla dig upplyst om den här tråden när du lirat igenom Crysis.

Medlem

Vad var det som var guld med det uttalandet? Tror du mig inte så kolla in spelet noggrannare och kika på alla videos och intervjuer så får du själv se. Du får väl du tycka vad du vill om Crysis. Alla gillar inte sådana typer av spel men du behöver inte klanka ner på dom som gör det. Du får gärna upplysa mig om den här tråden när jag spelat Crysis, för jag tvivlar inte en sekund på att spelet blir riktigt bra.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Ändå skönt att du jämför GTA och Boiling Point med Crysis...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jämförde bara grafiken i spelen och friheten. Nu jämförde jag inte bara mellan GTA, Boiling point och Crysis, även flera andra spel.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Men hur kan du jämföra grafiken i ett spel som ännu inte kommit som stödjer DX10 med ett spel som har 90mhz och 16mb ram som krav?
Lite som att jämföra flintlåsgeväret med atombomben. Flintlåsbössan var fet när den kom på sin tid, så som GTA, men går ju knappast att jämföra med atombomben, Crysis.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Den jämnförelsen är ungefär som hur min dator kommer att klara Crysis, BOOM.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Kan inte Zampa komma så det blir lite nivå på den här tråden?

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Men hur kan du jämföra grafiken i ett spel som ännu inte kommit som stödjer DX10 med ett spel som har 90mhz och 16mb ram som krav?
Lite som att jämföra flintlåsgeväret med atombomben. Flintlåsbössan var fet när den kom på sin tid, så som GTA, men går ju knappast att jämföra med atombomben, Crysis.

Nu pratar vi nog om två olika spel, San andreas har 256MB ram som systemkrav, inte 16mb.

Men jag sa ju att jag jämförde grafiken i förhållande till friheten och andra spel. Inte bara mellan gta's grafikmotor och Cryengine2. Du får ju läsa inlägget i helhet.

I GTA hade man ju kunnat få det att se mycket bättre ut med den motorn om dom hade jobbat mer på det. Men då hade det ju blivit mer krävande.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

gillade Far Cry men suget höll inte länge occh jag tror inte Crysis kommer vara nån större skillnad, bara snyggare grafik och lite nya "wow coola effekter" som inte kommer spela stor roll i spelkänslan

Medlem

Story > Gameplay > Ljud > Grafik


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Gillade du Far cry kommer du helt klart gilla Crysis
Större > Snabbare > Snyggare > Smartare och förhoppningsvis roligare.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

Gillade du Far cry kommer du helt klart gilla Crysis
Större > Snabbare > Snyggare > Smartare och förhoppningsvis roligare.

Alltid lika kul när folk säger hur det kommer bli innan det är ute ^^

Inaktiv

Fan nån kanske kan hooka veckans lottosiffror då tack?

Laxen: Ge mig 8 (åtta) tal under 70 så ska jag göra en lottorad med de nuffrorna.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Youtube-proffs
Skrivet av Laxen:

Gillade du Far cry kommer du helt klart gilla Crysis
Större > Snabbare > Snyggare > Smartare och förhoppningsvis roligare.

Vad spelar det för roll om det är större? man hamnar ändå i en massa gångar tillslut.

Snabbare? Det beror hur man ser på det, folk kommer ju inte ha en superdator som kan spela det spelet helt laggfritt om man nu så vill.

Snyggare? Se ovan.

Smartare? Det återstår att se, man kan inte se fiendens riktiga AI på filmer, kolla bara på Oblivion..

Roligare? Farcry var roligt, men vad mer kan dom göra så att det blir roligare? kasta fiender genom väggar och så i all ära men dom måste ju ta ett steg till. Spelet måste ju få en wowkänsla, tvivlar iofs inte på det men man vet aldrig.
Tex det stenraset du beskrev laxen, woweffekten på den va lika stor som woweffekten på när man kunde sätta sig i en bil på GTA: San Andreas.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

lol du e bara för mycket. Tror inte att du fattade min poäng där.

