Medlem

TESTSYSTEM? Vad körde du med när du testade spelet, hittar inte den infon.. kanske jag som är grusig i ögonen efter fallout marathon.

Blev jäkligt intresserad av hur du sitter när du spelar, med sittsäck... ifall du kör laptop eller hur du har skärmen osv när du kör sittsäck. kan du läggha upp en bild hur det ser ut?
Så jävla trött på atrt sitta i stol jämt.


signatur

Det var inte jag...

Medlem

EDIT: såg precis.. ps2 står det ju..
Hmm, ska fan rigga min pc så jag oxå kan ligga sittsäck


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Jag håller med recensenten, mycket bra spel, men riktigt så läskigt tycker jag nog inte att det är... men väldigt väldigt stämningsfullt.
Ska se till att spöa sista kapitlet ikväll så jag kan ge mig på Fallout 3


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Har en liten undran över styrningen till er som lirat det på PC, klarade precis spelet igår fast körde på min 360. Lite spoilervarning i frågan dock.

Hur funkar det att styra med musen i dom lägena man blir släpad av armarna som försöker dra in en i hål i väggen? minns att det var 2-3 stycken totalt och i dom lägena ligger ju snubben ner och siktet känns annorlunda att styra eftersom man rör det relativt mot snubben och inte mot skärmen. Även sista bossen har en liknande moment, känns som att det blir väldigt konstigt om man styr med musen.

Medlem
Skrivet av hunden:

Har en liten undran över styrningen till er som lirat det på PC, klarade precis spelet igår fast körde på min 360. Lite spoilervarning i frågan dock.

Hur funkar det att styra med musen i dom lägena man blir släpad av armarna som försöker dra in en i hål i väggen? minns att det var 2-3 stycken totalt och i dom lägena ligger ju snubben ner och siktet känns annorlunda att styra eftersom man rör det relativt mot snubben och inte mot skärmen. Även sista bossen har en liknande moment, känns som att det blir väldigt konstigt om man styr med musen.

Har mött en sådan arm, skitcoolt var det (y). Först fattade jag inte hur jag skulle göra, för det var typ "free aim" eller hur man ska säga, så det tog ett tag innan jag hittade siktet/musen igen på ett bra sätt. Men när jag väl gjort det så gick det klockrent, kunde skjuta på den där upp bubblade grejen i mitten på masken utan problem.

Vet inte hur jag skall förklara bättre hehe, men det funkade!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Hahaha, skrattade nästan till lite väl högt här på jobbet när jag läste inledningen. "Minskepp"! Haffsig översatt från "mining ship" eller?

Medlem

Vadå töntigt namn? Kom på ett bättre själv!

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Rekommendera att ni kollar på Dead Space: Downfall som är en prologue till spelet.
Den är lite B men går att se på.

Asså, det är ju en prolouge, men jag tycker att den avslöjar lite för mycket av handlingen. Plötsligt försvinner hela "OMFGBBQ, VARFÖR HÄNDER DETTA?" momentet och byts ut mot ett "Jaha. Därför".


signatur

Videomupp

Medlem

Bra recension och bra betyg. Gillar egentligen inte skräck spel men detta var överaskande och spännande. Betyget blir stark 4a nästan 5 av 5 ...

Medlem
Skrivet av Robboy:
Skrivet av ElyziuM:

Jag har testat PC versionen och man kan inte ändra key bindings alls i det (!).
Kameran är kass, istället för vrida snubben så vrider man kameran dit och kameran är inte ens centrerad (en taskig vinkel över högra axeln) vilket gör att hela spel upplevelsen förstörs för det känns som man är handikappad när man "försöker" spela.
Har man vsync på så går det inte spela alls för musen ligger typ 2sek efter, även när du slår av vsync så är den inte perfekt.

Ska man verkligen spela detta spel rekommenderar jag det på konsol men för mig så förstör kamera vinkeln och kamera systemet hela spelet.
Storyn må va bra men när gameplay failar så hårt som det gör så kan jag inte rekommendera detta spel (PC).

OMG Vad snackar du om jag Köpte spelet till PC och jag har kommit några timmar in i spelet och förstår inte vad du pratar om, först o främst varför ska man ändra Tangentbords layouten det är ju perfekt och köp stabilare dator? och pirat kopior är skit?.

