christer fuglesang vår första astronaut

Inaktiv

Men man ska väll snurra runt något också? Krångligt i vilket fall som helst.

Medlem

nä, det är samma sak som i tvättmaskinen, tvätt pressas utåt sidorna, samma sak, fast större!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Knirk:

det kan ju bero på att vissa tycker det är intressant helt enkelt castorfiber,

Jo, därav den retoriska frågan stum av förundran kring det faktum att detta faktiskt intresserar vissa.

Skrivet av Knirk:

ska det va så svårt att fatta att vissa vill veta helt enkelt ?

Vad är det som får dig att tro att jag har svårt att fatta?

Skrivet av Knirk:

det är inte varje dag vi skriver historia i detta lilla mini land. så då är det väl inte så konstigt ?

Att fugelsang borstar sina tänder eller lyssnar på David Bowie är inte att Sverige är med och skriver historia. Hoppas jag verkligen inte i alla fall... på samma sida över vem som vann bigbrother 2006 i framtidens historieböcker.

Skrivet av Knirk:

du får helt enkelt se till att slå dövörat till när du inte gillar nåt, om du nu kan klara det.

Detta är ett diskussionsforum för alla oavsett vad de tycker om topic, så gillar du inte vad folk skriver kan du glömma vad du läst.

Skrivet av Knirk:

joj men jag blir bara så trött på folk som klagar på sånt dom inte gillar,
enklast är ju att dom helt enkelt bläddrar förbi just den sidan, eller byter tv kanal.

jag klagar då inte på sånt ja ogillar, jag bara skiter i det,
så enkelt är det. [/quote]
Som du sade själv... gillar du inte vad du läser så fortsätt bläddra till nästa sida...

Skrivet av Hamstern:

Knirk, jag förstår Castor. Jag tål exempelvis inte sport och den svenska sportkulturen. JA faktiskt! Dag ut och dag in skall det pratas sport. I all evighets evighet amen.
Likadant tror jag Castor känner för rymdresan när massmedia ständigt tjatar om den. Men Castor har den fördelen att rymdresan snart tar slut, medan skitsporten kommer överleva mig och efterkommande generationer.

Jag känner likadant, jag avskyr sport i alla medier, hatar prat om sport, spel kring sport, titta på sport och allt annat kring sporten... vad fan gör sportresultat i nyhetssändningarna liksom... kom igen...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av IceMan:

nä, det är samma sak som i tvättmaskinen, tvätt pressas utåt sidorna, samma sak, fast större!

det är tvättmaskinen som pressar tvätten inåt

Medlem

undra om astronauter tjänar bra ?
dom borde väl ha bra hög lön med tanke på dom risker dom tar,
har för mig att dom sa när dom snacka om chister i svensk tv att det är 1 chans på 200 att nånting kan gå riktigt illa.

Medlem

han går nog inte minus på den här lilla resan iallafall


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs

En sak som är väldigt intressant som ni kan googla fram.

spaceelevator.com tror jag länken är dock, har inte energi att kolla upp det dock. Snart behöver vi inte rymdfärjor mer


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Fast den sidan handlar mer om teoretiskt mumbojumbo mellan folk och det finns väl inget vedertaget att det överhuvudtaget skulle gå.

Vad jag har läst i reela vetenskapliga skrifter men visst skulle det vara coolt.

Fast om det skulle gå så kommer nästa fråga hur finken löser man underhålls biten den är nog värst..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har för mig jag läste en artikell om hissen i Illustrerad Vetenskap. De nämnde bland annat att det inte finns något materiell idag som skulle kunna gå att användas till repet mellan Jorden och "rymden".

Edit:
Hittade en liten artikell, och jag hade visst lite fel.
http://www.illvet.se/Crosslink.jsp?d=184&a=1218&id=8393_19


signatur

I'm a snake, follow me!

Youtube-proffs
Skrivet av Notumforce:

Fast den sidan handlar mer om teoretiskt mumbojumbo mellan folk och det finns väl inget vedertaget att det överhuvudtaget skulle gå.

Vad jag har läst i reela vetenskapliga skrifter men visst skulle det vara coolt.

Fast om det skulle gå så kommer nästa fråga hur finken löser man underhålls biten den är nog värst..

Känner en som arbetade med en engelskman som är väldigt förmögen, och han har spenderat en hel del miljoner i detta "projektet"


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

stod i Gt / expressen idag att nasa anser att den resan som christer är med på nu är den mest framgångsrika någonsin, med tanke på hur mycke svåra grejer dom lyckats få gjort.

nya rymdmodul, koppla in ett helt nytt elsystem som bara christer och curbeam kan, ändra solpaneler så att dom blir effektivare.

christer var tänkt att göra 2 promenader men får förmodligen göra en tredje också med sin partner curbeam för att fixa lite på en solpanell som blivit lite skev.

blir inte christer årets svensk då äter jag upp min hatt.

*har ingen hatt *

Medlem

...är han inte norsk?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

...är han inte norsk?

