Vilken motor kör Medal of Honor?
Jag blev lite nyfiken på vad #Medal of Honor kör för motor och egentligen finns det tre alternativ. Det minst troliga, Renderware, är utvecklad av #Criterion Games (som ägs av #Electronic Arts) och används i titlar såsom #The Sims 3, #Grand Theft Auto: Vice City och #Battlefield 2: Modern Combat men har inte varit lika poppis för actionspel på den här generationens hårdvara. Wikipedia listar Unreal Engine 3 som spelets motor och det är inte omöjligt att det stämmer, jag har dock inte sett någon annan källa på det. #Medal of Honor: Airborne drevs av det och EA använder den i en rad titar så det är lågoddsaren. Däremot kanske vi inte bör räkna bort Frostbite, den Dice-utvecklade motorn bakom #Bad Company ett och #två samt #Battlefield 1943. Av trailern att döma verkar fordon få en allt större roll och trots att det även stöds av Unreal-motorn så äger trots allt EA koden redan och slipper licensiera den från Epic.
<script src="http://www.fz.se/filmer/_embed.php?id=4228" type="text/javascript"></script>
Om nu Dice ska stå för multiplayer-delen så känns det som relativt troligt att de använder sig av Frostbite-motorn.
Jo, sen tycker jag att vissa grafikdelar påminner om det vi sett i BF:BC2-trailers.
E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI
Fast Dice jobbade ju med Unreal-motorn med #Mirror's Edge så de har lite erfarenhet av den. Samtidigt är ju Frostbite som klipp och skuren för ändamålet.
Det kanske är lite av båda?