Rädda Sverige - skjut en varg... typ?

Inaktiv
Skrivet av TobbeW:

Dessutom tror jag kvoten är satt under den tänkta kvoten. Då de förväntar sig övertramp på någon varg.

Det är nog möjligt, fast den adekvata kvoten för vargstammen vore enligt SOU minst 500 vargar. Vargen är redan utrotad i Sverige, nu handlar det om spel för galleriet.
Tror nog att kungajäveln har något med jakten att göra också... offentliga handlingar blir sekretessbelagda på en handvändning, med hänvisning till rikets säkerhet?! LOL

@Pliskin (Återuppstånden)
Så rädsla skulle vara en motivering till jakt?

Medlem
Skrivet av galnegus:
Skrivet av Cedric:

Ni som säger att man får skylla sig själv för att man går ut i skogen med hunden lös kan ju inte mena allvar. Låt mig gissa, ni bor i en storstad alternativt så nära ni kommer skogen är när ni går mellan entrén till ert hus och lanstugan på gården.

Alltid kul när jägare kommer med 08 argument. Det visar på vilken nivå den här diskussionen ligger på. Fast jag förstår att det måste vara svårt att hitta argument för blodsport.

Ja det är kul när 08an uppskattar ett bra argument. Lustigt hur många som försöker få det till att alla som inte är negativa till att skjuta av varg påstås vara jägare och använder blodsportsargumentet, fast jag förstår att det är svårt att hitta något bra argument.

12
Skriv svar