Nästa Half-Life dröjer

Medlem
Skrivet av smuts:

Finns det inte episod-pack ute? Måste ju bara skaffa det inom en snar framtid! Har inte blivit av alls av någon skum anledning...

För övrigt, är episoderna värda pengarna? Samma av det gamla goa' HL2, eller new shit? :>

Mycket av samma sak, men fruktansvärt bra story. Bara det gör det värt att köpa. Sen är det så pass billigt så man är bara allmänt snål om man inte köper

Medlem

Antar att det är därför dom inte hamnat i min samling än då

... lät bara rätt, jag är nog snål. :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

1,5 år låter väl rätt mycket för att vara en "episod", men det är i alla fall betydligt kortare än HL2s utvecklingstid. Dessutom håller episoderna hög kvalitet och när dem dessutom släpper dem i paket som The Orange Box med fem spel till priset av ett så är i alla fall jag glad.:up:

Medlem

Jösses så sega dom är. Värre än Blizzard till och med.

Men då är ju kvaliteten hög också.

Medlem

Jag hoppas dom lyckas göra storyn lite mer intressan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bara det är mycket nytt så är jag nöjd. Jag har inte bråttom.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv

Var inte hela tanken med episodspel att dom skulle kunna släppa det snabbare? Hinner ju glömma bort dom första episoderna innan nästa dyker upp.

Medlem

Hur många episoder är det dom kommer att göra egentligen?
Jag har fan ingen som helst koll....

Medlem

Inte för att grafik/teknikhora men vad har HL2 att locka med om ett år till?

Ett bra spela är ett bra spel trotts grafik osv osv jo jag vet det men.... ja ni hajar antar jag.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Nja dom satsar mer på L4D kan jag tänka mig vid det här lagret.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Nja dom satsar mer på L4D kan jag tänka mig vid det här lagret.

Vad jag vet så är det inte valve, utan gänget bakom Counter Strike: Condition Zero, som gör L4D..

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av mosoloa1:

Nja dom satsar mer på L4D kan jag tänka mig vid det här lagret.

Vad jag vet så är det inte valve, utan gänget bakom Counter Strike: Condition Zero, som gör L4D..

Vilket numera är valve (tror jag)

Tittar du på L4D på steampowered så står det
Developer: Valve
Publisher: Valve

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

När får vi se ett "riktigt" Half-Life 3 då? År 2034? Man kan ju inte sparka liv i Source-motorn hur länge som helst. Det tråkiga med dessa episoder är ju att de är så extremt korta.

Vad jag kommer ihåg så skulle dessa tre episoder representera just den tredje och sista delen i serien.

Men jag fattar ärligt talat inte vad som tar sån tid. Dom har ju liksom spel-motorn färdig, antagligen storyn och ban-designen färdig, majoriteten av objekten och texturerna färdiga, plus att dom ständigt uppar sin source-motor med alla nya spel dom släpper paralellt. Så det enda dom egentligen behöver göra är att slänga ihop banorna och spela in lite röster och dylikt, så är det klart. Hur fan kan det ta sån tid, även med tanke på att dom borde vara mycket vana vid sin egen motor och att spelet inte behöver vara så långt?

Maskar säger jag bara. Iof så bryr jag mig inte då jag tycker hl2+ är så jäkla tråkigt Men ändå liksom.

Medlem
Skrivet av robineng:

Var inte hela tanken med episodspel att dom skulle kunna släppa det snabbare? Hinner ju glömma bort dom första episoderna innan nästa dyker upp.

Tänk positivt: Då får du en anledning att spela om dem.;)

Medlem

Varje gång jag hör nått nytt från Valve får jag vibbar! Den som inte håller med om att Valve gör de bästa spelen OCH att HL2 är världens bästa spel är F*N ingen gamer. Spottar på er

Medlem

Hoppas episode 3 får ett slut istället för en cliffhanger som vanligt.

Medlem
Skrivet av Ymer:

Hoppas episode 3 får ett slut istället för en cliffhanger som vanligt.

nja, ett bra slut som KAN vara ett slut men som man ändå kan bygga vidare på sen.

