Far Cry 2 DRM-skyddas

Medlem

stör verkligen kopierings skyddet så mycket?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag välkomnar det ändå,,,hårt arbete skall belönas dvs köp spelen. Om alla piratladdar så kommer spelen sluta göras.
Att hålla på och protestera emot DRM o dylikt är bara sjukt,
Varför skall inte spelutvecklarna få lön för sitt slit???
Jag säger som jag säger åt folk som tigger snus av mig: har du inte råd att hålla med eget snus skall du fan inte snusa, Anser det lika med spel.

Inaktiv

underhållande topic.......jag gillade jewtube videon btw...
det han sa made lots of sense......piratskydd som de ser ut idag hindrar inte pirater ett enda dugg..
de lyckas alltid cracka.....
medans de som betalar får lida eftersom de ses redan som tjuvar :O,

Skrivet av AndyZedd:

Jag välkomnar det ändå,,,hårt arbete skall belönas dvs köp spelen. Om alla piratladdar så kommer spelen sluta göras.
Att hålla på och protestera emot DRM o dylikt är bara sjukt,
Varför skall inte spelutvecklarna få lön för sitt slit???
Jag säger som jag säger åt folk som tigger snus av mig: har du inte råd att hålla med eget snus skall du fan inte snusa, Anser det lika med spel.

AAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA....ah ah aahahahahahahahahahaha
ah ahAHAHAHahah...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

JÄVLA HORFÖRETAG!


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Jag ser egentligen inte DRM som ett problem, iaf inte för mig personligen. Tvivlar starkt på att det kommer att förstöra någons windows installation och antalet installationer är ju skitsamma det med. Men det handlar ju ändå om principer, jag ska ju kunna göra vad jag vill med mitt spel om jag har betalat 500kr för det.
En annan sak som jag tycker många utvecklare verkar glömma är ju att spelen de släpper för det mesta är sjukt dåliga. Se bara på ID som klagade på att Doom 3 piratkopierades så fruktansvärt mycket, hade spelet ifråga faktiskt varit helt stört bra lovar jag att det hade sålt därefter. Tror fortfarande majoriteten av datorspelarna är beredda att betala för BRA(!!) spel.

Medlem

När ska de inse att dehär bara blir en börda för kunderna, och lätt bortplockat för piraterna?

Finns, sorgligt men sant, så jävla mycket fler fördelar med att pirata ett spel än att köpa ett, även om man räknar bort hela pengafrågan ur diskussionen..

Medlem

Rätt acceptabelt, men ändå, detta drabbar inte piraterna.


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Inaktiv

Osäker på om jag hade övervägt att köpa detta innan men nu kommer jag inte göra ens det.

Medlem

Då blev det inget köp här heller.


signatur

R.I.P Fragzone 2006

Medlem

Inte för att det är stor chans...men så om jag har installerat spelet och min dator crashar och inte går att återställa - så vipps är jag 1 installations chans mindre. Har man sen den extrema oturen att råka ut för detta 5 ggr så är det kört (och det händer ju ofta )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

(och det händer ju ofta )

Inte faktiskt helt omöjligt, det kan hända även den bäste.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Snåla snorungar är vad ni är som bara tankar och tankar och inte bryr er ett dugg om att dom som tillverkar spelen vill också ha pengar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Haha, wow. Här sprutar det tårar åt alla håll och kanter ser jag.

Det känns nästan som att man är den enda som inte direkt har något problem med detta. Man kan ju se på det som så att ju vanligare DRM blir destu mer resurser får företaget till att förbättra sitt skydd. Dessa begränsade installationer är ju dessutom inte så begränsade som man tror, iom att man enkelt kan kontakta dom och få fler installationer om det nu någonsin skulle behövas. Detta kommer ju troligtvis att upphävas inom ett år eller två när piratkopieringen har lugnat ner sig, precis som det gjort med andra titlar.

Och ska jag vara helt ärlig så har jag inte haft något problem alls med spel som har haft detta skyddet, förutom att jag ibland har fått upp "please insert correct cd"-meddelandet, men då är det ju bara att försöka igen eller starta om datorn så funkar det. Wow, farligt.