Det e haen ikke!!(bare Hõlve(trõr jeg))


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Youtube-proffs

Detta är så jävla typiskt.

Christer Fugelsang (<-- tyskt? ) - Första SVENSKEN i rymden.

Köningsegg - Snabbaste SVENSKA bilen i rymden.

WTF?! varför kan inte man heta något svenskt istället.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Fugelsang är norskt, hans far är norrman


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Fugelsang är norskt, hans far är norrman

Haha, årets norrman då!

...vann inte Ludmilla årekts svensk? ...Och Refat-elSayed? bara jag som ser ett mönster?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av IceMan:

Fugelsang är norskt, hans far är norrman

Haha, årets norrman då!

...vann inte Ludmilla årekts svensk? ...Och Refat-elSayed? bara jag som ser ett mönster?

GO SD! eller, va?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Alla som gör något bra för Sverige är svenskar. Som Ludmila... men vad hände sedan? J*vla ryss. J*vla anabola. Landsförvisa ryskan!!!!

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Alla som gör något bra för Sverige är svenskar. Som Ludmila... men vad hände sedan? J*vla ryss. J*vla anabola. Landsförvisa ryskan!!!!

Ja, tragiskt är vad det är.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

Alla som gör något bra för Sverige är svenskar. Som Ludmila... men vad hände sedan? J*vla ryss. J*vla anabola. Landsförvisa ryskan!!!!

Vem är Ludmila? Är hon BRA för Sverige?? HAHAHAHAA


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

Alla som gör något bra för Sverige är svenskar. Som Ludmila... men vad hände sedan? J*vla ryss. J*vla anabola. Landsförvisa ryskan!!!!

Hon får skylla sig själv som är dum nog och dopar sig.

Medlem

Tycker jag inte, att man kallar henne idiot självklart för det hon gjorde var dumt men man ska inte klanka ner på var hon är född nånstans har inte med saken o göra.

Håller med ostmjuk i detta.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

tror det är imorn christrer och curbeam ska göra en sista promenad för att försöka fixa den solpanel som blivit skev, en tysk som varit på stationen har försökt 7 gånger redan,

lyckas christer fixa det så är han en hjälte enligt Nasa,

fast christer gör det med livet som insats för solpanelen är strömförande med stark ström och det är bara vissa ställen man kan ta på den.

och jovisst christers far må vara norsk, men christer är vad jag vet helt mer svensk än norsk, och det är ju svenska flaggan han har på sin axel,
så nog är han svensk,

om sen norge får vara med på ett litet hörn kan väl va kul för dom,

för vad har norge förutom oljan ? inte ett skit av värde, dom är kassa i hockey å fotboll, och kan bara åka skidor hyfsat, å så är alting svindyrt i norge.

Youtube-proffs

Tänk om han dör nu, what a way to die änna.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Knirk - tänk vad kul det blir sen när Norges olja tar slut, och de inte får fiska pga fisken dör ut.
då kommer norge att bli som ett u-land
vips! kan vi impotera billig arbeskraft ifrån nära håll, helt underbart!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av reset2:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Alla som gör något bra för Sverige är svenskar. Som Ludmila... men vad hände sedan? J*vla ryss. J*vla anabola. Landsförvisa ryskan!!!!

Vem är Ludmila? Är hon BRA för Sverige?? HAHAHAHAA

Ja det beror på hur man ser det. En del beundrar idrottare som gör en bra insats för landet, andra beundrar forskare som lyckas göra framsteg på något område.
Hum.. undrar hur många "svenska" forskare vi har eller om de faktiskt är amerikaner, pakistanier och tyskar m.fl

Jaja, back to Discovery.
Fuglesang har sin rymdmössa på sig nu och ser ut som Princess Lea

Inaktiv
Skrivet av kladdmjuk hamster:

Hum.. undrar hur många "svenska" forskare vi har eller om de faktiskt är amerikaner, pakistanier och tyskar m.fl

Undrar hur många Amerikanska forskare som har svenskt ursprung? Hur svensk ska man vara för att få kalla sig svensk? Är du svensk Ostmjuk Hamster eller är du bara en pakistanier? Förbannat tjat om vad som är svenskt eller inte.

Skicka PM om du har lust att svara på detta.

Skrivet av On Topic:

Christer lyckades iaf ta loss den beryktade solpanelen. Starkt jobbat Christer!

Medlem

Christer for president!

Jag tycker rymden är så förbannat ballt


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Har alltid gillat rymden och universum. Bara tanken på de stora avstånden är fascinerande och svåra att begripa.

Medlem

TeX: Varken eller, svårt att säga (men är i.a.f. född här). Hardcore-blattar brukade kalla mig svenne under mina uppväxtår och blatte var man i svenskars ögon. Det är svårt att hitta sin plats i samhället så att säga. I mina föräldrars hemländer skulle jag vara en äkta invandrare. Talar nämligen inte språken flytande.

Missade rymdpromenaden då morsan vila ha en ikea-lampa inskruvad... :/

Skriv svar