Röda tråden film tråden

Medlem

Nej! Du skulle ju ta den här vägen:
Gérard Depardieu -> Leonardo DiCaprio -> Cate Blanchett -> Orlando Bloom

Men men... vi provar det här istället

Andie MacDowell spelade mot Hugh Grant i "Four weddings and a funeral"


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Det skall inte vara för lätt!

Hugh Grant spelade i filmen "nio månader" mot fröken Julianne Moore.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Julian Moore spelar med i "the big Lebowski", där även den evige birolls-kungen Philip Seymore Hoffman medverkar (i en biroll).

"The dude abides"

(Kan vi inte införa att man måste dra ett citat från filmen i fråga?)

Medlem
Skrivet av lave:

"The dude abides"

(Kan vi inte införa att man måste dra ett citat från filmen i fråga?)

Hehe, pluspoäng för det kanske? Min all-time favourite, big lebowski - ingen film är bättre.

Philip Seymore Hoffman spelade ju superskurken Owen Davian överraskande bra i nya storfilmen Mission Impossible III. I samma film finner vi även Laurence Fishburne utan matrixkläder och solglasögon.

Skrivet av Owen Davian:

Who are you? What's you're name? Do you have a wife? A girlfriend? Because if you do, I'm gonna find her. I'm gonna hurt her. I'm gonna make her bleed, and cry, and call out your name. And then I'm gonna find you,and kill you right in front of her.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skägg.
10 Chambers

Är inte helt hundra, men är det bara att haffla ur sig en koppling eller ska man ha ett medvetet mål med sitt inlägg?


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Är inte helt hundra, men är det bara att haffla ur sig en koppling eller ska man ha ett medvetet mål med sitt inlägg?

Man kan ju ha ett mål (se warhogs avsikt ovan) men det räcker med ett steg vidare. Egentligen skall man kanske försöka "smyga fram" till sista kopplingen då man vill ha den själv...

En annan variant på leken är att personen i fråga skall göra kopplingen själv i exempelvis fem steg. Svårare och passar bättre i ett hardcore-film-forum kanske?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

I Bad Company hittar vi såväl Laurence Fishburne som Ellen Barkin.

spiken: jag vet inte, men jag hafflar


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Ellen Barkin medverkar i kommande "Ocean's 13" där vi bl.a ser George Clooney i en av huvudrollerna.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Jag summerar tråden...

Relation Stellan skarsgård och Paris Hilton
Stellan Skarsgård -> Ronin -> Jean Reno -> Léon-> Natalie Portman -> Zoolander -> Paris Hilton
Vinnare: w4rhog

Relation Pat Morita och Lindsay Lohan

Pat morita -> Karate Kid -> Ralph Macchio -> crouching tiger, hidden dragon -> Ang Lee ->Brokeback Mountain -> Jake Gyllenhaal -> Jarhead -> Jamie Foxx -> Ray -> Walk the line ->Rese Witherspoon -> Little Nicky -> Adam Sandler -> SNL -> Linday Lohan

Godkännes med tveksamhet... SNL är tv där i princip alla skådsar gjort framträdanden.
Vinnare: Lave

Relation Charlie Chaplin och Mark Hamill
Charlie Chaplins -> A Countess from Hong Kong -> Marlon Brando -> Gudfadern -> Al Pacino -> Heat -> Robert De Niro jackie Brown -> Bridget Fonda -> Lake Placid -> Bill Pullman -> Spaceballs -> Starwars -> Mark Hamill.
Vinnare: C-row

Relation Jack Black och Stellan Skarsgård
Jack Black -> Ice Age -> John Leguizamo -> Super Mario Bros. -> Dan Castellaneta -> The Simpsons -> Kelsey Grammer -> X-men III -> Ian McKellen -> Sagan om Ringen-trilogin -> John Rhys-Davies -> Helen of Troy -> Stellan Skarsgård
Vinnare: nj

Relation Kiefer Sutherlandoch Orlando Bloom
Kiefer Sutherland -> the Setinel -> Michael Douglas -> Farlig Förbindelse -> Glen Close -> 102 Dalmatiner -> Gérard Depardieu -> Green Card -> Andie MacDowell -> Four weddings and a funeral -> Hugh Grant -> "nio månader" -> Julianne Moore -> the big Lebowski -> Philip Seymore Hoffman -> Mission Impossible III -> Laurence Fishburne -> Bad Company -> Ellen Barkin -> Ocean's 13 -> George Clooney...

Vinnare:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

George Clooney fick en rejäl omgång av John Goodman i filmen O brother where art thou?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

John Goodman Gör Rösten för Baloo i filmen "The Jungle Book 2" där även John Rhys-Davies är med på en av dom andra rösterna.

(nu blev det för enkelt)


signatur
Medlem

John Rhys-Davies spelar gimli vars bästa kompis Legolas spelas av Orlando Bloom i LOTR.

