Medlem
Skrivet av klossen:

Så du allvarligt bryr dig om nån kollar vad du har för sopor loool.

Det är principen - Jag skulle blivit fly förbannad och vansinnig om någon rotade genom mina sopor...

Hade den personen sedan ringt hem till mig och klagat hade jag aldrig slutat ge igen. Aldrig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av teX:

I Coop-butiken, f.d Konsum, brukade en liten tant gå runt och lägga saker och ting på rätt plats och med etiketten utåt.
Tyvärr har jag inte sett henne på länge.

Folk som gör sådant brukar kallas butikspersonal vettu

lol astie.

Medlem
Skrivet av astie:

... började dumpa skiten där hårda plastgrejer ska vara (antar att jag gjorde rätt?).

De skall läggas i den röda påsen, källa


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av astie:

... började dumpa skiten där hårda plastgrejer ska vara (antar att jag gjorde rätt?).

De skall läggas i den röda påsen, källa

Jag såg ingen röd påse där. Men ska håll utkik vid nästa hit n' run.

Medlem

Reglerna varierar. På en del ställen kan man t.ex. slänga tidningar/kataloger och skrivarpapper i samma kärl medan det på andra ställen skall separeras. Brevpapper får man heller inte kasta bland valigt skrivarpapper då det finns plast och lim på det. Helst skall man slita loss plastfönstret och riva av den limmade pappersbiten och köra upp båda delar i arslet.

Medlem

Kanske aningen ot, har alltid undrat...

...om någon följt efter sopbilarna för att verkligen se om de sorterar skräpet när det väl skall reproduceras.

Eller finns det 100 procentiga garantier för att allt skräp verkligen förblir sorterat?

Medlem
Skrivet av astie:
Skrivet av conthox:
Skrivet av astie:

... började dumpa skiten där hårda plastgrejer ska vara (antar att jag gjorde rätt?).

De skall läggas i den röda påsen, källa

Jag såg ingen röd påse där. Men ska håll utkik vid nästa hit n' run.

Alltså, nej. Jag menar i den röda påsen som du har hemma i köket (eller var du nu kan tänkas ha den ) som är för brännbart avfall.

Skrivet av ostmjuk hamster:

Reglerna varierar. På en del ställen kan man t.ex. slänga tidningar/kataloger och skrivarpapper i samma kärl medan det på andra ställen skall separeras.

Sant att det kan skilja sig marginellt. Rent generellt så är reglerna för den gröna, röda och vita (som snart skall bort) de samma, men papp och papper kan skilja sig åt. Hur som helst är det upp till den man skall slänga, vissa papper är av blandat material och vissa inte. Det är klart att det är svårt att sätta en regel för papper som avfallstyp om papper inte består av samma typ av material till 100 %.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av astie:
Skrivet av conthox:
Skrivet av astie:

... började dumpa skiten där hårda plastgrejer ska vara (antar att jag gjorde rätt?).

De skall läggas i den röda påsen, källa

Jag såg ingen röd påse där. Men ska håll utkik vid nästa hit n' run.

Alltså, nej. Jag menar i den röda påsen som du har hemma i köket (eller var du nu kan tänkas ha den

Har bara gröna systempåsar hemma 8(

Medlem
Skrivet av astie:

Har bara gröna systempåsar hemma 8(

Doh!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

men hur ofta är du på systemet om jag får fråga, påsarna är ju lila eller rosa nu :crazy:


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Hatar nyfikna gamla kärringar och gubbar som ska lägga näsan i blöt hela tiden. Men men, är man en lat snorunge som inte klarar av att sortera så ber man nästan om att bli utsatt för dom.


signatur

yolo

Medlem

eller tanter+tvättstuga= kattastrof för oss andra


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Reglerna varierar. På en del ställen kan man t.ex. slänga tidningar/kataloger och skrivarpapper i samma kärl medan det på andra ställen skall separeras. Brevpapper får man heller inte kasta bland valigt skrivarpapper då det finns plast och lim på det. Helst skall man slita loss plastfönstret och riva av den limmade pappersbiten och köra upp båda delar i arslet.

har hört av en del att det mesta åker till eldnings sentralen änndå, dvs det ger inget att sotera, själv skiter jag i allt, dock inte Lea. dvs vi soterar.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Kanske aningen ot, har alltid undrat...

...om någon följt efter sopbilarna för att verkligen se om de sorterar skräpet när det väl skall reproduceras.

Eller finns det 100 procentiga garantier för att allt skräp verkligen förblir sorterat?

Nej finns inte 100 procentiga garantier.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

däremot finns det studier som pekar på att källsortering är sämre för miljön än klassisk hantering. ska försöka hitta en källa...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

hahaha
varesig du hittar undersökningen eller inte kommer halva fragzone i fortsättningen säga "det finns en del studier som pekar på att källsortering är sämre för miljön än klassisk hantering.. jag skiter inte i det för att jag är lat"

iceman: ja visst är det lätt att skita i allt ansvar när "en kompis kompis sa att ...."
hoppas du är konsekvent med det och aldrig gnäller på nån annan för nåt whatsoever


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

haha, helt rätt . i vilket fall har jag inte hittat någon källa, men kommer ihåg att det var förre chefen för stockholms sopnånting som pratade om det i tv, och allt man ser på tv är sant.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

12
Skriv svar