Deus Ex 3-designer "Deus Ex var rätt långsamt"

Robot
Deus Ex 3-designer "Deus Ex var rätt långsamt"
Medlem
Deus Ex 3-designer "Deus Ex var rätt långsamt"

SIkken jädra idiot! Blir så jäkla förbannad när de är så jädra inkompetenta. Varför ändra på något som blev så lyckat från början? Blir helt jädra galen! Hoppas den jäkeln får kicken.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag älskar Deus Ex till döden, men han har rätt. Spelet hade inga direkt minnesvärda sekvenser, och berättartekniken var ganska avskalad och primitiv. Det var helheten som gjorde spelet strålande.

Jag har gott förtroende för 3an efter att ha läst previews och deras utvecklarposter på forumen. Story och design är alltid kung, och om man behåller de grundläggande elementen som gjorde Deus Ex bra (atmosfär, valfrihet, bra skriven story) och kombinerar detta med de möjligheter som modern teknik kan erbjuda så kan det bli hur bra som helst.

Medlem

Felet dom flesta gör när dom ska göra en uppföljare är att dom försöker fixa saker som inte behöver fixas och allt blir bara skräp till slut.

Skrivet av Mahone:

Felet dom flesta gör när dom ska göra en uppföljare är att dom försöker fixa saker som inte behöver fixas och allt blir bara skräp till slut.

Word!


signatur
Medlem

This thread will not end well


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Så länge storyn och helheten blir bra så har jag ingenting emot lite mer minnesvärda ögonblock.

Medlem

Ganska uppenbart redan att spelet inte kommer bli särskillt likt 1:an. Jag menar 3:e person, cover system, auto regen osv. bådar inte gott. Komiskt nog så är alla de ovannämnda sakerna typiska "konsolgrejer" vilket får mig att tro att de bara snackar massa skit i hopp om att göra alla parter nöjda.

Hade spelet blivit mer som 1:an ( vet att det ej är släppt men de har redan avslöjat tillräckligt mycket för att dra den slutsatsen) så hade det varit ett givet köp, hade förbokat spelet sekunden det gått att göra. Nu däremot blir det inget jag tänker lägga pengar på oavsett om det blir bra.

Medlem

Håller med dig, de har klantat sig tillräckligt redan, kommer bli dumbed down oavsett vad de påstår.

Håll isär pcspel och konsolspel, man kan aldrig kombinera dem i en lyckad kompott.


signatur

Retro.

Medlem

1:an var ju så jävla bra, kan dom inte bara lämna det som det är.

Pansarknekt

Detta var ju inget vidare. Ännu en spelutvecklare som håller sig till det vanliga spåret och gör ett spel riktat mot en större målgrupp. Egentligen tycker jag att man borde mynta en ny genre för de här nyare spelen som en apa i en bur kan spela och är gjorda efter ett (misstolkat?) akademiskt recept.
Och vadå mer minnesvärda sekvenser? Osar script och låtsas RPG på lång väg... Plus att Deus Ex är ett av de mest minnesvärda FPS spelen jag spelat med otroligt många häftiga moment och grym spelkänsla.

Förresten, vadå för långsamt? Bara det är att spotta på vad som gjorde Deus Ex bra. Visst kan jag förstå om man har en egen vision, idé för det uppdrag man ska utföra som spelutvecklare men det han nämner är s.k textbook material vad gäller dagens spelrecept och inget nytt...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Man blir ju heligt förbannad när man hör vilken inställning de har.
Seriöst, vad pratar idioten om? Långsamt? Snacka om att ha missförstått hela konceptet.

Det är ju JUST det "långsamma" i spelet som gjorde det bra. Detektivarbetet att rota igenom e-mailboxar, böcker och datapads, hitta alla koder, lösenord, hemliga fack och gömda utrymmen och sakta men säkert få en helhetsbild över storyn, settingen och världen i stort. Att prova på alla möjliga lösningar på ett problem: att agera i öppenhet, i lönndom eller med våld, och se vilka olika konsekvenser det ger för storyn och omgivningen.

Att det liknar en simulation är ENBART positivt: en spelvärld som reagerar dynamiskt på spelarens handlingar och olika faktorer i den borgar för replayability. Denna jävla attityd att spelupplevelsen måste vara exakt likadan för alla, då kan man väl lika gärna sätta sig med en bilderbok?

Det den här snubben menar med "memorable moments" och "game experience", är förmodligen av samma typ som de flashiga, actionfyllda sekvenser på räls som är så vanliga i dagens korkade spel.

