Detta gnäll..

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Polish:
Skrivet av Marv:

Denna krönikan är riktigt bra. Jag håller med till 100%.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2484&a=589362&previo...

Jättebra artikel faktiskt, håller med till fullo.

Folk är för rädda nu för tiden, fokusera på de riktiga psychoboysen istället George Bush tex. :evil:

Att basha USA dagarna i ända blir tråkigt efter ett tag.

Icke!
Öäähh bort med bonden från Texas grr :evil:


signatur

yolo

Medlem

Man blir ingen psykotisk mördarmaskin/pedofil/sado-machosist, av att spela ett datorspel.

Jag tycker alla dessa förbudsivrare borde starta upp kurser, för att lära människor vad som är verkligt, och vad som är fiktivt.

Det är samhället som inspirerar spelen, inte tvärtom. Likadant med filmer.

Medlem
Skrivet av Marv:

Denna krönikan är riktigt bra. Jag håller med till 100%.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2484&a=589362&previo...

Mitt i prick.


signatur

I'm a snake, follow me!

Youtube-proffs

Allt handlar om spärrar. Om du föder upp en unge, piskar han varje dag, tafsar osv och gör han psykiskt ostabil så kan han mycket väl gå och ta pistolen och skjuta pappsen i huvudet efter spelat lite postal 2.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Exakt samma "diskussion" fördes angående videovåldet i början av -80 talet. Same shit but different. Mest tröttsamt är ju media som inte alls granskar vad man skriver om. Hur många av de "journalister" som skrivit om detta vet något om spelet? Hur många har spelat det?? Fåntrattar..

Medlem

jo precis, det är ju inte första gången så att säga.
Varför verkar media/galningar inte lära sig saker som vi vanliga dödliga redan vet?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag fattar inte hur folk kan klassa CS som våldsammt. Man kan ju till och med stänga av blodet!


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Förmodligen är tortyrscenen inte interaktiv heller. Det är mao film vi snackar om här. Fick inte Irréversible gå på bio i Sverige utan att någon lyfte ett ögonbryn?


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av noaxark:

Förmodligen är tortyrscenen inte interaktiv heller. Det är mao film vi snackar om här. Fick inte Irréversible gå på bio i Sverige utan att någon lyfte ett ögonbryn?

Korrekt. Svensk censur har släppt igenom betydligt värre filmer än Irréversible, IMHO.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Jag fattar inte hur folk kan klassa CS som våldsammt. Man kan ju till och med stänga av blodet!

Ditt inlägg skulle kunna användas som argument FÖR att förbjuda våld i spel...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

haha fan va roligt.

våld har alltid funnits, även innan tv-spel, tv, filmer, musik, osv osv osv så de kommer antagligen finnas ett jävligt bra tag till.
var ju inte så att första gången någon skjöt nån på gatan var efter att GTA släppts. de e så jävla komiskt hela grejen. ere inte tv-spel är de marilyn manson eller liknande.
aftonbladet, pff
edit:
"Det är bara en del av det som ungdomar och barn kan delta i när det nya tv-spelet Rule of Rose lanseras av japanska Shirogumi. " & "– Spelet har chockat mig med sin brutalitet. Vi måste skydda våra barn, säger Frattini till Sky news."

just därför spelet har 18års gräns? de e la föräldrars ansvar att inte låta barnen spela spelen då. samma ansvar föräldrar har att inte låta sin 15åring köra bil eller sin 10åring hinka starköl.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar