Max Payne populär trots sågningar

Medlem

Den kan OMÖJLIGT va sämre än DOOM filmen iaf.
Tror Max Payne kommer va okej iaf, 3 av 5, de är mina förväntingar, blir att se den under veckan.

Medlem

såg den idag och den var helt ok. rätt bra faktiskt.

Medlem

Om Mark Wahlberg samt regissören inte SPELAT både Max Payne och Max Payne 2 - och gillat spelen - så är filmen automatiskt skadeskjuten och, med största trolighet, extremt dålig i jämförelse med spelen.

Att det alltid ska bli så här. Hur långt kan det dröja innan någon ifrån de riktiga gamer-generationerna blir gammal nog att bli seriös regissör och börjar filmatisera spel UTAN att det blir en spark mellan benen på spelet, spelets skapare samt spelets fans?

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Mark wahlberg är king.

Ursäkta?

Gen
Medlem

Måste ge filmen en chans. Men förstår inte hur de kan välja en mjukis som Mark Wahlberg. Clive Owen (Shoot 'Em Up) eller Thomas Jane (The Punisher) hade passat bättre som Max imo. Hoppas inte bli allt för besviken.

Medlem

När jag såg trailern så tyckte jag stilen kändes ganska Max Payne-aktig, fast jag kommer så klart inte se filmen - filmer baserade på spel är skit, de flesta spel baserade på filmer är skit med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Som film baserad på spel var den MYCKET bra... men man saknade lite väl mycket grejer från spelet. Dock var Wahlberg ett bra val, vilket jag aldrig kunde trott.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av ReZnoR2K6:

Undrar när man får se en film som verkligen överensstämmer med spelet som det baseras på?

Att göra en film som följer spelstoryn till 100% vore ju rätt meningslöst. Då behöver man ju typ inte se den. Kan man ju lira spelet igen istället.

Bättre hade det ju varit om man gjorde filmer där handlingen hamnar i mellan två spel, innan första spelet, eller efter sista spelet.

Jag menar varför se något som man redan vet hur det slutar? silent hill är ju en lysande film för att ta som exempel. rätt stämmning, bra manus men handlingen följer ju inte direkt någon av spelen vad jag vet...

Hmmm, varför gör man filmer baserade på böcker när man redan vet hur filmen slutar?

Medlem

Sku int gå o ha en vettig story om dom sku köra 100% som spelet.. se en snubbe springa runt o använda bullet time i 1:40h? Skulle bli mycket tråkigt handling i längden.

Tror att många blir så besvikna för att dom trodde det skulle va action nonstop som i spelet.. Vissa saker defekta, men annars bra film. För kort tyvär för att få till det ordentligt.
Action scenerna mycket bra, snyggt filmat.. favorit scener. När man ser vyn ut över bryggan där han hoppa i, snyyyggt!.. Och när han kommer "crazy" style springades me 2 mp5, strobe i nyllet. nice.. Slår Uvbollens filmer med hästlängder!

Liiite för mycke me valkyrians om man gämför med spelet.

ger den 7/10, har man inte spelat max payne så kan ja tänka mig att många inte får ett grepp om den..

Såg dirkt efter Eagle Eye, där har ni nonstop action som rekomenderas även fast den e lite löjlig så är den underhållande o ses bäst på bio.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Den kan OMÖJLIGT va sämre än DOOM filmen iaf.
Tror Max Payne kommer va okej iaf, 3 av 5, de är mina förväntingar, blir att se den under veckan.

Wut?!
Jag gillade Doom filmen :/


signatur

Rawr

Hade filmen kvar den sköna noir-känslan och mellanscenerna med berättarrösten? Gillade det i spelet, satte atmosfären bra.

Medlem

Har själv inte sett flimen än. Men en nära vän såg den och sade nåt i stil med: "Det är en snubbe som förlorat sin familj, det är droger... hm... det var ungefär det enda som va likt."

Måste ge den en chans dock, har inte speciellt stora förhoppningar på den dock.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Tommy_h:

Mark wahlberg är king.

Ursäkta?

