Slips eller inte

Skägg.
10 Chambers
Slips eller inte

Ikväll vankas det lite mat och underhållning (@John ska köra magdans) tillsammans med PC Gamer-redaktionen och lite annat löst folk från förlaget. Stället vi ska till verkar vara sådär lagompretto så frågan är såklart vad man ska ha på sig. Jag var inne på svart skjorta och röd slips, lite smått juligt, men samtidigt är snara ett stort steg uppåt på klädskalan, jag hatar att vara överklädd. "Hel & ren" står det på inbjudan så det blir nog jeans och skjorta, det @Tompa skulle bära.

#blogg


signatur
Medlem
Slips eller inte

Ta slips. Ser skit snyggt ut med svart skjorta och röd slips.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Du får väl ha på dig vad du vill! Röd slips och skjorta är ju +1. Om någon kommenterar att du ser överklädd ut kan du ju glänsa över John, och ingen kommer att tro att han är boss - utan du!

Medlem

Röd slips och svart skjorta känns lite 30års kris (Green Day anyone?).
Men jag ska inte sticka under stolen med att jag tycker det är fint.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

I nödfall tar man slipsen runt huvudet och skriker FIRMAFEST! Så är själva överklädds-problemet löst


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Överklädd? Det var något av det töntigaste jag har läst.

Inaktiv

jag hoppas detta hamnar i julkalendern

Medlem

hah, jag älskar vara överklädd. En öl på pubben efter jobbet? Klä mig i kostym. Men jag har även en förkärlek att klä mig fel, förväntas jag klä mig anständigt? Kommer jag gärna i pyjamas eller i söndriga byxor och skor.

Slips är inte alls att överklä sig. Beror helt på färgvalet, skjortan och knuten. Man kan se riktigt "casual" ut i slips. Sålänge man undviker begravningskläderna, så är allt okej.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av funcke:

Överklädd? Det var något av det töntigaste jag har läst.

Haha, säger Mr Tweed!

Problematiken förvärrades när Slips A var borta, Slips B var smutsig efter helgens såsolycka och Slips C var svart och lite väl stel. Det blev ickeslips och typisk Svensson-look med jeans och skjorta


signatur
Antikvitet
Skrivet av 73mpl4R:

Du får väl ha på dig vad du vill! Röd slips och skjorta är ju +1. Om någon kommenterar att du ser överklädd ut kan du ju glänsa över John, och ingen kommer att tro att han är boss - utan du!

Ingen skulle någonsin missta Calle för chef så länge han har mer pubishår på hakan än han har huvudhår på hjässan.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av 73mpl4R:

Du får väl ha på dig vad du vill! Röd slips och skjorta är ju +1. Om någon kommenterar att du ser överklädd ut kan du ju glänsa över John, och ingen kommer att tro att han är boss - utan du!

Ingen skulle någonsin missta Calle för chef så länge han har mer pubishår på hakan än han har huvudhår på hjässan.

Hehe

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av 73mpl4R:

Du får väl ha på dig vad du vill! Röd slips och skjorta är ju +1. Om någon kommenterar att du ser överklädd ut kan du ju glänsa över John, och ingen kommer att tro att han är boss - utan du!

Ingen skulle någonsin missta Calle för chef så länge han har mer pubishår på hakan än han har huvudhår på hjässan.

+1 John:)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av John:
Skrivet av 73mpl4R:

Du får väl ha på dig vad du vill! Röd slips och skjorta är ju +1. Om någon kommenterar att du ser överklädd ut kan du ju glänsa över John, och ingen kommer att tro att han är boss - utan du!

Ingen skulle någonsin missta Calle för chef så länge han har mer pubishår på hakan än han har huvudhår på hjässan.

Jag saknar också den klassiskt dryga uppsynen som kommer så naturlig för herr Onlinechef.


signatur
Medlem
1
Skriv svar