Dante's demo

Inaktiv
Dante's demo

I vår drabbar de båda actiongiganterna Bayonetta och God of War III samman i århundradets fight. På att hörn av arenan klamrar sig lilla Dante's Inferno fast och hojtar att han också minsann kan slåss.

Gjorde en genomkörning av demot idag och konstaterade ganska snart att det kändes väldigt likt Visceral Games förra spel Dead Space. Likt på samma sätt att det är ett spel som just är likt väldigt mycket. God of War till exempel. Ibland så måste jag gnugga ögonen för att klarställa skillnaderna. Allt är kopierat från förebilden ända ner till Kratos helt onödiga dubbelhopp som blivit Dantes precis lika onödiga dubbelhopp. Det borde nästan räknas som en feature till spelet att få gå poängpromenad och peka ut nallad gameplay.

Utseendemässigt är det samma sak där också. Något som känns som en missad chans då de kända tavlor som visar Dantes promenad har en betydligt mer passande och intressant stil. I spelet ser det mesta ut att vara rykt ur en Spawn-tidning. Våldet är utstuderat och ospännande och trots att det är prestandamässigt snyggt så blir allting ganska intetsägande.

I slutet av demot får man säljpunkterna för Dante's Inferno. Att spelet har en "epic story" att det finns över "60 upgrades" och så vidare. Bland de 5 säljpunkterna finns också att spelet går i "60 frames per second". Där tog det slut för i alla fall mig. För efter att ha spelet Bayonetta månaden innan så känns det plötsligt som om jag bytt in min sportbil mot en rullator.

#blogg

Inaktiv
Dante's demo

Verkar som att en får köpa detta innan Bayonetta då

signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv

Flämt! Skräms inte så!

1
Skriv svar