Större, spelar stor roll för mig i alla fall om det är större, det betyder ju mer frihet. Och om du gillar att springa runt i gångar Polish så kan du hålla dig till Quake/Doom. Vi andra som älskar frihet gillar när spel banorna är stora och fria...

Snabbare, ja snabbare kommer det att bli på min dator i alla fall. Det är väl upp till var och en att se till att man har ett system man kan köra Crysis på, Har man dock en lite sämre dator tja, då för du väl sänka grafiken och upplösningen. Menade just det plus att man kan springa super snabbt tack vare nya dräkten. Det var mest det jag menade.

Snyggare, Visst kommer det att se bättre ut även om man kör på lägre inställningar. Så även sådana som du Polish kommer att få njuta av Crysis grafik trots låga inställningar

Smartare, Nu menade jag faktiskt inte AI'n utan alla nya saker man kan göra i spelet och med fysiken. Dräkten, vapen modifikationerna, och allt man kan göra med fysiken så som skuta av träd realistiskt och att i stort sett allt som man "ska" kunna ha söner i verkligheten går att ha söner i spelet så som staket, hus, träd och växter och allt man kan tänka sig.

Roligare, Nu är det ju en smaksak men Crysis kommer att innehålla så många fler möjligheter och så många nya saker som inte fanns i Far cry. Dom tar många många steg till både grafiskt och tekniskt i Crysis. Du är så dum ibland att jag måste småskratta. Varför tror du att Crysis ligger på 500 röster om årets spel när övriga spel konkurrenter ligger på 150 röster? Du skriver alltså att spelet inte har någon wowkännska, hmm... kanske är det så att alla klickade på Crysis för att dom tycker det är löjligt eller dåligt? Njaa tror inte det, måste vara dig det är fel på i det fallet. Och stenraset, har du ens tittat på den videon? Vet inte vad som tilltalar dig med förstörbar terräng och massiva effekter/explosioner tycker jag är coolt som fan i alla fall. Du kanske tycker det är coolt att sätta dig i bilar hemma i din håla dagarna i ända vad vet jag
Jag sätter mig i min bil enbart när jag ska köra någon stans, men du kanske är pimp och har någon slags hemma kväll med brorsan/kompisen i din...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Varför går det inte bara att acceptera att folk inte har lika höga förväntningar på Crysis som du Laxen? 8) Nej, det ska nästintill skrivas uppsatser om varför spelet är så otroligt bra i ett försök att få folk att tänka om.

Spelet har grym grafik och fysik, så långt kan nog de flesta hålla med om iaf. Men gillade man inte FarCry så är väl chansen ganska liten att man gillar Crysis. Själv ser jag mer fram emot vad andra utvecklare kan åstadkomma med motorn.

Youtube-proffs
Skrivet av Laxen:

lol du e bara för mycket. Tror inte att du fattade min poäng där.
Större, spelar stor roll för mig i alla fall om det är större, det betyder ju mer frihet. Och om du gillar att springa runt i gångar Polish så kan du hålla dig till Quake/Doom. Vi andra som älskar frihet gillar när spel banorna är stora och fria...
Dessutom, så sa du att det va som farcry fast bättre, FarCry hade INGA mörka gångar och banor som man var instängd?

Snabbare, ja snabbare kommer det att bli på min dator i alla fall. Det är väl upp till var och en att se till att man har ett system man kan köra Crysis på,

Så som jag har sett det på alla videos så är det ganska fina FPS drops när dom ska visa "häftiga" saker, och dom kör ju knappast på en 486 när dom visar de effekterna. Kanske så kör dom till och med på en dator som är bättre än din?

Skrivet av Laxen:

Snyggare, Visst kommer det att se bättre ut även om man kör på lägre inställningar. Så även sådana som du Polish kommer att få njuta av Crysis grafik trots låga inställningar

Aldrig sagt att jag har en kass dator, och för att vara ärlig så skiter jag i det, jag kan mina specc på datorn, dom e ganska bra, men det känns ändå som man måste spendera minst 16 tusen för en bamsingdator som klarar av crysis. Tror inte folk är så jävla sugna på det.

