Far Cry 2 DRM-skyddas

Medlem

jag tycker vi Alla ska ladda ner spelet istället för att köpa det som protest mot korkade skydd! jag vet iaf att varken jag lr någon annan jag känner kommer att betala för spel med sånahär idiotier


signatur

//monster

Medlem

b3pp0 Jag är med dig till 100% Tycker detta är förjävligt på vilket sätt ska detta förhindra att detta laddas ner? De kommer ändå lyckas med att cracka spelet med rätt verktyg. Som sagt jag håller med dig b3pp0 att alla borde ladda ner detta spel bara för visa sin protest! WHO WITH ME!

Medlem

Seriöst, skärp er?
Slå upp ordet Protest samt tänk på innebörden och kom tillbaka när ni inte är 2 forumanvändare med lika mycket makt som en tub med kaviar.
ni är 0.2%
http://www.sweclockers.com/nyhet/8401-ea_ingen_bryr_sig_om_ko...

"However, not ALL games have this issue, and a great deal of the games people claim do, DO NOT, they are just cheap fucks who burned/downloaded the game and can't get it to work."

Medlem
Skrivet av FPS100:

fan, det blir en avbokning nu kanske :l

Edit: done

Jävla tönt, bara för spelet är skyddat så avbokar du det??


signatur

B lup

URK
Medlem
Skrivet av hansen:

Seriöst, skärp er?
Slå upp ordet Protest samt tänk på innebörden och kom tillbaka när ni inte är 2 forumanvändare med lika mycket makt som en tub med kaviar.
ni är 0.2%
http://www.sweclockers.com/nyhet/8401-ea_ingen_bryr_sig_om_ko...

"However, not ALL games have this issue, and a great deal of the games people claim do, DO NOT, they are just cheap fucks who burned/downloaded the game and can't get it to work."

haha det var bra 0,2% och de som har svarat är 80% som tycker det är skit.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av hansen:

Seriöst, skärp er?
Slå upp ordet Protest samt tänk på innebörden och kom tillbaka när ni inte är 2 forumanvändare med lika mycket makt som en tub med kaviar.
ni är 0.2%
http://www.sweclockers.com/nyhet/8401-ea_ingen_bryr_sig_om_ko...

"However, not ALL games have this issue, and a great deal of the games people claim do, DO NOT, they are just cheap fucks who burned/downloaded the game and can't get it to work."

haha det var bra 0,2% och de som har svarat är 80% som tycker det är skit.

Han syftar på EAs "undersökning"....tror själv att det är fullstädnigt bullshit. Helt klart fler än 0,2% som har problem/märker av DRM skyddet.

Skrivet av Hannu87:
Skrivet av URK:
Skrivet av hansen:

Seriöst, skärp er?
Slå upp ordet Protest samt tänk på innebörden och kom tillbaka när ni inte är 2 forumanvändare med lika mycket makt som en tub med kaviar.
ni är 0.2%
http://www.sweclockers.com/nyhet/8401-ea_ingen_bryr_sig_om_ko...

"However, not ALL games have this issue, and a great deal of the games people claim do, DO NOT, they are just cheap fucks who burned/downloaded the game and can't get it to work."

haha det var bra 0,2% och de som har svarat är 80% som tycker det är skit.

Han syftar på EAs "undersökning"....tror själv att det är fulstädnigt bullshit. Lätt att det är fler än 0,2% som har problem/ogillar DRM skyddet.

Du är inte ensam. Jag skulle aldrig lita på dessa resultat som ett företag tar fram för att stödja deras skruvade idéer om piratkopiering. Inte ens om jag var för DRM och liknande skydd. EA kan ju lägga fram lite statistik på hur dessa kopieringskydd har hindrat piratkopieringen istället!

//
Det är ingen idé att diskutera detta när de olika sidorna har så pass olika uppfattningar som nu. Det här gäller som någon tidigare sa om principer inte allmänt gnäll så debatten leder ingenvart med detta käbbel. Jag tycker som så många andra här att man som ärlig kund ska slippa denna behandling när piraterna ändå ALLTID vinner utan ens en liten repa.

