Star Wars-MMO från Bioware bekräftat
Ser lite cartoonigt ut... påminner om nått annat MMORPG... nått som heter nått med... hm... vad var det nu igen?... warcraft?
Vilket är helt i linje med vad George Lucas producerar idag.
Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.
Härligt! Star wars nördarnas julafton )
lätt ^^
jag har typ knappt sett Filmerna - då det inte är något som intresserar mig 8)
Lite film: http://www.gamespot.com/pc/rpg/starwarstheoldrepublic/video/6...
Edit:
Skulle tippa på att dom kör en cartoony stil är för att om du vill ha "realistisk" stil så krävs det mer polygoner/shaders för att det inte ska ut som skit.
Är ju ingen Biowareälskare direkt men måste säga att jag blev imponerad över den grafiska stilen, jävligt snyggt faktiskt. Kul att dom hittat en hyffsat originell stil, färgerna är ju helt underbara.
Ser lite cartoonigt ut... påminner om nått annat MMORPG... nått som heter nått med... hm... vad var det nu igen?... warcraft?
Nja, om du noga observerar bilderna så ser karaktärerna inte ut att vara uppbygda av gigantiska legoklossar - till skillnad från Wow, såklart.
"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ
Jag är så förbannad trött på alla MMO:s, och nu kommer ett till! Resultatet av det här sammanbetet kan antingen sluta i total katastrof eller dundersuccé. Det mesta som Bioware rör i blir till guld och allt som LucasArts gjort under de senaste åren har ju varit rejäla besvikelser. Kanske tar de ut varandra och resultatet blir en rejäl jävla härdsmälta.
Jag hoppas vi får se ett framtida KOTOR 3.
Det är lite WoW/Diablo 3 över grafiken, kan dom inte släppa det nån gång och börja lära sig göra snygg modern grafik?
Maximera vinst genom att få så många som möjligt att kunna spela det men ändå se någorlunda bra ut.
KotOR III hade varit mer upphetsande än ett MMO.
Håller med om det
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
Jag är väldigt besviken på den grafiska stilen och framförallt att det verkar inrikta sig på Jedi och Sith. Jag skulle hellre velat ha sett ett MMO i stil med SWG, där det var mer fokus på den övriga världen, de olika klasserna (yrkena) och den spelarstyrda ekonomin a la pre-CU. Har nog inte spelat ett MMO efter SWG (före allt kladd) som har känts så pass levande som det gjorde.
Nej... Även om jag älskar det mesta Bioware har gjort så ställer jag mig relativt skeptiskt till det här projektet. Det enda MMO som i dagsläget verkar någorlunda intressant är #Earthrise, som faktiskt verkar ha plockat ut en del av de element som gjorde SWG så bra, samtidigt som de har lagt till mycket annat.
Ptja, efter att ha sett intervjun så tycker jag att det finns potential i spelet. Det verkar inte heller som om det någonsin kommer komma fler kotor spel då detta skulle ersätta kotor 3, 4, 5 etc.
Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.
Star Wars goes Marvel. Grafiken känns sådär men Bioware brukar ju leverera. Så länge de håller SOEs giriga fingrar från kakburken kan det nog bli häftigt trots den tråkiga grafiken. Kommer definitivt hålla ögonen på det.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Om det är meningen att det här ska ersätta ett till KotOR-spel så blir jag verkligen ledsen. De hade ju inte behövt förstöra en av de bästa spelserierna någonsin, imho. Visst kan de få göra ett till MMO i ett försök att lyckas där SWG inte gjorde det, men varför måste de blanda in KotOR? Varför... VARFÖR?!
*tar en tablett Vicodin mot smärtan*
Jag har väldigt svårt att tro att det här kan bli något bra. Deras löften om mer story-drivet innehåll låter ju iofs bra men i slutändan brukar det oftast inte bli som man tänkt sig. Jag hoppas att jag har fel...