Skrivet av Laxen:

Smartare, Nu menade jag faktiskt inte AI'n utan alla nya saker man kan göra i spelet och med fysiken. Dräkten, vapen modifikationerna, och allt man kan göra med fysiken så som skuta av träd realistiskt och att i stort sett allt som man "ska" kunna ha söner i verkligheten går att ha söner i spelet så som staket, hus, träd och växter och allt man kan tänka sig.

Jo jag vet det, men nu är det såhär att HL2 var likadant, häftiga vapen som kan lyfta saker, slå sönder plankor till träflisor osv. Jag hoppas att när du har köpt spelet, och spelar det, så skall du filma när du skjuter isönder en hel skog med en granatkastare\minigun och flertal hus samtidigt som du håller kvar spelkänslan (fpsen helst)

Skrivet av Laxen:

Roligare, Nu är det ju en smaksak men Crysis kommer att innehålla så många fler möjligheter och så många nya saker som inte fanns i Far cry. Dom tar många många steg till både grafiskt och tekniskt i Crysis. Du är så dum ibland att jag måste småskratta. Varför tror du att Crysis ligger på 500 röster om årets spel när övriga spel konkurrenter ligger på 150 röster? Du skriver alltså att spelet inte har någon wowkännska, hmm... kanske är det så att alla klickade på Crysis för att dom tycker det är löjligt eller dåligt? Njaa tror inte det, måste vara dig det är fel på i det fallet. Och stenraset, har du ens tittat på den videon? Vet inte vad som tilltalar dig med förstörbar terräng och massiva effekter/explosioner tycker jag är coolt som fan i alla fall. Du kanske tycker det är coolt att sätta dig i bilar hemma i din håla dagarna i ända vad vet jag
Jag sätter mig i min bil enbart när jag ska köra någon stans, men du kanske är pimp och har någon slags hemma kväll med brorsan/kompisen i din...

Jag tror att folk klickar på det jävla spelet pga grafiken, för den är snygg, för det är den. Men när det är sån snygg grafik så får den många fans för de finns grafikkåta finniga tonåringar där ute som bara väntar på det spelet pga grafiken. Oblivion blev ju hyllat innan det kom pga grafiken, men va hände? jo lvl systemet va fucked osv. Det blev årets spel javisst men det saknades jävligt mycket, det va tur att det var lätt att modda.

Dessutom, vad vet du om min håla? Den har nog mer wowkänsla än hela Crysis tillsammans. Det vet väl inte du? eller ska jag skicka några screens och lowdrop FPS filmer så du kan hylla min lägenhet med?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Haha, du e rolig du... dessutom behöver du inte skriva i fet stil och använda ett ovårdat språk för att du blir förbannad

Du säger att det är dåliga fps i filmerna? Du borde du nog kolla igen, jag känner bara till två filmer från crysis där det laggar. 1: när han slänger in en handgranat i ett litet hus.
1: när han spränger en enorm gastank och en otrolig massa bråte flyger. Sant är att explosioner är väldigt krävande och så men i övrigt flyter det på i dom flesta videorna. Jag ska då uppgradera min dator för det. Och man kan spela Crysis mycket bra på en dator uppgraderad för 7-8 tusen och det är något alla ändå gör tids nog, just för att kunna spela krävande spel som kommer 2007, Alan wake, ut2k7, Quake wars, Bioshock och Crysis. Dessutom så sitter många redan på hyfsade system och med en smärre uppgradering från att kunna klara Crysis utan problem, där jag är en av dom.

"när du skjuter isönder en hel skog med en granatkastare/minigun och flertal hus samtidigt"

Jag hade inte tänkt att göra det och är säker på att de flesta inte kommer att göra det, men det var en detalj som jag tog upp, att det är en av alla nya möjligheter i crysis som gör det realistiskt och häftigt. Och jag accepterar att ni inte gillar Crysis, men ni ska inte skriva tokiga saker som att "man behöver en dator för 16 tusen för att kunna spela crysis utan lagg" och "spelet måste ta ett steg till" och det har ingen wowkänska", Första gången jag såg en film från crysis var det wow, dubbel wow... men det är ju bara jag. Vet inte vad ni andra tyckte när ni såg spelet första gången, det är en smaksak som sagt.