Så snälla sluta gnäll på de som klagar och förstå varför vi blir upprörda. Om detta hade vart så löjligt som ni påstår hade FZ INTE postat detta som en het nyhet!

Medlem
Skrivet av darknshy:

Fråga!

Har oblivion något kopieringskydd?

Cdcheck.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Eottt:
Skrivet av FPS100:

fan, det blir en avbokning nu kanske :l

Edit: done

Jävla tönt, bara för spelet är skyddat så avbokar du det??

jävla tönt?

Jag avbokade oxå mitt exemplar. Jag vill kunna använda daemon-tools och en dator
fri från laggande program.. Tönt kan du vara själv som bara accepterar
vad utvecklarna prackar på oss, de är ju inte dom som piratkopierar som
råkar illa ut för detta, dom slipper detta.. utan de är vi som köper spelet
som får drass me det.. ge reloaded 5min sen har dom löst detta oxå..

*EDIT*
Till FZ Crew.. En quizfråga om just DRM skyddat hade varit roligt att se, tex om folk undviker att köpa spel som skyddas av DRM.

Medlem

lol, uppenbarligen tar dom skada då dom larvar sig med onödiga skydd som alla vet ändå blir knäckta som ingenting. piratkopiering ändå kommer finnas sålänge större delen av allt som kommer är skit och likförbannat envisas med att kosta runt 500ingen


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Schtraider:

Rudeboy (passande namn) och Newguy. Läs mitt inlägg.

Mitt inlägg var riktat till mängderna av omogna småbarn som tror att saker som spel görs av barmhärtiga samariter (utvecklare) och piskas av onda slavdrivare (utgivare).
Kopieringsskydd kan vara ett helvete för alla inblandade parter, eller så märks de inte av någon.

Securom behöver inte hindra dig från att ha daemontools igång. Det behöver inte heller ha någon inverkan på hur många gånger du installerar. Allt beror på vilka inställningar utvecklarna använder.
Det kan användas som endast ett krypterings-vertyg för koden plus en cd-check t.ex.

Så, precis som att du säger att jag skulle dra alla DRM-motståndare över en kam och kalla dem pirater säger jag att du reagerar likadant så fort någon nämner kopieringsskydd.

Läs inläggen i denna tråd. Vissa avbokar pga denna nyhet, vissa säger lugnt att de ändå tänk ladda ner en crackad version. Varför skulle man avboka pga detta? DET är vad jag inte förstår.
Om de aldrig köper spel med någon form av DRM, då kan de inte ha många spel hemma...

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Schtraider:

Rudeboy (passande namn) och Newguy. Läs mitt inlägg.

Mitt inlägg var riktat till mängderna av omogna småbarn som tror att saker som spel görs av barmhärtiga samariter (utvecklare) och piskas av onda slavdrivare (utgivare).
Kopieringsskydd kan vara ett helvete för alla inblandade parter, eller så märks de inte av någon.

Securom behöver inte hindra dig från att ha daemontools igång. Det behöver inte heller ha någon inverkan på hur många gånger du installerar. Allt beror på vilka inställningar utvecklarna använder.
Det kan användas som endast ett krypterings-vertyg för koden plus en cd-check t.ex.

Så, precis som att du säger att jag skulle dra alla DRM-motståndare över en kam och kalla dem pirater säger jag att du reagerar likadant så fort någon nämner kopieringsskydd.

Läs inläggen i denna tråd. Vissa avbokar pga denna nyhet, vissa säger lugnt att de ändå tänk ladda ner en crackad version. Varför skulle man avboka pga detta? DET är vad jag inte förstår.
Om de aldrig köper spel med någon form av DRM, då kan de inte ha många spel hemma...

Håller med,

Dessutom är det ju fumligt jag tror nog de flesta som nämnt att de inte längre tänker köpa spelet , aldrig heller hade tänkt köpa det. De vill bara hitta en jävligt dålig ursäkt..