Det känns seriöst som att detta har blivit så sjukt uppblåst att 70% av gnällspikarna här snarare hänger med strömmen även om dom inte har några som helst dåliga erfarenheter av skyddet eller ens vet vad dom proteserar emot mer än det som resten gapar ur sig.

Sorgligt. Köp spelet om ni vill ha det. Steam är som sagt ett alternativ. Annars skulle jag gärna leverera en pungkross eller två personligen.

Medlem

kan de inte göra något skydd som INTE drabbar lagliga exemplar...

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Snåla snorungar är vad ni är som bara tankar och tankar och inte bryr er ett dugg om att dom som tillverkar spelen vill också ha pengar.

Det handlar ju inte om det. Det är det värdelösa kopieringsskyddet som gör nada för att förhindra det som det är tänkt för. xD Inget annat än meningslöst.

Det enda som det skapar är problem för vissa.

Medlem
Skrivet av Petah:

Tror du verkligen själv att folk har 1 spel installerat på en laptop, en dator i sovrummet, arbetsdator , flickvännens dator samt hos föräldrarna?
Datorn som är på jobbet ska användas för att jobba med, och jag tror knappast någon chef tillåter dig att installera spel och dylikt som kan försämra ditt jobbande.

Du är bara för go.

Verklighetsexempel: Halva vårat kontor sitter och spelar Team Fortress 2 på lunchrasten. Vi spelar även Company of Heroes ibland.

Jag har det även installerat på min laptop så jag kan ta med och LAN:a hos polarna, och även på min workstation hemma. Sen har jag fortfarande en lite äldre burk stående hos min mormor, även denna med Company of Heroes och TF2 så jag kan lira lite på kvällarna när jag besöker henne hemma i Sverige.

Så på en skala, 0-10, hur go är -du-?

[EDIT] Jo, och så tror jag att det är installerat på morsans dator också, ifall jag skulle vilja spöa min lillebror när jag hälsar på.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av djchester:

Hmm.. blir köp om det kommer på Steam då slipper man SecuROM.

Yeah, samma här.

Ja, det blir helt klart Steam-versionen.

Dem bra nyheterna är att man kunnat förboka Far Cry 2 på Steam sedan den 9:e Okt.

Dem dåliga nyheterna är att det bara går om man bor i USA, Kanada eller Mexico... Och ingen info om när det släpps för övriga världen.

Men jag har inte bråttom, det lär ju dyka upp så småningom.

Medlem

Hur kan ni hålla på och säga BETALANDE KONSUMENTER? När ni säger.. "har avbokat det, blir o ladda ner istället".. Då är ni väll för f@n inte betalande konsumenter? Då bidrar ni nätavgift till comhem eller något värre...

Ska man bojkotta något gör man det ordentligt, låt bli o spela och stå för skiten som kommer ur er mun.

Om man e vegetarian, inte äter man kött för att det är gratis?

Löjligt

Löjligt med skydd åh för den delen. Ta bort alla skydd så kan vem som helst kopiera spel istället för dom som hatar företag o regeringar, låt dom hacka kärnkraftverk istället. Nej men vänta nu, det är nog vi som laddar ner lite för lata för o göra.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Haha, wow. Här sprutar det tårar åt alla håll och kanter ser jag.

Det känns nästan som att man är den enda som inte direkt har något problem med detta. Man kan ju se på det som så att ju vanligare DRM blir destu mer resurser får företaget till att förbättra sitt skydd. Dessa begränsade installationer är ju dessutom inte så begränsade som man tror, iom att man enkelt kan kontakta dom och få fler installationer om det nu någonsin skulle behövas. Detta kommer ju troligtvis att upphävas inom ett år eller två när piratkopieringen har lugnat ner sig, precis som det gjort med andra titlar.

