Deus Ex 3-designer "Deus Ex var rätt långsamt"

Medlem

Herregud vilken idiot.

Medlem

"There weren't enough exciting, memorable moments that looked great in screenshots. It was aimed more towards player satisfaction than game previews. But for us, console-isation isn't just about dumbing down features. If we're to go console we will want to keep all the original fans away. We want the menu interface and controller to feel simple-minded without risking being too obvious about it."


signatur

LotRO - Miryalin, lore-master på Laurelin-EU

Medlem

Jaha ja... Det lät ju bra! Prata skit om spelet som påbörjade det du sitter och arbetar med idag..!

Medlem
Skrivet av Forcie:

Man blir ju heligt förbannad när man hör vilken inställning de har.
Seriöst, vad pratar idioten om? Långsamt? Snacka om att ha missförstått hela konceptet.

Det är ju JUST det "långsamma" i spelet som gjorde det bra. Detektivarbetet att rota igenom e-mailboxar, böcker och datapads, hitta alla koder, lösenord, hemliga fack och gömda utrymmen och sakta men säkert få en helhetsbild över storyn, settingen och världen i stort. Att prova på alla möjliga lösningar på ett problem: att agera i öppenhet, i lönndom eller med våld, och se vilka olika konsekvenser det ger för storyn och omgivningen.

Att det liknar en simulation är ENBART positivt: en spelvärld som reagerar dynamiskt på spelarens handlingar och olika faktorer i den borgar för replayability. Denna jävla attityd att spelupplevelsen måste vara exakt likadan för alla, då kan man väl lika gärna sätta sig med en bilderbok?

Det den här snubben menar med "memorable moments" och "game experience", är förmodligen av samma typ som de flashiga, actionfyllda sekvenser på räls som är så vanliga i dagens korkade spel.

Hur mycket de än smörar för existerande fans är det ändå uppenbart vad som händer överallt: man tar en utmärkt spelserie och gör uppföljare nischade för en lägre intellektuell nivå, och försöker sedan släta över det med tomma ord. Ex: Fallout, Oblivion.

Du skrev precis som jag tänkte när jag läste artikeln. Om det nu blir så som det låter så kan jag inte säga annat än att det känns förbannat tråkigt då Deus Ex är ett av de bästa spelen jag spelat.

Jaja, vi vet ju inte hur resultatet blir så vi kan bara vänta och se, men det låter tyvärr inte så lovande.
Kan ju alltid hoppas på att de lyckas med en positiv överraskning.

Medlem

Grejen med DX var ju just att man kunde välja om man ville vara Rambo eller smyga runt lite lurigt utan att det är det enda man gör. Jag är ett stort fan av det senare och jag tycker att de fick in den perfekta mixen av realism och fantasi i spelet. Det var ju knappast någon verklighetstrogen simulation, och jag förstår inte riktigt uttalandet om att det inte fanns "memorable moments".

Det är i princip det enda singleplayer-fps som jag kommer ihåg nästan varenda grej jag gjorde i spelet då det gäller utforskande. Det fanns en skön story som man vävdes in och ut genom beroende på hur man tog sig an kartan.

Det är sant att man inte ska döma ut spel på förhand, och visst, det skulle kunna vara trevligt med mer mellansekvenser och liknande. Vi får väl se hur det blir..

Medlem

Deus Ex var och ÄR helt jävla perfekt. Det är så tragiskt när dom gör uppföljare som suger röv.

Medlem

Deus Ex 1 var bra som det var. Det enda man kunde klaga på var det grafiska som inte direkt var på topp. Deus Ex 2 var gjort för att även passa konsolspelarna och då fick man göra om spelet väldigt mycket för att det skulle vara enklare och mer användarvänligt... resultatet blev mediokert.

Har inga som helst höga förhoppningar om Deus Ex 3, speciellt inte efter hans uttalanden.

Suck...

12
Skriv svar