Call of Duty-betan hos FZ

Inaktiv

Har spelat ett tag nu och det verkar gaaaaaank!

Medlem

Som Cod4 i WW2. Blir nog en given hit eller en mellansträcka till Cod5 iallafall.

Själv var jag inte speciellt impad, har lessnat rätt rejält på Cod4-spelet. Dvs ingen teamplay, hänger mig åt RO nuförtiden.

Däremot skulle jag vilja påpeka grafiken är likadan fast MYCKET bättre. Bandesignen är ju helt tokig. Kolla på arkitekturen på banorna, fantastiskt. Vilken dynamik.

Däremot går det alldeles för snabbt för min del.

Medlem

Spelet var faktist ganska roligt men det jag saknar är större kartor. Den enda mapen som var något att ha imo var den med pansarvagnarna

Medlem

den tjafsar om att den inte hittar någon .dll efter att jag har instalerat skiten, någon som haft liknande problem?

Medlem
Skrivet av sirdavva:

den tjafsar om att den inte hittar någon .dll efter att jag har instalerat skiten, någon som haft liknande problem?

Helt makalöst. Har du läst igenom tråden innan du postade?

Medlem
Skrivet av manne70:

Samma här nagrazol !!

Registrerade et nytt konto och då fick jag en nyckel direkt...

gör om gör rätt...

Inaktiv
Skrivet av Eldarion:

Jag har kört ett tag.. och jag är då inte det minsta imponerad :/ Får återgå till DoD:S for now.

Håller med till fullo.

Jag vet att det är en beta men när en thompson skjuter lika rakt som vilket gevär som helst så tröttnar man bra snabbt.

Medlem

Jag satt och lirade hela natten igår, ända till klockan 5 på morgonen, det var riktigt kul må jag säga. Gillade skinsen på ryska snipers ^^ Just nu är mitt favoritvapen Arisaka, ska försöka få bajonett idag ^^ Synd bara att dom har fucko ljud nu, men jag har fått berättat för mig att dom bara är så nu i betan, och att det kommer bli mycket bättre ljud i den riktiga versionen av spelet , så det ser man ju fram emot

Men, ärligt talat så skulle jag nog helst se att det var gammal cod stil, vapenmässigt då, att ryssarna hade ryska vapen, amerikanerna amerikanska vapen... osv. Men man får väl leva med att treyarch är copycats helt enkelt. Tills CoD 6 kommer... mohaha ^^

Om ni ser ni nån som lallar runt under nicket Pvt.Brown så ere jag, ses ingame!

Medlem

Till alla som säger att treyarch copade cod4 så ska ni bara veta att dem utvecklade COD WW innan cod 4 och dem rippade av COD WW. anyways, snabb fråga vad betyder det lilla röda korset som kommer när man skjuter folk i ryggen eller på sidan ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Det är en beta... Men i grund o botten så är det en konsollportning.
Problemet för pc-spelare är att har man en konsollspelsutvecklare som gör pc-spel så blir det så här. Finns massor med problem med spelet just nu, men som sagt det är en beta. Många saker kommer att ändras men själva grundupplägget kommer INTE att ändras. Dom har lagt tid på sånt som är meningslöst och hade kunnat släppas som expansioner istället. Typ zombieslakt ala Buffy och deathcards.
Den tiden kunde lagts på att fixa till spawn, styrning, grafik, ljud mm.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv
Skrivet av Tomzi:

Till alla som säger att treyarch copade cod4 så ska ni bara veta att dem utvecklade COD WW innan cod 4 och dem rippade av COD WW.

Att rippa CoD4 är inget fel. Det är smart.
CoD4 är ett sjukt bra spel och det är därifrån man SKA få idéer. (ifrån bra spel alltså)

Medlem

så nu har jag nyckeln ska bli kul att spela ;D

Medlem
Skrivet av left4dead:
Skrivet av Tomzi:

Till alla som säger att treyarch copade cod4 så ska ni bara veta att dem utvecklade COD WW innan cod 4 och dem rippade av COD WW.

Att rippa CoD4 är inget fel. Det är smart.
CoD4 är ett sjukt bra spel och det är därifrån man SKA få idéer. (ifrån bra spel alltså)

jag vet men bara säger, att cod4 rippade cod WW


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Jag har försökt ominstalera DirectX 9.0c men det löser inte problemet med .dll-filen

Medlem

Googla.

För övrigt så finns beta-keyn inne på ditt account under "account/profiles".

Inaktiv

nån som vet nån rolig hardcore server? vanligt mode suger ju

Medlem

Registrerade mig och spelade det här i en halvtimma, sen får jag meddelandet att min key-code används av en annan dator :/ o allt sluta fungera skojj..

Inaktiv

Fan vad nice detta ska laddas ner och testas

Medlem

Tyckte det var riktigt bra... tycker det finns en skillnad från cod4..kan inte säga vad det är, ´cod4 känns det mer som man är en robot. känns som rörelserna och farten är snabbare och mjukare här...nåja svårt att förklara och jag har förmodligen fel...men jag gillade iaf liret..

Medlem

najs , attans bara att man har tvätt tid idag
Men men testas ska det


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Castle känns some den enda av de banorna som kommer bli en klanbana... men jag gillar spelet, det är mer krigs känsla i detta än cod4. Att man är där, och de läskiga hundarna är roligare än en heli. :=

Medlem

När jag försöker starta så kommer "Error during initalization: unhanded exception caught" och programmet stängs ner. Vet någon hur man fixar det? snälla hjälp

d3dx9_37.dll går att ladda ner på http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?d3dx9_37 där finns även instrukturer om hur man ska installera.
hoppas att det hjälper

Medlem

Sett ur tävlingssynpunkt lutar det åt flopp. Publicmänniskor kan nog skatta sig lyckliga, men där tar det stopp. Lummiga banor där man inte ser ett skit är säkert jättekul för publicsnipern, men inget för klanscenen.

Medlem
Skrivet av haido:

Däremot skulle jag vilja påpeka grafiken är likadan fast MYCKET bättre.

Ehh... va? Det är ju ingen logik i vad du säger


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

saxs castle känns okej.. bara tweaka lite grafik. Men sen får man se vad det blir för andra maps..

Inaktiv

Har reggat mig men nyckeln kommer inte, så har någon en över så PM:a gärna en till mig

Medlem
Skrivet av sirdavva:

Jag har försökt ominstalera DirectX 9.0c men det löser inte problemet med .dll-filen

Gör så här:
Installera betan.
ladda ner denna fil http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?d3dx9_37
packa upp och lägg i call of duty mappen.
updatera sedan directx här http://en.softonic.com/s/directx-9
välj den översta starta sedan spelet funkade för mig och kompisen lycka till.

Medlem

kan inte starta spelet ... filen d3dx9_37.dll kunde inte hittas ... ingen som har ett lösning till den här problem?

Medlem

Läser folk ens andra inlägg innan dom postar? Världens spam på PRECIS samma fråga. Helt galet. JAG BLIR SKOGSTOKIG!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Tomzi:

Till alla som säger att treyarch copade cod4 så ska ni bara veta att dem utvecklade COD WW innan cod 4 och dem rippade av COD WW. anyways, snabb fråga vad betyder det lilla röda korset som kommer när man skjuter folk i ryggen eller på sidan ?

Det måste vara informationen om att personen du skjuter har perken Juggernaut aktiv som du tänker på!

Skriv svar