Om man tänker efter vad man har gjort i HL1, 2, e1 och e2 så är det inte så mycket. Det är ju en hel jäkla dimension kvar, rädda jorden + ta bort alla combines och den larven man jagar.

tror knappast att vi får avklarat allt detta i en episod.

Säkert att du bryter den totala combine styrkan, förstör en portal, och kanske slår till den svävande masken lite. Men vill faktiskt ha HL3 men Source Engine 2, men grafik bättre än vår egen världs!
GABE!

Medlem

Happ aja, jag är bara glad om det kommer och blir bra som tidigare, enda jag ska gnälla på är att jag tycker episoderna blir så korta. Förhoppningvis blir Episod 3 riktigt långt o bra ! Och ett riktigt slut, fast jag tackar ju inte nej till ett Halv Life 3

Medlem

Sedan har vi killarna som lirar på easy/normal och i princip SPRINGER igenom spelet på en kväll. Första spelet och de spel innan det, fanns det fasen inget som hette 'easy'. Idag ser folk spel halvt som en film/berättelse mer än en utmaning. Otippat att epsidoerna blir "korta" när man inte kör på svåraste nivån (som motsvarar ungefär normal i första versionen av halveringstid/halv-liv)..


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Helt galet vad sega de är. Ett nödvändigt ont antar jag, men ärligt talat, något borde ju gå att effektivisera. Episode One och och Episode Two är två spel med 4-5 timmars speltid, utan flerspelarläge och som använder sig av redan färdigutvecklad teknik, vad är det som tar sådan tid? Planerar de dåligt? Ja, spelen är riktigt bra, men de är ju knappast ensam om att vara det.

Medlem
Skrivet av Snoop0:

Den som inte håller med om att Valve gör de bästa spelen OCH att HL2 är världens bästa spel är F*N ingen gamer. Spottar på er

Bah, korridor-shooter med föråldrad grafik, återanvänd spelvärld+vapen och 5-7 timmars spel-längd. Nej, det finns mycket mer intressanta titlar ute

HL1 kan jag däremot klassa som ett av de bästa någonsin. Har själv aldrig gillat stilen med de nya HL-spelen. Känns alldeles för gulligull på nått sätt.

Medlem

de finns inga bättre spel än Half life spelen:P det som är dårligt är väntan på nästa:(

Medlem

valve + episodiskt = when it's done.... FREAKIN IDIOTS!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Fan va dom är fulla av skit.. episodes with shorter develop time yeah sure..

Men det är just det de är. Vad tog inte HL 2 att göra? 6 år? Episod 3 har ju inte varit under utveckling i ens närheten av så lång tid.... Än. Det är tråkigt att det kommer dröja så länge men, det kommer vara värt det. Go valve!

Medlem

Valve överskattar sin talang. Deras spel är rent generellt mediokra, med undantag för TF2 då. Givetvis.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Valve överskattar sin talang. Deras spel är rent generellt mediokra, med undantag för TF2 då. Givetvis.

Jag har aldrig ogillat ett spel som VALVe gjort, jag började att spela VALVes spel och höjde ribban såpass mycket så nu tycker jag att alla spel som inte är gjorda av VALVe är kassa.
Allvarligt, FPS OCH tänkarspel? Det är som att sätta en flygplansmotor på en kickboard. Det blir asgrymt:D

Medlem

Hur fräscht kommer det att kännas när man sitter år 2011 och spelar Episode 3 i samma gamla Source-motor och med samma gamla spelsystem från början av 2000-talet?

Inaktiv

De har slöat ner i tankeverksamheten. Deras grundidé fungerade då, knappt. Kommer inte hålla att köra på samma spår. Meningen med korta episoder va just "snabbt ut på marknaden". Detta har ju fungerat lika bra som Postens förmåga att hantera sin logistik. Inte alls, för er som behöver detta bekräftat. Kommer titlar redan i år som sätter ribban för en singelplayer-shooter. anti-linjärt FTW

12
Skriv svar