Jag tror att folk klickar på det här spelet inte bara pga grafiken, utan möjligheterna och allt nytt man kan göra och de helt nya fysiska möjligheterna. Du skriver att det är lika dant med HL2, bullshit säger jag... Hl2 var nytt när det kom med avancerad fysik och till viss del förstörbara saker. Inget i terrängen går att ha sönder som i Crysis. Plankor och bråte/explosions tunnor och lådor går ju att ha sönder på ett ganska skriptat sätt. Så det är stor skillnad på fysik i Crysis och i HL2, men i grunden samma. Ändå blev HL2 årets spel 2004 och Oblivion årets spel 2006 trots svikna löften om superb AI, Btw, lvl systemet kan man fixa utan problem med en lättillgänglig mod. Du ska se att Crysis bli årets spel, mycket på grund av den starka Multiplayer delen. Se bara på BF2 hur snabbt det slog igenom och hur populärt det blev. Tänk dig Bf2 fast i en större och snyggare miljö och i djungeln dessutom, antar att det finns ganska varierande mp banor.

"grafikkåta finniga tonåringar" Det är ju så att olika personer gillar olika saker i spel. Te.x vissa gillar ju handligen mer "den längsta resan/Sam and max/grim fandango" Där är jag en av dom. Vissa gillar gameplay mer än annat "World of warcraft/diablo 2/quake/cs och sådant som inte lägger energin på grafiken. Och vissa som gillar realistisk grafik, mycket ögongodis och häftiga effekter och realistisk fysik, där hör nog jag till. Men att kalla denna grupp för "grafikkåta finniga tonåringar" är enbart dumt och omoget. Finnar i all ära men man kan gilla grafik, fysik och realism i spel utan vara vare sig tonåring eller ha finnar. Det är enbart en smaksak vad man prissätter i spel och vad man gillar som person.

Jag vet inget om din håla, jag bara skojade när jag sa det Jag tror nog inte att din stad har mer wowkänsla än Crysis i helhet, Om du nu inte bor i Paris eller London eller någon annan väldigt intressant/imponerade stad. Iofs stockholm är lite wow, men det är bara för att jag besöker det så sällan.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

är det bara jag som ser hur mycket dom har lyckats manipulera honom? ^^

Det kanske blir bra, eller riktigt bra, men med dom förväntningarna du har så kommer dina drömar att landa lika platt som en pankaka då dom är aldeles för höga för vad jag tror spelet kommer att leverera.

Medlem

Haha, get outta here! Crysis kommer att äga och det är det ingen som manipulerat mig till att känna på mig och tycka. Som jag sa så är jag inte den ända som tror starkt på crysis --v

Här är en exempel länk till snart 1500 personer som tycker som jag, dock en av många crysis fansites som finns där ute.
www.crysis-online.com

Jag tror att en del av mina stora förväntningar kommer att spricka men i kort och gott alla kommer att slå in, eller antar jag slår in... Det kan enbart framtiden eller ett besök hos Crytek avslöja

Varför tror ni att Gears of war slog igenom snabbt och hårt?
jo, efter som att det är hektiskt, blodigt, snyggt, välgjort och har en förjäkla bra coop och en stark multiplayer. Nu tror jag UE3.0 ser snyggare ut inomhus och Crysis ser snyggare ut utomhus. De inomhus bilder från Crysis är inte överdrivet imponerande... Men ljuset och skuggorna är grymma.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Youtube-proffs

Det skall bli kul att se när Crysis kommer, det kommer bli kul. Du lägger ner sån energi att lägga upp det spelet på en pedestal för att du har pluggat på screens och filmer och läst om spelet.
Säger inte att man behöver en dator för 16 tusen för att spela spelet, men jag säger att man måste nästan ha det för att få det lika fint så som dom visar på alla screens osv.

