Far Cry 2 DRM-skyddas

Medlem
Skrivet av b3pp0:

dessutom vet alla med IQ alls att de som haxxar ALLTID kommer att vara skickligare än de som skapar skydden, då haxxors gör det av nöje/intresse, och de andra för att dom blir betalda. utöver att allt som går att skapa även går att förstöra.

Det är snarare så att allt som skapas kan knäckas.
Och när man skall knäcka något vet man vad man arbetar med, sen är det ju en fet bonus om man är extremt smart och tekniskt kunnig.

Medlem

Sett en trend där väldigt många med det intresset/nöjet fått anställning på ställen som försöker motarbeta/förebygga sånt.. Vilket i flera fall gett resultat.

Angående att serienummer bara stoppar online-spel så är det ju uppenbarligen det de försöker ändra på med det här skyddet, krävs onlineaktivering för att försäkra sig om att det är riktig kopia och begränsat antal gånger för att man inte ska gå ihop en gäng kompisar och köpa bara en kopia.

Förstår dem och förstår hur de kan se det här som en relativt bra lösning för att för de allra flesta kommer det funka helt utan problem, de installerar, skriver in serienumret och behöver aldrig bry sim om kopieringsskyddet igen!

Så länge man avinstallerar det innan man byter dator så lär man aldrig märka av det alls.. Och jag tror de menar 3 datorer samtidigt, inte 3 datorer totalt. Men eftersom det inte är poängterat nånstans ordentligt i den här artikeln och klockan alldeles för lite för att jag ska orka kolla upp det nu så är jag inte säker.

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Ankh:

(och det händer ju ofta )

Inte faktiskt helt omöjligt, det kan hända även den bäste.

Vem sa att det var omöjligt?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Trams...

tur man skaffar det till ps3 ist


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Folk må vara otacksamma och snorungar, men vad man tydligen ser förbi är dem personer som trots allt INTE har någon form av bredband, alltså bör IT autentiering slopas.

Det gör en bara förbannad då man inte har tillgång till en ISP, vilket händer rätt ofta, iaf om man bor på landsbygden.

Men det klart det mesta som har med teknik och datorer är ju inte ämnat för landsortbor, och därför kan de oxå räkna med frekvent nedladdat material som inte går via dem godkända kanalerna.

Vad man bör göra är att avväpna pirater istället för att motarbeta dem, dessa killar och tjejer är några av de vassate pennorna i penfacket, men det är det inte många som har förstått.

max 2 veckor ger jag Farcry 2 och deras piratskydd.

Sen när snacket går om att PC är så drappat av denna pest, så ta en titt på Wii, Xbox 360 mm där är det mkt värre, den enda konsoll som inte är drabbad är PS3 och det beror inte enbart på formatet utan metaliteten och lojaliteten är minst lika viktigt. Precis som mellan Apple och PC / MS

ingen skall säga till mig hur många ggr jag kan installera ett spel som jag har köpt dyrt, precis som med musik, vill jag göra en kopia och spara mina original så gör jag det, det är en helt annan sak om man inte äger dem, men det är ingen debatt som jag tänker dra igång och föda.

/SM


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

Börjar bli sjukt trött på DRM hit och dit. Är mest glad över att jag mer eller mindre har dumpat PC-spelen till fördel för konsol-spelen.

Medlem

Du "äger" inte mjukvaran du köper, du äger en licens att använda den. Och för att installera det måste du acceptera avtal där dina villkor står, och där du även kan läsa dina (och deras) rättigheter.

Medlem

Usch, orkar inte citera allt som var riktat mot mig. Detta stället är som en full aula på en högstadie-skola

Säger bara en sak till, kolla vad som står i nyheten;

-Spelet kan installeras ("aktiveras") fem gånger på tre separata datorer
-När spelet avinstalleras återställs en aktivering. Så länge du avinstallerar korrekt kan spelet installeras hur många gånger som helst (på nämnda tre datorer)
-Datorerna kan uppgraderas utan att det påverkar aktiveringarna (korrekt avinstallation krävs)
-Ubisoft lovar att du "alltid" kommer kunna spela Far Cry 2 (spelet kommer alltså inte sluta fungera efter en tid)

Alltså, spelet kan installeras hur många gånger som helst, och det kommer inte "plötsligt" att sluta funka, som vissa verkar tro. Det hade ju bara varit sjukt iom att dom kommer dra in penger för spelet i många år framöver, även när det är utdaterat.