Dessutom skadar inte kopiering skydden , eller för den delen påverkar din dator. Jag har en hel drös med spel och de har alla möjliga skydd och inte fan har jag haft några problem med dem.

Har installerat åtskilliga gånger på olika datorer och operativsystem.

Hoppas det inte helt screwar upp sig annars har jag sett fram mot detta spel i flera månader och det skall inhandlas med eller utan kopierigsskydd och inte nedladdas som "vissa" fattiglappar gör.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av zauii89:

Dessutom skadar inte kopiering skydden , eller för den delen påverkar din dator. Jag har en hel drös med spel och de har alla möjliga skydd och inte fan har jag haft några problem med dem.

Har installerat åtskilliga gånger på olika datorer och operativsystem.

Självklart, alla som har råkat illa ut ljuger. Kopieringsskydd är harmlösa och kan garanterat inte störa konsumenten. Jag antar att det är fullständigt normalt att Starforce behöver tre minuter för att verifiera min DVD varje gång jag startar Splinter Cell 3.

För att göra det lite tydligare för vissa här. Det här är ingen rant emot Far Cry 2. Det här handlar inte om Far Cry 2 över huvud taget. Det här handlar om SecuROM och Ubisoft. Det handlar om att konsumenten riskerar att få onödigt med trubbel för ingenting.

Man kan jämföra SecuROM med rysk roulette (lite extremt, jag vet). Risken att du skjuter dig själv kanske inte är så stor, men fortfarande tillräckligt för att kunna bli störande (minst sagt).

Som många redan har nämnt nu, det är konsumenten som drabbas. Så förklara varför vi inte ska bry oss?

Medlem

jorå, självklart tänkte jag köpa det. jag betalar för alla spel jag vet är värda pengarna. laddar ner allt via torrents för att testa, och håller intresset i en hel timmes spelande så betalar jag mer än gärna för det. jag äger och har betalar för alla spel som har bra betyg.


signatur

//monster

Medlem

btw råkade jag klippa en betanyckel till cod5 från igår, missade i hasten att det var till xbox. så den första som skickar mig ett privatmess och ber om den får den


signatur

//monster

Medlem

När jag köpte UT2k4 så fick jag ladda ner en no-cd crack för att slippa ha cd-skivan i hela tiden. När man nu köper ett spel får man ladda ner hela spelet för att få det att fungera. Lustig utveckling.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

kunderna förväntas köpa en produkt från en utvecklare/utgivare som behandlar dem som kriminella. korkat.

Medlem

Jag hör till dom som köpte Splinter Cell 3 och fick problem med min hårdvara pga Starforce, de som säger att risken är liten har uppenbarligen inte tillräckligt med förstånd att bry sig att det faktiskt kan hända. Ubisoft blev mer eller mindre tvungna att sluta använda Starforce, hur länge dröjer det med DRM?

Jag har skippat att köpa flera spel pga just deras skydd, för jag vet vad de kan göra och de som inte bryr sig har helt enkelt inte all den kunskap om vad skyddet egentligen gör med din dator utan att du vet om det. Ska du klanka ner på pirater, så gör det på riktiga pirater, dvs de som faktiskt säljer piratkopior och tjänar pengar på det hela, inte de som laddar ner för att slippa lägga ut flera tusen på ny hårdvara.

Medlem

jag håller med, om vi bara fick spel som var värda pengarna så hade inte piratkopiering behövts. säger inte att piratkopiering är bra, menar bara att det är nödvändigt och oundvikligt på grund av utvecklarna själva. fler borde haka på trenden att protestera i form av att INTE betala för så uppenbart korkade skydd.


signatur

//monster

Medlem

Och vad leder protesterandet till? Ubi tror att ni tankat spelet istället, vilket många av er verkar vara på väg att göra, och börjar arbeta på "bättre" skydd.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Pansarknekt
Skrivet av Hockey Stick:

Jaha, de verkar ju inte ens försöka vinna konsumentens respekt. De kommer att faila lika hårt med SecuROM som de gjorde med Starforce.