Hur mycket de än smörar för existerande fans är det ändå uppenbart vad som händer överallt: man tar en utmärkt spelserie och gör uppföljare nischade för en lägre intellektuell nivå, och försöker sedan släta över det med tomma ord. Ex: Fallout, Oblivion.

Pansarknekt
Skrivet av Forcie:

Man blir ju heligt förbannad när man hör vilken inställning de har.
Seriöst, vad pratar idioten om? Långsamt? Snacka om att ha missförstått hela konceptet.

Det är ju JUST det "långsamma" i spelet som gjorde det bra. Detektivarbetet att rota igenom e-mailboxar, böcker och datapads, hitta alla koder, lösenord, hemliga fack och gömda utrymmen och sakta men säkert få en helhetsbild över storyn, settingen och världen i stort. Att prova på alla möjliga lösningar på ett problem: att agera i öppenhet, i lönndom eller med våld, och se vilka olika konsekvenser det ger för storyn och omgivningen.

Att det liknar en simulation är ENBART positivt: en spelvärld som reagerar dynamiskt på spelarens handlingar och olika faktorer i den borgar för replayability. Denna jävla attityd att spelupplevelsen måste vara exakt likadan för alla, då kan man väl lika gärna sätta sig med en bilderbok?

Det den här snubben menar med "memorable moments" och "game experience", är förmodligen av samma typ som de flashiga, actionfyllda sekvenser på räls som är så vanliga i dagens korkade spel.

Hur mycket de än smörar för existerande fans är det ändå uppenbart vad som händer överallt: man tar en utmärkt spelserie och gör uppföljare nischade för en lägre intellektuell nivå, och försöker sedan släta över det med tomma ord. Ex: Fallout, Oblivion.

Det du sa var mycket mer välformulerat än mitt inlägg i debatten. My hat off to you, sir.:)


signatur

Ooooh the drama!

Det är uppenbart av både uttalanden och dumpar som visar den nya grafiska designern att de inte är intresserade av att göra en uppföljare för spelseriens fans. Istället blir det ett spel för en helt ny, betydligt större målgrupp spelare som inte bryr sig samtidigt som det får en massa gratis extrahype från media just pga. namnet.

Lite som den där andra spelserien, vadhettedennuigen?

Hursomhelst, jag förstår motiveringen bakom att bredda sin målgrupp lite men det är väl inte precis så att ett Deus Ex 3 som satsar på samma målgrupp med rätt hype och sådant inte skulle sälja stort.

Ärligt talat förstår jag också vad han menar med att Deus Ex var långsamt och saknade minnesvärda ögonblick ("I wanted orange, zit gave me lemon-lime" förstås, någon?), spelets polish var det lite sisådär med. Sånt kan imo fixas utan att göra aim helt playerskillbaserad, ordna regen-hälsa, stealth som bygger på cover istället för mörker, ...

Medlem

Måste bara återposta en kommentar på kotaku som jag tyckte var klockren:

Skrivet av mikhailian:

The same thing that happenned to Shadowrun is happenning to Deus Ex. This won't make any sense to anyone who isn't at least somewhat familiar with the shadowrun source material. It's also the same thing that's happenning to Fallout. Very enthusiastic corporate yes-men claiming to be real fans of a given game, who shortly thereafter start throwing out all the mechanics and background that made that game interesting and unique in the first place, while leaving the window dressing in place. Everything is becoming an FPS, and I for one am not amused.

Medlem

Sitta och gapa som en stucken gris här, hjälper säkert att föra den egna argumentationen framåt.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Cane:

Ganska uppenbart redan att spelet inte kommer bli särskillt likt 1:an. Jag menar 3:e person, cover system, auto regen osv. bådar inte gott. Komiskt nog så är alla de ovannämnda sakerna typiska "konsolgrejer" vilket får mig att tro att de bara snackar massa skit i hopp om att göra alla parter nöjda.

No shit? Man skall INTE lyssna eller läsa saker som kommer från publishers eller utvecklare i förväg, tror man för mycket på vad de säger så blir man besviken.

Det värsta är att coversystem-skiten spiller över på PC spel. Spel som har healthpickups borde prisas...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Khorney:

Så länge storyn och helheten blir bra så har jag ingenting emot lite mer minnesvärda ögonblock.

Det var ju nästan intelligent sagt.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag blir då alltid lika förvånad över personer som dömmer ut spelet på förhand innan de ens har sett bilder/videos ifrån det

Medlem

Han har ju fel i skallen.. Deus ex 3 kommer bli flopp


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

"Don't fix it if it ain't broken!"