Nya relationen vi letar efter är... Jean Claude Van Damme och Stephen King


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Relation Kiefer Sutherlandoch Orlando Bloom
Kiefer Sutherland -> the Setinel -> Michael Douglas -> Farlig Förbindelse -> Glen Close -> 102 Dalmatiner -> Gérard Depardieu -> Green Card -> Andie MacDowell -> Four weddings and a funeral -> Hugh Grant -> "nio månader" -> Julianne Moore -> the big Lebowski -> Philip Seymore Hoffman -> Mission Impossible III -> Laurence Fishburne -> Bad Company -> Ellen Barkin -> Ocean's 13 -> George Clooney -> John Goodman - >djungelboken 2 - > John ryhes Davis - > LOTR -> Orlando Bloom

Vinnare:CastorFiber

NY REGEL
En film eller skådespelare får inte förekomma mer än en gång i samma relation. Ok?

Kom igen nu... Van damme och världens mest filmade författare efter shakespere, Stephen King*?

*Författare är ju främsta epitet för denna herre men han är ju skådespelare också...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Stephen King som skrev boken Deamcatcher som filmatiserades och i filmversionen hittar vi Jason Lee

UNDERKÄNNS

...Du måste börja med "the mussels from Brussels"! Glöm inte bort att King måste relateras via sina skådespelartalanger!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jean Claude Van Damme är tyvärr med i filmen Universal Soldier, där tyvärr oxå Dolph Lundgren är med.


signatur
Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Rissan:

Stephen King som skrev boken Deamcatcher som filmatiserades och i filmversionen hittar vi Jason Lee

UNDERKÄNNS

...Du måste börja med "the mussels from Brussels"! Glöm inte bort att King måste relateras via sina skådespelartalanger!

Vet, lite snurrig i skallen efter att ha stirrat på en skärm hela dagen, därför jag tog bort inlägget direkt efter jag la in det


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Rissan...

Dolph Lundgren spelade ju galen predikant i filmen Jonny Mnemonic där en smått galen doktor porträtteras av Henry Rollins


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Dolph Lundgren hade en biroll i Rocky IV och som några kanske kommer ihåg spelade Talia Shire Adrian.

edit: Castor han före

edit2, försöker väl igen:
Henry Rollins och Balthazar Getty medverkar båda i David Lynch-klassikern Lost Highway.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Balthazar Getty är även med i Ladder 49 där vi kan hitta bland andra John Travolta.

Edit: Den är giltig va Castor?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

*edit*

Argh. Rissan ninjade.

*edit2* bah glöm det, jag är förvirrad.

*edit3* nu jävlar!

John Travolta medverkade i filmen "Carrie" och jag gissar på att självaste Stephen King är med i nåt hörn i filmen förutom att ha regisserat den.

Mina redigerings fingrar är trötta. Godkänt or not?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Nej, Stephen King är inte med framför kameran i "Carrie". Däremot så ser vi Sissy Spacek i huvudrollen.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:

Nej, Stephen King är inte med framför kameran i "Carrie". Däremot så ser vi Sissy Spacek i huvudrollen.

Bara för att sprida sanning, Stephen king är inte med i filmen, men han har skrivit boken som den baseras på.


signatur

Videomupp

Vila i frid

Sissy Spacek spelar mot Gary Oldman i JFK.

Tog mig några minuter men har hittat fram hela vägen härifrån.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Gary Oldman Har även varit gift med Uma Thurman, känd från bl.a Kill Bill filmerna


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

(spelade även mot varandra i filmen "Henry & June")

Uma Thurman var snygg i filmen "Gattaca", där vi även kunde njuta av Jude Laws rullstolskonster.

(nu blir det lätt)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Jude Law spelade huvudroll i regisör/skådespelaren David Cronenbergs film existenz.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jude Law spelade huvudroll i regisör/skådespelaren David Cronenbergs film existenz.

Visserligen så är det du som hittat på reglerna, men måste inte du också följa dem? Cronenberg skådespelade aldrig i existenz.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av CastorFiber:

Jude Law spelade huvudroll i regisör/skådespelaren David Cronenbergs film existenz.

Visserligen så är det du som hittat på reglerna, men måste inte du också följa dem? Cronenberg skådespelade aldrig i existenz.

Nej, men han skådespelar i andra filmer - Jude law har han bara regiserat vad jag vet... Men jag är på intet sätt allsmäktig (yeah, right) så döm bort mig den som vill.

Om nästa person fortsätter på Cronenberg så är det godkänt, annars kör på Jude Law.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av CastorFiber:

Jude Law spelade huvudroll i regisör/skådespelaren David Cronenbergs film existenz.

Visserligen så är det du som hittat på reglerna, men måste inte du också följa dem? Cronenberg skådespelade aldrig i existenz.

Nej, men han skådespelar i andra filmer - Jude law har han bara regiserat vad jag vet...

Vad är skillnaden på denna länk och min länk isåfall lille Castor?

Stephen King skådespelar ju andra filmer?

I say :down:! (Som Ceasar skulle gjort!)
Fortsättning på Jude Law är det som gäller, punkt slut.

Jude Law är döpt efter skalbagge legenderna "The Beatles" låt "Hey Jude" vilket för oss till the man himself John Lennon som bl.a ofrivilligt medverkat i filmen "Forest Gump"

Nu kanske man tog bort spåret nån var inne i rejält?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

John Lennon kan knappast kallas skådespelare.


signatur
Skriv svar