Ang det med grafikkåta finniga gtonåringar så syftar jag på mig själv hur jag var när jag var i den åldern, allt med grym grafik va bara grymt i allmänhet.

Jag är inte den enda som anser att du hypar ett spel som inte ens har kommit till himlen, det är onödig energi, som tex att skapa en ny tråd varje gång det kommer nya screens eller någon ny film. Det är smått överdrivet.

Du, jag kommer sluta använda ovårdat språk när du slutar kalla mig dum i huvudet. Det är inte första gången du säger det precis, och du kan inte kalla mig dum i huvudet pga jag inte har gift mig med Crysis än, eller bara för jag inte har hånglat upp FarCry i en gränd.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Haha du e gullig du. Fortfarande pisst off? Jag har aldrig kallat dig dum i huvudet det ska du veta. Men ibland så måste man småle åt dina inlägg och ibland går du över gränsen och då har jag nämnt ordet dum i vissa fall (två gånger förut tror jag, och det är ju av skäl ) Med det menar jag inte dum i huvudet, kanske onödigt att använda det uttrycket om du är känslig, så jag respekterar det.

Jag tipsar FZ om nya screens och filmer till crysis, och de tips som inte fz tar med som nyheter, postar jag på forumet för att jag vet att det är många som uppskattar. Inte alla dock, finns vissa personer som verkar hata crysis och har inga förhoppningar alls, tror bara det kommer att kosta en förmögenhet osv, jag nämner inga namn

Jag blir ju tvungen att lägga upp det så "på en pedestal" för att personer som du ska förstå, så folk slipper höra galna påståenden menar jag. Jag försöker bara få dig på rätt köl vad det gäller Crysis, men det verkar svårt... du kanske skulle ta och kolla in spelet lite mer, kanske läsa runt lite på crysis forumen. Men om du inte är insatt i spelet eller inte gillar det så är det inget jag kan göra. Men då ska du och andra sidan inte whina över trådar där folk tipsar om Crysis media och komma med dumma påståenden och dyl.

Du ska se att man inte behöver en dator för "nästan 16.000 kornor" för att kunna få sådan grafik som på bilderna... Eftersom att vi inte vet vilka inställningar som användes när bilderna togs är det svårt att avgöra vilket system man måste ha om man utgår från bilderna. Dom kan mycket väl ha använt medium-high på dessa. Detta är ju ett osäkert ämne just för att vi inte riktigt vet Crysis systemkrav. Men vi kan fortsätta den här diskussionen efter att vi fått veta systemkraven så ska vi se vad som behövs för att spela på hyfsade inställningar.

hat gött!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

det lustiga är att jag har för mig du skrev "dum i huvudet" någon stans Laxen, men nu kan jag inte hitta det -.-

bäst bara att det va jag som läste fel någonstans.

Inaktiv

[ThreeZool]: Det stämmer förmodligen att han skrivit det.

Laxen: Om det nu är så att tex den senaste filmen är inspelad i medium/high så är ju det lite oroande. Kan inte tänka mig att de skulle släppa en in-gamefilm spelat på DX9... Det är väl snarare mer troligt att de lirat med en tung dator med ett hyffsat köttigt DX10-kort. Då ska jag, som några andra gjort, påpeka att man ser tydliga fpsdrops... Innebär ju att ett DX9 inte kan få det lika snyggt... Ska man lira med DX9 får man nog räkna med en rejäl skillnad mot DX10, speciellt om man inte har ett riktigt highendkort.
Required system är ju i princip alltid på yttersta gränsen till ospelbart nu för tiden. Kolla på BF2. 1.7ghz, 512mb ram, 128 mb grafik. Möter man de kraven kan man lira i 800x600 med allt på lägsta, ingen vidare grafisk orgasm direkt. Crysis kommer vara rätt mycket mer krävande... Ska bli kul att testa och se vad en mellansegmentsdator kan göra med spelet...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

123
Skriv svar