Medlem

Jag fattar inte riktigt vad problemet är?

Spelet går att installera 1000 gånger så länge man avinstallerar det 1000 gånger.

Jag håller med om att fel människor "drabbas" om man nu måste vara så dramatisk så att man kallar sig drabbad av ett kopieringsskydd men det är ju struntsaker vi snackar om.

Hela grejen påminner mig mest om småflickor som tror det är 1337 att säga att EA suger och att Bill Gates är djävulen... *gäsp*


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ska köpa det till ps3. Annars hade det vart en reload crack, själv klart.

Medlem

jaha där ser man drm vad kul

Medlem

Men jävla DRM, lägg ner nu


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det håller jag inte med om. Visst knäcker crackarna skydden förr eller senare, men DRM är ett svårt sådant. Stalker: Clear Sky tog det tex ett bra tag för att komma ut i pirat-version. Jag hade orginalet flera veckor innan piraterna satt och lirade på en icke-rysk version.

Däremot fanns en crackad upplaga utav Spore ute några dagar INNAN release...

Medlem

Då blir det inget köp på det här heller alltså...

Kanske skulle börja läsa böcker istället?


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Inaktiv

ledsen ubi,men ni förlorade nyss mej som kund.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av djchester:

Hmm.. blir köp om det kommer på Steam då slipper man SecuROM.

Yeah, samma här.

Ja, det blir helt klart Steam-versionen.

Dem bra nyheterna är att man kunnat förboka Far Cry 2 på Steam sedan den 9:e Okt.

Dem dåliga nyheterna är att det bara går om man bor i USA, Kanada eller Mexico... Och ingen info om när det släpps för övriga världen.

Men jag har inte bråttom, det lär ju dyka upp så småningom.

Ja, hoppas det dyker upp.

Nej, sluta å dumma er. UBISOFT har INGET avtal med Valve/STEAM att släppa titlar i europa, kommer inte ske inom de närmaste åren.

Medlem

Det är beklämmande att se personer ta kopieringsskydden i försvar. Jag avskyr dem som pesten för, ja, de påverkar datorn på ett negativt sätt och ja, de kan i många fall göra spelupplevelsen sämre.

Jag fortsätter med att hamra in samma budskap som vissa personer här helt enkelt väljer att inte förstå: kopieringsskydden kommer inte att hindra piraterna. Någonsin. Inte ett enda spel med kopieringsskydd har undsluppit nedladdning. Därmed är poängen med dem borta.

Den enda konsekvensen med kopieringsskydd är att betalande konsumenter får en sämre produkt. Inte alla, men tillräckligt många. Som de flesta Windowsanvändare känner till existerar inte fenomet "ordentlig avinstallation" i verkligheten. Och oavsett vilket ska man inte vara beroende av det för att få fortsätta att använda sitt spel. Jag är utvecklare själv och vet hur såna system kan fallera på grund av minsta lilla avvikelse. Strömmen kan gå, Windows kan dö av nån anledning, nätet kan gå ner. Inte särskilt osannolika händelser.

Varför kan ni inte hålla diskussionen till ämnet och skippa påhopp och piratantydningar? Jag avskyr kopieringsskydd och kan definitivt välja att inte köpa ett spel på grund av att det skyddas av ett dylikt. Men det gör inte mig till en torrentbandit som laddar hem spelet istället. Av princip väljer jag att bojkotta en produkt som förstör för hederliga konsumenter som just VILL stödja en utvecklare som lagt ner en massa tid och pengar på ett spel. Kopieringsskydden är enligt mig ett rektalintrång på alla utvecklare eftersom det får konsumenterna att associera deras finfina spel med en massa skit.

