Massvarsel hos Avalanche

Skrivet av pazu:

Dubbelsidigt det där.. att göra spel måste vara drömjobbet för många, att få göra ett SKITSPEL måste däremot vara deras största marddröm.. nu slipper de och kan börja jobba på ett lager eller nått som ger iaf lite respekt

Varför så bitter? Försökte du få jobb i spelbranschen tidigare men du suger för jälva hårt?

Medlem
Skrivet av mongi:

Men ge upp. Vi snackar om folk som har familj, barn, bostadslån som har förlorat sitt fasta jobb som en blixt från klar himmel. Är det roligt att sparka på dom som ligger ner?

Word.

Medlem
Skrivet av pazu:

Dubbelsidigt det där.. att göra spel måste vara drömjobbet för många, att få göra ett SKITSPEL måste däremot vara deras största marddröm.. nu slipper de och kan börja jobba på ett lager eller nått som ger iaf lite respekt

Jaja, lugna ner dig nu.
Även om man inte jobbar med just sitt drömmspel, så är det för de flesta ganska mycket roligare än de flesta andra jobb.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av mongi:

Men ge upp. Vi snackar om folk som har familj, barn, bostadslån som har förlorat sitt fasta jobb som en blixt från klar himmel. Är det roligt att sparka på dom som ligger ner?

Sitter du och gråter på Volvo forum också när de blir varslade? Eller det är bara för att du själv är spelutvecklare som du blir orolig/rädd?

Skrivet av anon_38597:

Sitter du och gråter på Volvo forum också när de blir varslade? Eller det är bara för att du själv är spelutvecklare som du blir orolig/rädd?

Att hävda att någons livsverk är skit är inte bara jävligt känslokallt, det är också dumt när det handlar om en bransch där support från fansen är 100% nödvändigt.

Gillar ni att spela spel? Vill ni att det ska göras mer spel?
Ge dem då en chans till istället för att säga åt dem att börja arbeta på lager.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av kraaa:

Sitter du och gråter på Volvo forum också när de blir varslade? Eller det är bara för att du själv är spelutvecklare som du blir orolig/rädd?

Att hävda att någons livsverk är skit är inte bara jävligt känslokallt, det är också dumt när det handlar om en bransch där support från fansen är 100% nödvändigt.

Gillar ni att spela spel? Vill ni att det ska göras mer spel?
Ge dem då en chans till istället för att säga åt dem att börja arbeta på lager.

Bra Sagt!

Medlem
Skrivet av anon_38597:
Skrivet av mongi:

Men ge upp. Vi snackar om folk som har familj, barn, bostadslån som har förlorat sitt fasta jobb som en blixt från klar himmel. Är det roligt att sparka på dom som ligger ner?

Sitter du och gråter på Volvo forum också när de blir varslade? Eller det är bara för att du själv är spelutvecklare som du blir orolig/rädd?

Jag har faktiskt medkänsla för dom på Volvo också. Jag sitter inte och säger att det var lika bra att dom fick sparken för att Volvo bara gör skitbilar. Förmodligen för att jag är en vuxen människa och inte beter mig som en barnunge.

Men ja, jag är extra ledsen för att många av mina vänner fick sparken, riktiga människor med känslor och inte en anonym massa som utgör ett företag.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Varför så bitter? Försökte du få jobb i spelbranschen tidigare men du suger för jälva hårt?

Tror han lider av skitstövel bara.

Medlem

vilken lustig poll..

Medlem

Det är sånt som händer som sagt, och det är aldrig roligt.
Däremot tror jag det är en branch som kommer drabbas av fler nerskärningar inom en nära framtid, tyvärr.

(This thread is now about: Volvoarbetarnas sociala situation!)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av pazu:

De gör skitspel som få vill köpa.

Det enda spel de släppt har sålt +1 milj. ex. i alla fall. Det är inte så pjåkigt...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av pazu:

Dubbelsidigt det där.. att göra spel måste vara drömjobbet för många, att få göra ett SKITSPEL måste däremot vara deras största marddröm.. nu slipper de och kan börja jobba på ett lager eller nått som ger iaf lite respekt

Varför så bitter? Försökte du få jobb i spelbranschen tidigare men du suger för jälva hårt?

Jag är bitter för att det görs alldeless för få bra spel. Företag som detta som försöker tjäna lätta pengar på att göra spel där man som en skitcool snubbe springer omkring och dödar folk helt utan finess kan för min del försvinna från jordens yta.

Medlem

Tråkig attityd.

Den dagen men själv förlorar sitt jobb och har en familj att försörja kanske man förstår allvaret i det hela istället för att gnälla på deras spel i sig som ja för övrigt fann förbannat kul.

Men men... ja vet vi sparkar på de som redan ligger det är ju inne idag, tragiskt!


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av pazu:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av pazu:

Dubbelsidigt det där.. att göra spel måste vara drömjobbet för många, att få göra ett SKITSPEL måste däremot vara deras största marddröm.. nu slipper de och kan börja jobba på ett lager eller nått som ger iaf lite respekt

Varför så bitter? Försökte du få jobb i spelbranschen tidigare men du suger för jälva hårt?

Jag är bitter för att det görs alldeless för få bra spel. Företag som detta som försöker tjäna lätta pengar på att göra spel där man som en skitcool snubbe springer omkring och dödar folk helt utan finess kan för min del försvinna från jordens yta.

Ehh, tjäna lätta pengar? Utan finess? Så synd att du inte har någon aning om hur branschen fungerar eller vad det är Avalanche gör.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Inaktiv
Skrivet av pazu:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av pazu:

Dubbelsidigt det där.. att göra spel måste vara drömjobbet för många, att få göra ett SKITSPEL måste däremot vara deras största marddröm.. nu slipper de och kan börja jobba på ett lager eller nått som ger iaf lite respekt

Varför så bitter? Försökte du få jobb i spelbranschen tidigare men du suger för jälva hårt?

Jag är bitter för att det görs alldeless för få bra spel. Företag som detta som försöker tjäna lätta pengar på att göra spel där man som en skitcool snubbe springer omkring och dödar folk helt utan finess kan för min del försvinna från jordens yta.

Det kan vara bland det dummaste jag hört på väldigt lång tid.

Skrivet av pazu:

Jag är bitter för att det görs alldeless för få bra spel. Företag som detta som försöker tjäna lätta pengar på att göra spel där man som en skitcool snubbe springer omkring och dödar folk helt utan finess kan för min del försvinna från jordens yta.

Ah, ett gravt missförstånd altså.

Du borde lära dig att anta det bästa istället för det sämsta. Livet blir så mycket bättre då.

Medlem

*sigh* "sparka på den som ligger ner" trodde jag skulle slippa denna klyscha på fz..men men

Inaktiv

Det är tuffa tider nu.

Medlem

mm hoppas fragzone fortsätter hålla koll på branshcen såhär
Finns ju ett visst intresse hos folk o veta hur det går.

Inaktiv

Easy to spot the ones who are living an unfulfilled life and have to take every chance they have to spit on others.

12
Skriv svar