Och ska jag vara helt ärlig så har jag inte haft något problem alls med spel som har haft detta skyddet, förutom att jag ibland har fått upp "please insert correct cd"-meddelandet, men då är det ju bara att försöka igen eller starta om datorn så funkar det. Wow, farligt.

Det känns seriöst som att detta har blivit så sjukt uppblåst att 70% av gnällspikarna här snarare hänger med strömmen även om dom inte har några som helst dåliga erfarenheter av skyddet eller ens vet vad dom proteserar emot mer än det som resten gapar ur sig.

Sorgligt. Köp spelet om ni vill ha det. Steam är som sagt ett alternativ. Annars skulle jag gärna leverera en pungkross eller två personligen.

Du missar hela poängen enligt mig... Kopieringsskydden stoppar inte piraterna.

Vad är då meningen med skydden överhuvudtaget? Piraterna får en bättre spelupplevelse än vad betalande kunder gör, då är ju något fel.

Att man skulle sluta klaga och tillåta DRM bara för att det mot förmodan, nångång, skulle utvecklas är ju där ingen logik i. Skulle där altså inte vara nog med pengar att tjäna i och med ett fungerade skydd redan nu? Nä... det låter inte rätt.

Sedan antar du att kopieringsskydden kommer att tas bort efter en viss tid... vilket det inte finns någon garanti för alls. Titta på "Wallmart" och deras musik DRM, de ville ju stänga ner sina servrar och i och med det låsa ut alla som köpt musik från tjänsten. Tur att folk klagade som tusan, servrarna kommer nu stå igång ett tag till... men det visar ju problemet. Försvinner servrarna så försvinner även spelet du köpt.

Steam, även om det är en fantastisk tjänst, är inte heller fritt från DRM. Crysis Warhead säljs på Steam med samma begränsning som om du köper i butik, nämligen 5 installs.

Jag håller däremot med om att det är delvis uppblåst... det sagt så känns det inte så när man sitter där med sitt nyinköpta spel som vägrar starta för man har ett brännarprogram installerat.

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Petah:

Tror du verkligen själv att folk har 1 spel installerat på en laptop, en dator i sovrummet, arbetsdator , flickvännens dator samt hos föräldrarna?
Datorn som är på jobbet ska användas för att jobba med, och jag tror knappast någon chef tillåter dig att installera spel och dylikt som kan försämra ditt jobbande.

Du är bara för go.

Verklighetsexempel: Halva vårat kontor sitter och spelar Team Fortress 2 på lunchrasten. Vi spelar även Company of Heroes ibland.

Jag har det även installerat på min laptop så jag kan ta med och LAN:a hos polarna, och även på min workstation hemma. Sen har jag fortfarande en lite äldre burk stående hos min mormor, även denna med Company of Heroes och TF2 så jag kan lira lite på kvällarna när jag besöker henne hemma i Sverige.

Så på en skala, 0-10, hur go är -du-?

[EDIT] Jo, och så tror jag att det är installerat på morsans dator också, ifall jag skulle vilja spöa min lillebror när jag hälsar på.

Men nu pratar vi far cry 2, lär väll inte gå på alla burkar man har, så du lär bara köra det på din bästa dator..:P OBS Sarkastisk!

Medlem

Ok spelar ändå ingen roll. Köper spelet om det är bra. När jag ladddat ner deet och testat så attt säga. Detta skydd leder ju bara ännu mer till olaglig nerladdning av spelet.

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av djchester:

Hmm.. blir köp om det kommer på Steam då slipper man SecuROM.

Yeah, samma här.

Ja, det blir helt klart Steam-versionen.

Dem bra nyheterna är att man kunnat förboka Far Cry 2 på Steam sedan den 9:e Okt.

Dem dåliga nyheterna är att det bara går om man bor i USA, Kanada eller Mexico... Och ingen info om när det släpps för övriga världen.

Men jag har inte bråttom, det lär ju dyka upp så småningom.

Ja, hoppas det dyker upp.

Inaktiv
Skrivet av Pliskin:

De som envisas med att lägga in "skydd" som dessa förtjänar att straffknullas med grovsalt, långsamt.