Varför skall man inte kunna ändra layout på knapparna?
Sitter en knapp fel så vill jag så klart ändra den för ingen vill ju lira med knapparna fel.
Att ingen märkte det när dom utvecklade spelet verkar ju ruskigt mysko.
Kollar du på officiella forumet så ser du att många har problem med vsync i spelet och även om det blir spelbart när man slår av det så är det fortfarande ett litet delay (standard mouse smooth typ).
Min dator är det inge fel på så skaffa bättre argument eller lär dig hur mouse smooth känns som.

En patch som låter en ändra keybind och låser upp options för kameran så kommer jag nog ge spelet en till chans (den lilla mouse smooth som är kan jag leva med).


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av Robboy:
Skrivet av ElyziuM:

Jag har testat PC versionen och man kan inte ändra key bindings alls i det (!).
Kameran är kass, istället för vrida snubben så vrider man kameran dit och kameran är inte ens centrerad (en taskig vinkel över högra axeln) vilket gör att hela spel upplevelsen förstörs för det känns som man är handikappad när man "försöker" spela.
Har man vsync på så går det inte spela alls för musen ligger typ 2sek efter, även när du slår av vsync så är den inte perfekt.

Ska man verkligen spela detta spel rekommenderar jag det på konsol men för mig så förstör kamera vinkeln och kamera systemet hela spelet.
Storyn må va bra men när gameplay failar så hårt som det gör så kan jag inte rekommendera detta spel (PC).

OMG Vad snackar du om jag Köpte spelet till PC och jag har kommit några timmar in i spelet och förstår inte vad du pratar om, först o främst varför ska man ändra Tangentbords layouten det är ju perfekt och köp stabilare dator? och pirat kopior är skit?.

Varför skall man inte kunna ändra layout på knapparna?
Sitter en knapp fel så vill jag så klart ändra den för ingen vill ju lira med knapparna fel.
Att ingen märkte det när dom utvecklade spelet verkar ju ruskigt mysko.
Kollar du på officiella forumet så ser du att många har problem med vsync i spelet och även om det blir spelbart när man slår av det så är det fortfarande ett litet delay (standard mouse smooth typ).
Min dator är det inge fel på så skaffa bättre argument eller lär dig hur mouse smooth känns som.

En patch som låter en ändra keybind och låser upp options för kameran så kommer jag nog ge spelet en till chans (den lilla mouse smooth som är kan jag leva med).

Håller med dig här. Jag spelar alltid med piltangenterna och vill göra det med i denna. Innan det ändras med en patch kommer jag inte köpa detta.


signatur
Medlem

Haha, va? Hur lyckas ni hålla koll på massa knappar om ni har ena handen nån decimeter från de andra knapparna? Eller gör ni macron eller bindar alla grejer till en mus med 15 knappar? Jag är mäkta facinerad av hur ni spelar.
Och detta är helst seriöst: Har ni lust att filma och lägga upp på youtube när ni spelar något FPS med piltangenterna och använder de flesta funktioner?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av bjosarn:

Haha, va? Hur lyckas ni hålla koll på massa knappar om ni har ena handen nån decimeter från de andra knapparna? Eller gör ni macron eller bindar alla grejer till en mus med 15 knappar? Jag är mäkta facinerad av hur ni spelar.
Och detta är helst seriöst: Har ni lust att filma och lägga upp på youtube när ni spelar något FPS med piltangenterna och använder de flesta funktioner?

Är väl inte så svårt Num 0 till Num 9 är ju bredvid.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Är väl inte så svårt Num 0 till Num 9 är ju bredvid.

Ta det inte på fel sätt, jag försöker inte trashtalka - det är bara intressant. Men Num 0 till Num 9 är alla till vänster och styr man med piltangenterna borde det väl vara så att det bara är pekfingret som är "ledigt" åt det vänstra hållet? WASD-systemet har du ju alla fingrar andra funktioner än den knappen fingret "vilar" på. Eller?
Som sagt, skulle vara intressant med en demovideo på hur det ser ut och hur du arbetar med din hand.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag kanske bara är trångsynt...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Rekommendera att ni kollar på Dead Space: Downfall som är en prologue till spelet.
Den är lite B men går att se på.