Överblick på Ubisoft:

Förstörde Splinter Cell-serien med Starforce
Förstörde Rainbow 6-serien fullständigt med allt som inte är R6
Drar alla PC spelare över en kam med piratpåhopp
Gör urusla portningar till PC och skyller allt på pirater
Försenar färdiga produkter med flit
Förstör FarCry 2 med SecuROM

Jag är inte förvånad med den här nyheten, men jag hade hoppats på att de åtminstone kunde försöka bättra sig. Nu hade det inte blivit nåt köp av det här ändå då jag bojkottar allt som är Ubisoft. Fånigt? Kanske, men jag tänker inte stödja ett företag jag inte respekterar.

Du har typ tagit Ctrl-C på den sektionen av min hjärnas åsiktsbank.... Gäller EA för den delen oxxå.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Seriöst. Så ni protesterar mot att utgivaren tycker att det piratkopieras för mycket genom att piratkopiera spelet?

För säg vad man vill, det är ju därför Ubisoft väljer att använda sig av kopieringsskydd, inget annat. De är inte ute efter att jävlas med er.

Om ni inte inser att genom sådana här befängda "protester" skjuter er själva i foten, tja, dags att göra det ni säger att Ubisoft skall göra: vakna upp och inse läget.

Ja, ni får bita ihop och stå ut med kopieringsskydd ett tag för att ni har piratkopierat för mycket tidigare. Pc-spelarna har bara sig själva att skylla.

Ni få som inte har piratkopierat något, ni utgör i det här fallet en minoritet och ni får ursäkta min generalisering men förhoppningsvis förstår ni poängen som jag försöker framföra här i denna "något urartade" diskussionstråd.

Medlem

Trevligt att man som kund känner sig uppskattad av bolagen så att dom lägger in program i deras produkter som gör det svårare för oss som betalar för deras produkter att använda dom.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Kommer aldrig att köpa ett spel med securom eller något annat som gör att man inte kan installera på hur många datorer som man själv vill samt med program som JAG väljer att ha på min dator. Jag anser att spel marknaden inte skall bestämma vad jag skall ha i min dator det gör jag!
varför inte lämna USA's terror med allt som laddas ner är olagligt o låta piratena göra spelandet enklare för alla UBISOFT gå o dra något gammat över er o sluta förstöra spel som kunde varit bra.....

Medlem
Skrivet av firechild:

Seriöst. Så ni protesterar mot att utgivaren tycker att det piratkopieras för mycket genom att piratkopiera spelet?

För säg vad man vill, det är ju därför Ubisoft väljer att använda sig av kopieringsskydd, inget annat. De är inte ute efter att jävlas med er.

Om ni inte inser att genom sådana här befängda "protester" skjuter er själva i foten, tja, dags att göra det ni säger att Ubisoft skall göra: vakna upp och inse läget.

Ja, ni får bita ihop och stå ut med kopieringsskydd ett tag för att ni har piratkopierat för mycket tidigare. Pc-spelarna har bara sig själva att skylla.

Ni få som inte har piratkopierat något, ni utgör i det här fallet en minoritet och ni får ursäkta min generalisering men förhoppningsvis förstår ni poängen som jag försöker framföra här i denna "något urartade" diskussionstråd.

Men pucko, fatta att kopieringskydd idag som DRM istället för att locka folk att köpa spelet gör precis tvärtom, kolla bara på spore och på amazon hur många ettor spelet fått p.g.a av just DRM. Varför ska vi som köper spelet få en sämre spelupplevelse än dom som väntar på en helt crackad version utan allt det där trams som vi som betalar för får ?

Är det rimligt att köpa ett spel och sen att det krånglar att man som konsument inget kan göra ?

Är det inte dumt att lägga in skydd på spel som ger motsatt effekt, och sämre försäljning?