Och slutligen; jag är inte det ringaste emot kopieringsskydd, rent principiellt. Men då ska de också göra sitt jobb och inte bara finnas där av ren princip. När ett kopieringsskydd dyker upp som faktiskt gör sitt jobb och inte förstör (den redan omtåliga) Windowsinstallationen, då kommer jag att hurra.

Medlem

För helvete, väx upp nån gång.

1. Securom är ett av de vanligaste kopieringsskydden, finns i MÄNGDER av spel, men ni har aldrig märkt av det.
Det ENDA spelet helt utan kopieringskydd (Securom el. andra) är Sins of a Solar Empire.

2. Vad är det att klaga på här? Seriöst.

3. Visst, ladda ni ner era olagliga kopior. Ni gör bara saken värre och till slut kommer ni endast kunna spela på konsoll.

Medlem

varför gnäller alla? hur ofta brukar ni installera om spel? o på andra datorer? om ni kan läsa så står de
"Spelet kan installeras ("aktiveras") fem gånger på tre separata datorer

När spelet avinstalleras återställs en aktivering. Så länge du avinstallerar korrekt kan spelet installeras hur många gånger som helst (på nämnda tre datorer)"

men de värkar som vissa inte ser de utan så fort dom ser drm så börjar dom klaga utan o läsa. hur jävla svårt kan de vara o avinstallera spelet korrekt o få tbx en aktiverings kod för att kunna installera igen? du har liksom 5 gånger innan de "spärras" lr va som händer, du har ju oändligt me installationer om du avinstallerar de rätt vilket inte är så himla svårt right? kontrollpanelen>läggtilltabortprogram. svårt ja vet! e de så farligt o spendera 10 min på o avinstallera ett spel innan man formaterar datorn? läs innan ni klagar snälla

Medlem

Rudeboy (passande namn) och Newguy. Läs mitt inlägg.

Medlem

helt rätt <3 drm! Klart som fan dom vill skydda sig??? Att folk än orkar klaga?!?

Medlem

Here we go again!

Crackat typ första dagen och säljningen minskar pga DRM...

Och som många säger så är det ingen som gnäller pga att det inte kommer gå att ladda ner. För det kommer de göra. De flesta är icke pirater men vägrar köpa Drm spel pga installations ggrna.


signatur
Medlem
Skrivet av darkthunder:

Ett snabb-koll på diverse torrent-sidor visar att spelet släpptes av release-gruppen RELOADED den 18e September. Enligt Webhallen.com släpptes spelet i butik den 5e September. Om du tycker att "2 veckor efter officiell release" är "ett bra tag" så bör du nog undersöka kalendern än en gång.

Självklart räknar jag 2 veckor som ett "bra tag". Det är ju den perioden som är den mest avgörande delen för just dom som sett fram emot spelet och verkligen vill spela det? Självklart är det en stor majoritet som inte orkar vänta 2 veckor och då istället köper det. Det kunde man tom läsa massor på forumen. Samma sak gäller ju om spelet kommer ut som piratversion innan release, då många istället laddar ner det för att dom inte orkar vänta på orginal-versionen. Det var värre förr, men nuförtiden är utvecklarna bra på att hålla i sina spel så piratversionen inte släpps tidigare än typ en vecka innan. Har man förbokat ett spel så brukar man ju dessutom få det 1-2 dagar tidigare.

Skrivet av darkthunder:

Ett cd skydd (som funkar) ska stå emot piraterna i flera månader eller år, fast helst helt och hållet. Nu är det faktiskt inte så med SecuROM, utan OFTAST så är spelet knäckta och släppta på nätet flera veckor INNAN dom hamnar i butikerna.

"Windows Product Activation" som säkerligen många känner till, kom med Windows XP när det släpptes 2001, och rubricerades som det ultimata skyddet mot piraterna och att det skulle vara i princip oknäckbart. En fullvärdig fullversion av WindowsXP fanns tillgängligt på diverse torrent-sidor ca. 2 veckor innan operativsystemet gick ut i butik. Så mycket för det oknäckbara skyddet, som folk än idag oftast lyckas förbigå.