Du är ju en riktig poet. :heart:

Behandla inte betalande kunder som potentiella bovar och sluta smitta våra datorer med skadliga filer!

Kopieringskydd tycker jag på ett sätt kan jämföras med FRA-lagen och är man för det ena men samtidigt emot det andra så bor det en liten hycklare i magen. Denna så kallade "kamp" emot piraterna gynnar INGEN och kör utvecklarna fult spel tillbaks genom sina kunder ska de få klart för sig att det inte uppskattas!

Skrivet av Håkan:

Tror det är mest folk som ändå inte tänkt handla spelet som klagar. Där är väl annars inga större problem med dessa kopieringsskydd?

Varför skulle folk som inte tänkt köpa spelet klaga? Dom sitter och spelar spelet 1-2 veckor om inte mer före dom som köper det, och på grädden av det så sitter dom "olagliga" och spelar det utan att behöva ha skivan i dvd-läsaren eller något kopieringskydd (som inte alltid fungerar 100%).

Poängen är att dom "olagliga" får en bättre(smidigare) vara än dom som köper det. Du har dock alldeles rätt - det är inga större problem med dessa kopieringsskydd, om du piratkopierar!

Medlem

Ni som tjatar om att man ska köpa det igenom Steam istället kan jag ju snällt informera om att samma skydd ligger med där, det innehåller fortfarande SecuROM, det måste fortfarande aktiveras och det går fortfarande åt en aktivering.. Steam är bara distributionsverktyg. Du får samma sak, enda skillnaden är att du laddar hem det istället för att installera från skiva.

EDIT: En sak till för er som tjatar om att man ska ha DVD i läsaren, det behövs INTE med det här skyddet, så lägg ner det med va..

Inaktiv

...Suck!

Död åt DRM!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

De flesta av er som lipar åt detta bor ju ändå i stockholm eller någon storstad och har en jävligt fet lina eller nået sånt. Varför köper ni inte bara sepelet och sen laddar ner det om ni installerar spelet så jävla många gånger. Inte olagligt och inte särskilt avancerat.

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

Hur kan ni hålla på och säga BETALANDE KONSUMENTER? När ni säger.. "har avbokat det, blir o ladda ner istället".. Då är ni väll för f@n inte betalande konsumenter? Då bidrar ni nätavgift till comhem eller något värre...

Nu ska vi inte blanda betalande konsumenter med pirater. Det handlar om att när man köper ett spel så är man en betalande konsument, och då ska man inte behöva störas av nåt hemligt DRM.

Diskussionen handlar alltså inte om själva spelet, utan om kopieringsskyddet.

Ang. Steam så lär ni tyvärr inte få se varken Far Cry 2 eller några andra titlar från Ubisoft i Europa på ett bra tag. Här är deras motivering:

Citat:

In North America Steam is used a lot more, there are more online sales there and offering the games on Steam isn?t free so Ubisoft chose to only target that market.

Joina Rest of World om du är missnöjd. Det är en växande Steamgrupp där utgivare och utvecklare kan se hur många de går miste om genom att inte släppa sina spel utanför staterna.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

underhållande topic.......jag gillade jewtube videon btw...
det han sa made lots of sense......piratskydd som de ser ut idag hindrar inte pirater ett enda dugg..
de lyckas alltid cracka.....
medans de som betalar får lida eftersom de ses redan som tjuvar :O,

Skrivet av AndyZedd:

Jag välkomnar det ändå,,,hårt arbete skall belönas dvs köp spelen. Om alla piratladdar så kommer spelen sluta göras.
Att hålla på och protestera emot DRM o dylikt är bara sjukt,
Varför skall inte spelutvecklarna få lön för sitt slit???
Jag säger som jag säger åt folk som tigger snus av mig: har du inte råd att hålla med eget snus skall du fan inte snusa, Anser det lika med spel.

AAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA....ah ah aahahahahahahahahahaha
ah ahAHAHAHahah...

Jepp du kan skratta bäst fan du vill,,,,,inte så kul att stå utan snus

Skriv svar