Håller med, Wahlberg har gjort en del riktigt bra roller tidigare. Fast i MP tyckte jag inte han höll bästanivå. Men det berodde å andra sidan inte så mycket på honom, utan på dåligt manus mm som redan nämnts.

Fattar inte hur de lyckas slarva bort ett sånt guldupplägg som MP trots allt är. Det var ju smashläge, för rätt regissör...

Medlem

Den var bra som film, men att de ens vågar kalla det för max payne!?

Jag blev riktigt besviken, sämsta rollvalet någonsin, storyn (wtf!?) förvisso så förväntade jag mig inte att den skulle följa allt till punkt och pricka men den sög. Mark är en bra skådis men passade verkligen inte. Ludacris (stavning) som bravura!? är det ett skämmt? that 70's show bruttan som Mona.. Kan egentligen inte med ord beskriva hur grymmt besviken jag var på filmen.

Dock finns där ändå hopp! Det görs en annan Max Payne film just nu som verkar riktigt välgjord. Förvisso så är det en indipent film, bara för det så behöver det dock inte betyda att den är dålig. För er som blev intresserade kolla på

http://www.payneandredemption.com/

OnTopic igen:
Fy skämms på hollywood för att de oftast prudocerar skit när det kommer till filmatiseringar av spel.
Hoppas verkligen att jag inte blir lika besviken på MGS filmen.

Medlem

Dom skulle låtit denna kille spela payne i stället


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Inte sevärd.

Inaktiv

Jag letar fortfarende efter den sanna bra spelfilmen, dock gillade wahlberg , men manuset var.. ehh.. ja.. jag hoppas dock att warcraft filmen ( om den fortarende är planerad) blir något bra.

Jag varken har sett eller känner något som helst sug av att se den här filmen, tänkte bara ställa denna fråga:

Vad fanns det för anledning som helst att ens göra den här filmen, eller se fram emot den? Spelen är kraftigt baserade på i filmvärlden otroligt typiska storys som när man spelar dem gör ett kraftigt intryck av ett par andra anledningar än varför en films manus funkar. Inte bjuder precis spelen på något annat som inom filmvärlden hade varit unikt.

Den enda anledningen till att den gjordes var givetvis (vilket de flesta nog vet men som jag måste poängtera) för att det är ett hyfsat respekterat namn inom spelvärlden och de hoppades på att namnigenkänningen skulle betala igen sig på topplistorna - vilket den uppenbarligen gör.

Sådant tänker jag inte för allt i världen stödja.

Inaktiv

Både filmen och spelet är bra, men förväntade mig lite mera action av filmen. Men annars var allt helt ok!

Medlem

Haha så jävla komiskt.
När trailern släpptes på fz så lackade alla ur på mig med en massa påhopp bara för att jag inte tyckte trailern hade den rätta känslan som spelet och att Mark Wahlberg's "coola" röst inte alls är lika cool som killen har i spelet och att filmen skulle sisådär halv floppa.

så jävla komiskt att jag har rätt.. in you face assholes.

OT: Jag ska se filmen iallafal


signatur

<3

Inaktiv

Jag såg filmen nyligen. Självklart kan man aldrig jämnföra en film med ett spel, spelet så får man ju uppleva allt själv och sveps med på ett annat sätt.

Jag tyckte filmen var hyffsat bra. Jag ansåg att dom hade tillräckligt med kopplingar till spelet. Hela miljön var densamma som i spelet. Snö, regn, en stad fylld med brottslingar. En väldigt "mörk" stämning genom hela filmen.


signatur

/ Lixom

Medlem

jovviz: fjant.

OnT: Hörde faktiskt från några idag att det var en okey film, trotts fel och brister (och att den kanske just heter Max Payne).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"Filmspel"? Menar FZ inte "Spelfilm"?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Tommy_h:

Mark wahlberg är king.

Ursäkta?

Ehh.. va? Herr Wahlberg visste inte ens vad Max Payne var för något när han påbörjade sin roll som Max. Han sa det själv. Sånt svider i gameröron som mina i alla fall.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

12
Skriv svar