Borg presenterar nytt förslag

Medlem

Jag ser gärna att jag inte behöver gå till jobbet de dagar jag inte vill då "det ändå finns så lite att göra" den dagen.
Och varför förlorar jag all min lön när jag inte dyker upp p g a sjukdom? Då borde jag ju få full lön utan att behöva arbeta, men så är det inte.
Man kan ju inte ställa hur orimliga krav som helst.

Medlem
Skrivet av andman:

Skön insändare i DN idag som jag tar mig friheten att citera i sin helhet:

"Böter för arbetslösa som inte söker jobb - det är ju en genial tanke, särskilt som det inte finns några jobb att söka. Det är bara att låta de fattiga betala, de är ju ändå vana vid att ha det jävligt. Men varför inte komplettera med böter även för arbetsförmedlare som kommer med felaktiga anvisningar? Som när man skickar folk till jobbintervjuer där det krävs körkort trots att den arbetslöse saknar det, eller där ansökningstiden gått ut, eller till exempel försöker tvinga en doktor att söka en doktorandtjänst i ett ämne han aldrig läst? Det finns mycket att spara in på att göra arbetsförmedlarnas inkompetens straffbar - säkert också inom andra myndigheter. Poliser som inte utreder mer än tio procent av anmälda brott ska bara ha tio procent av lönen.

Domare som dömer oskyldiga och gör att samhället får betala ut stora belopp i skadestånd ska självfallet inte ha betalt för detta, utan tvärtom få ersätta de drabbade.

Man kan ju gå så långt upp som till regeringen - dra in lönen för de dagar en minister (till exempel finansminister) ägnat åt att tänka ut idiotiska förslag och lägg till en karenstid så att han låter bli att tänka en vecka framåt och då förhoppningsvis inte orsakar någon skada.

Hans Andersson, doktor i ekonomisk historia"

LOL!
Idiotin i förslaget driven till sin spets. Genial ironi.
Tack för att du postade detta


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av astie:

Deras plan är väl att under sin mandatperiod kunna tjäna så mycket pengar det bara går genom att ta från de som har det sämre samtidigt som de sparkar på dessa människor som redan ligger ner. Sen när deras mandatperiod är över får sossarna styret igen och måste styra upp all skit medans borgarna ligger och onanerar i en solstol på Bahamas i +35 grader och lättklädda chicks som skuttar runt överallt så pattarna fladdrar.

Med risk för en smula ironi. Nej, visa mig jobben och att landets välfärd går i rätt riktning under nästa år, då kan vi börja diskutera huruvida borgarna gör det dom ska eller inte. Än så länge har det inte hänt ett skit iaf.

Haha, oerhört naiva vissa personer här är. Trodde ni allvarligt talat att ni skulle se förändringar efter några veckor? Tillåt mig att
Sossarna är väldigt bra på att själva grundlägga finansiella fiaskon. Se bara på åren 82-91.

EDIT: Stavfel

Nu har du skyllt på sossarna 2ggr utan att ha svarat på vilka planer regeringen har, förändringar vet vi att det tar tid, men planerna då? Vart är de? Går det inte att svara på?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv
Skrivet av Chief Red Cloud:

Sossarna är väldigt bra på att själva grundlägga finansiella fiaskon. Se bara på åren 82-91.

hört talas om novemberrevolutionen?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Haha, oerhört naiva vissa personer här är. Trodde ni allvarligt talat att ni skulle se förändringar efter några veckor? Tillåt mig att skratta hånfullt...

Börjar ju undra vem det är som naiv egentligen. De som fallit handlöst för borgarnas lovord om fler jobb, mer pengar och lägre skatter m.m. Eller de som motvilligt nu lever i ett blått styre och vill se de lovade förändringar eller åtminstone en plan på hur de ska gå tillväga istället för att komma med alltfler skrattretande förslag?

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av astie:

Deras plan är väl att under sin mandatperiod kunna tjäna så mycket pengar det bara går genom att ta från de som har det sämre samtidigt som de sparkar på dessa människor som redan ligger ner. Sen när deras mandatperiod är över får sossarna styret igen och måste styra upp all skit medans borgarna ligger och onanerar i en solstol på Bahamas i +35 grader och lättklädda chicks som skuttar runt överallt så pattarna fladdrar.

Med risk för en smula ironi. Nej, visa mig jobben och att landets välfärd går i rätt riktning under nästa år, då kan vi börja diskutera huruvida borgarna gör det dom ska eller inte. Än så länge har det inte hänt ett skit iaf.

Haha, oerhört naiva vissa personer här är. Trodde ni allvarligt talat att ni skulle se förändringar efter några veckor? Tillåt mig att
Sossarna är väldigt bra på att själva grundlägga finansiella fiaskon. Se bara på åren 82-91.

EDIT: Stavfel

Nu har du skyllt på sossarna 2ggr utan att ha svarat på vilka planer regeringen har, förändringar vet vi att det tar tid, men planerna då? Vart är de? Går det inte att svara på?

Planer? Några genomförs så tidigt som den 1 Januari, 2007.

MFC
Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Planer? Några genomförs så tidigt som den 1 Januari, 2007.

Ja, genom att bryta lagar och regler och dessutom utan att ge folket något av det dom lovat.. "Ta först ge sen"..

Nya arbetarpartiet?.. mm.. visst.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Kul att du har ögonen öppna MFC. Bortser du från alla brott som Sossar och deras samarbetspartier begått för att de inte har makten längre eller?

MFC
Medlem
Skrivet av jimmi:

Kul att du har ögonen öppna MFC. Bortser du från alla brott som Sossar och deras samarbetspartier begått för att de inte har makten längre eller?

Vaddå brott, partifärg, eller partibehörighet berättigar inte för viss typ av kriminalitet men.. att genomdriva det som "alliansen" (läs:moderaterna) gör är ju fan ett brott mot mänkskligheten. Jag diskuterar politiken.. inte politikerna.

Men med facit i hand var ju inte de borgerliga bättre.. och mygel har hos pilitiker ALLTID ett hem.. fast hos moderaterna började det tidigt!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

jag vet inte vilka regler och lagar du syftar på sånt fall, men det är lite tidigt att begära att det skulle skett några större förändringar efter så kort tid. och vissa saker dom låvade har dom redan uppfylt, ta a-kassan som exempel.

Skriv svar