Ingen höjdare precis, men känns som en väldigt viktig del av storyn. För övrigt så är spelet jävligt bra, och skrämmande

NiC
Medlem

Har spelet det hät på PC nu ett tag. Jag Kommit strax efter mitten om man räknar kapitel. Jag gillar det väldigt mycket och ja, det tog ett tag att komma in i tempot. När man väl är där är det underbart. Fast jag tycker fienderna är väldigt lätta även på normal.
Vaför ska ni ändra kontrollerna på PC? Allt man behöver finns ju vid WASD!

Medlem

Underbart spel! 5/5, verkligen vad ett spel ska innehålla!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Ska lämna in Saints row 2 för detta, jag är säker på mitt val XD
verkar hur bra som helst!

Medlem

köpte spelet i dag är på kapitel 4 (lite event horizon vibbar) sjukt bra änsålänge, grym grafik och ljud, enda som jag kan klaga lite på är göbbens egna skuggor dom ser lite "b" ut, men annars snyggt som fan

(xbox versionen)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Är det bara jag som inte tycker att grafiken är så himla bra som det sägs lite överallt? Jag kör PC-versionen med allt maxat men tycker ändå att Isaac samt ens vapen är lite kantiga, lite åt hl2-stuket faktiskt även fast det spelet kom ut för några år sen. Även kringgrejer som muggar och annat som ligger här och var ser inte så verkliga ut om man jämför med andra spel.
Är det som sagt bara jag eller upplever fler samma sak?

edit:
grafik är inte allt men jag tycker det hyllas för mycket...

Inaktiv

Detta måste vara årets absoluta höjdare för min del alltså.
Hade inte stora förväntningar på det men har ändå införskaffat det till PC och kör det i bootcamp på min macbook pro med allt på max och det flyter gudomligt fint...

Det faktum att det inte finns någon HUD, att alla menyer är projicerade framför karaktären och att inga cutscenes används för att berätta storyn är alla inverkande på den fantastiska atmosfären.

Satt en hel natt och spelade med ett par fantastiska lurar på mig som verkligen förstärker känslan då man hör alla ljud omkring en mycket skarpare och närmare... Vad vissa verkar ha problem med angående styrningen ställer jag mig fullkomligt frågande till, anledningen till att kameran inte är låst är ju för att man ska kunna se sig omkring utan problem, och vill man låsa den är det ju bara att ta fram siktet som innebär att man blir försiktigare och smyger sig fram med lampan i högsta hugg.

Stämningen i Dead Space är så tät många gånger att jag själv hållt andan av spänning när det börjar ta slut på luft i dräkten, och jag kan inte påminna mig att jag någonsin varit så innesluten i en spelupplevelse! Och då har jag spelat spel sedan vic-20, spectrum o c64 tiden...

Helt solklar fempoängare i min värld, har inga som helst problem med tangentbordsupplägget (hade faktiskt inte ens kollat om det gick ställa om, så bra sitter den), har verkligen inga problem med kameran, och att man ser honom över axeln ger mig bara ännu mer inlevelse då man verkligen känner sig som att man är _där_ på plats på Ishimura.

Helt underbar upplevelse, och med förhandsstoryn från Dead Space Downfall blir det ännu ett ännu mer solitt spel som verkligen kom från ingenstans in i min all time hall of fame vad gäller gaming, alla kategorier.

Edit: Läste precis en del kritik om grafiken...
Okej, min kommentar till det är att det är nog fanimej ett av de vackrast ljussatta spel ever, och storheten i upplevelsen när man kommer upp på bryggan, kommer utanför skeppet för första gången eller bara står i ett vackert upplyst forskningslabb krossar fullständigt minsta besvär jag har med att det står en kopp eller en mugg någonstans som någon annan spelstudio gjort snyggare. So fecking what? Om jag ska sänka ett så galet stabilt spel med en så briljant belysning för att någon annan gjort en mugg vackrare då vet jag inte vad jag ska säga... Grafiken i dead space är helt magnifik och galet vackert atmosfäriskt... Spelar vi ens samma spel?

Medlem

Great Game!.
Dock lite läskigt.


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Har man nvidia kort så ska man stänga av vsync i spelet, och gå till kontrollpanelen och slå på den där istället samt tripple buffering då får man stabilt 60fps och med musen på max känslighet är det inga problem faktiskt..

Medlem
Medlem

Spelade igenom det häromdagen och shit jag ska spela om det, ska prova nåt annat vapen än Plasma Cuttern den här gången med (achievments giieeeef)

123
Skriv svar