Medlem
Skrivet av CivilAction:

Kommer aldrig att köpa ett spel med securom eller något annat som gör att man inte kan installera på hur många datorer som man själv vill samt med program som JAG väljer att ha på min dator. Jag anser att spel marknaden inte skall bestämma vad jag skall ha i min dator det gör jag!
varför inte lämna USA's terror med allt som laddas ner är olagligt o låta piratena göra spelandet enklare för alla UBISOFT gå o dra något gammat över er o sluta förstöra spel som kunde varit bra.....

Så du använder inte Windows då?

Kopieringsskydd kommer inte försvinna, och genom att piratkopiera så får ni bara dem att som sagt försöka hitta säkrare lösningar. Det enda man kan göra i protest mot det här som kanske skulle funka är att faktiskt köpa spelet och rapportera alla problem som (kanske) uppstår pga SecuROM..

Hittills har EN person i den här tråden sagt nåt om att det här kopieringsskyddet stört, annars är det bara folk som säger att StarForce har skadat datorer, vilket inte har ett skit med det här skyddet att göra.

Medlem
Skrivet av gh0st:

Jag hör till dom som köpte Splinter Cell 3 och fick problem med min hårdvara pga Starforce, de som säger att risken är liten har uppenbarligen inte tillräckligt med förstånd att bry sig att det faktiskt kan hända. Ubisoft blev mer eller mindre tvungna att sluta använda Starforce, hur länge dröjer det med DRM?

Jag har skippat att köpa flera spel pga just deras skydd, för jag vet vad de kan göra och de som inte bryr sig har helt enkelt inte all den kunskap om vad skyddet egentligen gör med din dator utan att du vet om det. Ska du klanka ner på pirater, så gör det på riktiga pirater, dvs de som faktiskt säljer piratkopior och tjänar pengar på det hela, inte de som laddar ner för att slippa lägga ut flera tusen på ny hårdvara.

Idiot, du är minst lika skyldig.

Medlem

hur skadas dom som laddar ner av detta? då dom aldrig ens märker av några skydd. pröjsar man en god summa för något så ska man äga det fullt ut och kunna göra precis vad fan man vill med det, INGA begränsningar ska finnas. vill dom inte ge mig det så vill jag heller inte betala. sen om dom Försöker göra bättre skydd skiter jag väl i, eftersom jag somsagt aldrig kommer märka det ändå.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av gh0st:

Jag hör till dom som köpte Splinter Cell 3 och fick problem med min hårdvara pga Starforce, de som säger att risken är liten har uppenbarligen inte tillräckligt med förstånd att bry sig att det faktiskt kan hända. Ubisoft blev mer eller mindre tvungna att sluta använda Starforce, hur länge dröjer det med DRM?

Jag har skippat att köpa flera spel pga just deras skydd, för jag vet vad de kan göra och de som inte bryr sig har helt enkelt inte all den kunskap om vad skyddet egentligen gör med din dator utan att du vet om det. Ska du klanka ner på pirater, så gör det på riktiga pirater, dvs de som faktiskt säljer piratkopior och tjänar pengar på det hela, inte de som laddar ner för att slippa lägga ut flera tusen på ny hårdvara.

Idiot, du är minst lika skyldig.

Så för att jag föll offer för ett skydd och inte vill bli offer för ett till så är jag minst lika skyldig som någon som konstant piratkopierar? Din logik vet tydligen inga gränser, du drar verkligen alla över en kam. Läs om, tänk efter, skriv rätt.

Jag skrev att jag slutat köpa flera spel, inte att jag laddar ner ännu fler, pga deras skydd. Jag spelar knappt spel längre och de jag köper är de jag spelar online. Jag stödjer speltillverkare och känner flera själv, men det är hos utgivarna det måste ske något för att den storskaliga kopieringen ska sluta. Ju tidigare de inser att skydden bara ger motsatt effekt, desto bättre för dom själva, tills dess kommer kopieringen bara fortsätta.

Skriv svar