Ja, visst är dom häftiga som crackar det så snabbt! Heja!

Det spelar ingen roll om spelet crackas eller inte, för det vet vi alla att det kommer göra förr eller senare på ett eller annat sätt ändå. Det handlar om principer, att stödja utvecklarna tilll de spel/program man gillar, varesig dom har DRM eller SecuROM eller Starforce. Köp spelet och crackade det om du så vill. Att utvecklarna envisas med skydd handlar snarare om att försvåra och förlänga crackandet, så att fler överväger att köpa den riktiga varan istället. Men är man ett fan så ska detta inte spela någon roll.

Tro inte att du blir av med dessa säkerhets-företag genom att ladda ner piratversioner. Det leder ju klart och tydligt till motsatsen, och att fler utvecklare dissar PCn. Hyckleri i mina ögon.

Inaktiv

Tack Ubi, nu gav ni mig ett gratis spel istället för att jag gick och köpte det

Medlem

@Bravo
"Att utvecklarna envisas med skydd handlar snarare om att försvåra och förlänga crackandet, så att fler överväger att köpa den riktiga varan istället. Men är man ett fan så ska detta inte spela någon roll."

Svar: Det är bara det att det är raka motsatsen. Folk överväger piratversionen istället pga skyddet.


signatur
Medlem
Skrivet av mavve:

helt rätt <3 drm! Klart som fan dom vill skydda sig??? Att folk än orkar klaga?!?

Och när skyddet inte funkar och de betalande konsumenterna är de enda som drabbas? Är det anledning till att klaga?

Medlem

Föredrar o köra online med vettiga människor..

Ni som inte köper pga av DRM eller laddar ner, ni får ha så kul på hackade servrar där alla omogna nojsiga typer finns.

Ja det är stor skillnad på folket på en äkta o en hackad server, har spelat på båda. Visst finns det idioter på äkta men inte lika mycket..

Rätt kul igentligen hur många som blir bannade på xbox 360 när dom kör med sina pirat spel.. O sen klagar dom "jävla microsoft" haha.. Kanske sku varit billigare o köpa spelet än att köpa ny box igen.

min princip är..... DADA!! Jag bryr mig inte ett skit, så länge jag får spela..

Händer det något min dator pga av skydd så är det något jag får ta då, och JA jag lär va pissed off. Precis som jag sku va om jag får nån vara som är deffekt.

Inaktiv
Skrivet av rudeboystig:

3. Visst, ladda ni ner era olagliga kopior. Ni gör bara saken värre och till slut kommer ni endast kunna spela på konsoll.

De som endast spelar på konsol då? Men ändå laddar ner? 8)

Medlem
Skrivet av Martyzx:

Det är bara det att det är raka motsatsen. Folk överväger piratversionen istället pga skyddet.

Det är ju det som är så stört. Jag har aldrig haft något problem med något skydd, mer än enstaka småsaker som inte ens är värda att nämna i jämförelse med problem som tillkommer med crackade spel. Samma sak gäller för mina polare och annat folk jag diskuterat om detta med. Visst har man läst någon smågalen historia på forumen här och var, men hur vanligt är dessa felen egentligen? Detta är så otroligt uppblåst till larviga nivåer där folk som inte vet vad dom snackar om plötligt hellre laddar ner en piratversion än att köpa spelet. Helt sjukt i min värld. Vad fan tänker ni med? Hur kan detta leda till något positivt? Självklart blir ni då stenhårt utpekade som pirater i utvecklarnas ögon.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av rudeboystig:

3. Visst, ladda ni ner era olagliga kopior. Ni gör bara saken värre och till slut kommer ni endast kunna spela på konsoll.

De som endast spelar på konsol då? Men ändå laddar ner? 8)

Det finns redan ute på torrent till 360, men det kommer ändå sälja mängder på release dag. Det är "svårare" och dyrare att piratkopiera till 360, därför den stora skaran inte gör det. Så är helt övertygad om att 360 versionen av Far cry 2 kommer till och med sälja mer än ps3 versionen.

Skriv svar