Starcraft II släpps i tre delar

Medlem
Skrivet av L1ightF00t_:

Nog inga problem, glad att man får lira det snabbare. Men vafan händer med Online delen? Kommer man bara kunna lira som Terran om man bara har den delen, eller hur fungerar det? Någon som vet?

http://www.wegame.com/watch/Starcraft_2_Trilogy_Announcement/


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Seriöst, kan verkligen få folk att vilja piratkopiera mer? Asså, vem i HELVETE kommer köpa 3 spel för att lira 3 olika singelplayer???

Medlem

jaha uppdelat

detta kommer de att tappa kunder på


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Fast man kommer kunna spela online och skirmish med alla rasar i första delen. Men många kommer ju ladda ner resten.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Inaktiv

Vad tjänar de på att göra så?

Medlem

Längre kampanj men de kunde fan ha gjort de med en del.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

@Dannie, PENGAR

Uppenbarligen pengar, trodde inte att det behövdes ett geni för att konstatera detta, men uppenbarligen behövdes det en. (Undertecknad så klart )

Medlem

Way to go Blizzard -_-

Medlem

Varje kampanj ska ta 1 år emellan haha http://pc.ign.com/articles/918/918895p1.html


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Men det är inte lätt att vara Blizzard och inte ha råd att sätta fler utvecklare på att fixa kampanjen i spelet. De tjänar ju knappt ett öre på sina löjligt många miljoner aktiva WoW-spelare.

Medlem

Imo så är det här riktigt riktigt najs! Nu kommer vi få ett mycket större starcraft 3 än vad vi hade fått annars. Sen om man inte är så intresserad av alla raser så kan man nu få chansen att spela sin egna ras längre än man tidigare hade fått. Dom som enbart är ute efter multiplayer kommer antagligen också bara behöva köpa ett av spelena. Zerg here i come!

Medlem

Vad det innebär är att spelet som helhet kommer att bli större, bättre och betydligt mer ambitiöst än Blizzards tidigare singleplayerdel i Starcraft och Warcraft. Och folk gnäller? Fan, skaffa ett jobb eller hora runt på gatan ifall problemet ligger i pengarna för alla tre spelen.

Nej, tycker det är bra val av Blizzard. Hellre det än att få en halvkass kampanj som tidigare och kanske behöva vänta ännu ett år till på spelet.

Inaktiv

Gillar inte RTS i multiplayer och skulle endast köpa SC2 för storyn i singleplayer, inte en chans att jag tänker punga ut 3 gånger bara för att kunna spela Terran, Zerg och Protoss. Då får det vara.

Inaktiv

Snälla, sluta gnäll om att blizzard bara vill tjäna pengar. De är ett företag, och alla företag har som mål att tjäna pengar och växa som verksamhet.

Medlem
Medlem
Skrivet av carloster:

Snälla, sluta gnäll om att blizzard bara vill tjäna pengar. De är ett företag, och alla företag har som mål att tjäna pengar och växa som verksamhet.

De har ju wow.;)


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Mer än 200kr per "del" o dom kan glömma att jag KÖPER spelet.

Medlem

De här låter mer som att spelet blir för stort och Blizzard är så jävla snikna att dom inte vill skeppa flera skivor i samma fodral. Jag hoppas verkligen att de kommer gå att köpa ett spel med bara en installation och få alla kampanjerna.

Avstängd

Jag kan direkt säga att jag är mycket skeptisk och tveksam. Undrar hur de kommer att genomföra detta. Får hoppas på det bästa.

Skribent

And there was a great disturbance on the internet--as if a million South Korean boys just splooged over their PCs in joy...

Inaktiv

Vad blir nästa? Ett spel för varje klass i Diablo 3?

Medlem
Skrivet av robineng:

Vad blir nästa? Ett spel för varje klass i Diablo 3?

Har hört att de ska kosta http://www.shacknews.com/onearticle.x/55271

Diablo III director Jay Wilson said today that the company does not have a great desire to charge a subscription fee for the upcoming revision of its multiplayer client Battle.net. However, the developer did note that Blizzard will likely monetize unknown features of the game.

"We are going to monetize features so that we get to make them," said Wilson. "We kind of have to."

Wilson noted that whatever the content would be, it would have an appropriate value to users


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

För alla idioter som gnäller som småbarn...Om ingen har kollat på filmen när han announcar hela grejen så hade dem 3 val möjligheter.
1. Göra som tidigare släppa en RTS men typ ungefär 30 missions i hela spelet.
2. Släppa 3 delar en för varje ras med 30 missions i varje campaign+ massa cinematics.
3. Göra ett blandning av val 1 och 2 MEN det kommer delaya spelet stort.

Så dem tog valmöjlighet 2. Och jag vill inte vänta 10år till starcraft 3 för att starcraft 2 var för liten för mig så jag hellre väntar och köper 3 spel för jag supportar folk som gör ett bra arbete.

Medlem

Vem pallar vänta 1 år för att spela "nästa" kampanj?

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Vem pallar vänta 1 år för att spela "nästa" kampanj?

exakt det är riktigt fail på det, speciellt när alla nu går o väntar på "ett riktigt" Starcraft II detta år, eller iaf början på nästa år.

av alla filmer osv man sett så antog vi alla att det är tre raser som vanligt, med varsin kampanj, nu säger dom att nope ni får en ras först, sen tar vi ras 2 och 3 om ett respektive två år?

har jag fattat det hela rätt? nog många som blir besvikna nu, detta skulle dom sagt från början istället då jag inte tror att dom kom på detta förra veckan direkt

edit: å andra sidan kan detta vara riktigt bra, bättre än att vänta i ytterligare tio år på Starcraft III ...
multiplayer o skirmish innehåller alla raser, det är ju trevligt iaf

Inaktiv
Skrivet av Alarcron:

@Dannie, PENGAR

Du tror inte att det är en massa som bara kommer att köpa en kampanj (och kanske pirata de andra två)?
Jag själv tänker då inte punga ut pengar för alla tre om de kostar mer än 200kr styck, vid ~150 går min gräns.

Medlem

Å ena sidan är det gott att kampanjerna är så utvecklade att de behöver utrymmet, men det återstår att se hur de genomför hela idén. Är lite skillnad att behöva köpa tre spel istället för ett.

Spelade stort sett Starcraft blott för kampanjen då, så jag kunde nog inte bry mig jättemycket mindre huruvida multi kommer med eller ej. Kanske ökar livslängden på det tills man tröttnat på stryk.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Om de säljer varje del för runt 200 kr/st lär det väl gå ihop.

Pansarknekt

Inte mig emot. Spelbranschens Nike.


signatur

Ooooh the drama!

Skriv svar