Det här kommer ju sluta illa om dom fortsätter i den där riktningen! >_< ... antagligen


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Snackar man skit om en av tidernas bästa spel då har man inte mycket i skallen

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Jag blir då alltid lika förvånad över personer som dömmer ut spelet på förhand innan de ens har sett bilder/videos ifrån det

Och jag blir alltid lika förvånad över folk som inte alls verkar ha någon aning om vad de är ute efter i ett spel.

Tror nog 99% av alla som läst om deus ex 3 har fått en ganska bra uppfattning om hur spelet kommer att bli, så länge de inte går ut och erkänner att vissa saker de sagt ska finnas i spelet försvunnit eller ändrats så är det ganska enkelt att redan nu få en klar bild hur spelet fungerar. Auto regen, 3:e person och cover system är tillräckligt för att jag ska veta att det inte kommer bli ens i närheten av vad deus ex 1 är.

Förövrigt så är 9/10 spel jag tror ska vara dåliga innan de släpps precis så dåliga som jag antagit och detta lär inte vara något undantag.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Måste bara återposta en kommentar på kotaku som jag tyckte var klockren:

Skrivet av mikhailian:

The same thing that happenned to Shadowrun is happenning to Deus Ex. This won't make any sense to anyone who isn't at least somewhat familiar with the shadowrun source material. It's also the same thing that's happenning to Fallout. Very enthusiastic corporate yes-men claiming to be real fans of a given game, who shortly thereafter start throwing out all the mechanics and background that made that game interesting and unique in the first place, while leaving the window dressing in place. Everything is becoming an FPS, and I for one am not amused.

Huga.. ja don't get me started om Shadowrun.. största assrape:en av en serie någonsin...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem
Skrivet av DreD:
Skrivet av Forcie:

Måste bara återposta en kommentar på kotaku som jag tyckte var klockren:

Skrivet av mikhailian:

The same thing that happenned to Shadowrun is happenning to Deus Ex. This won't make any sense to anyone who isn't at least somewhat familiar with the shadowrun source material. It's also the same thing that's happenning to Fallout. Very enthusiastic corporate yes-men claiming to be real fans of a given game, who shortly thereafter start throwing out all the mechanics and background that made that game interesting and unique in the first place, while leaving the window dressing in place. Everything is becoming an FPS, and I for one am not amused.

Huga.. ja don't get me started om Shadowrun.. största assrape:en av en serie någonsin...

För att inte glömma Rainbow 6-serien. Vad i helvete hade Vegas gemensamt med tidigare titlar? Man blir så jävla förbannad på utvecklare som alltid måste gå mainstream och casual med redan utmärkta titlar.

Inaktiv
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av DreD:
Skrivet av Forcie:

Måste bara återposta en kommentar på kotaku som jag tyckte var klockren:

Skrivet av mikhailian:

The same thing that happenned to Shadowrun is happenning to Deus Ex. This won't make any sense to anyone who isn't at least somewhat familiar with the shadowrun source material. It's also the same thing that's happenning to Fallout. Very enthusiastic corporate yes-men claiming to be real fans of a given game, who shortly thereafter start throwing out all the mechanics and background that made that game interesting and unique in the first place, while leaving the window dressing in place. Everything is becoming an FPS, and I for one am not amused.

Huga.. ja don't get me started om Shadowrun.. största assrape:en av en serie någonsin...

För att inte glömma Rainbow 6-serien. Vad i helvete hade Vegas gemensamt med tidigare titlar? Man blir så jävla förbannad på utvecklare som alltid måste gå mainstream och casual med redan utmärkta titlar.

Jo man måste ta sig en funderare på vad det är som försigår i huvudet på domdär tomtarna.

Varför i helvete skulle man vilja ta bort det som gjorde att spelet "stack ut" ifrån mängden eller gjorde det unikt??!

Varför tror ni att spelen blev så populära?
-KAN orsaken möjligtvis så dom inte var som alla andra IQ befriade consol-shooters som finns?

Inaktiv

Gör det till mass effect. Det var det i särklass tristaste spelet jag spelat i hela mitt liv.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Ja, det var ju kul med ytterligare än våldtäkt av ett starkt varumärke. Ska bli intressant att se när någon förutom Blizzard ens kommer försöka att göra en uppföljare i samma anda som orginalen, och inte bara dumma ner skiten så att en bakbunden apa med ögonbindel kan klara spelen och förstå hela handlingen ner i minsta detalj.

Medlem
Skrivet av darknshy:

Gör det till mass effect. Det var det i särklass tristaste spelet jag spelat i hela mitt liv.

Du var oseriös hoppas jag?

Medlem

större målgrupp= FAIL


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar