Nya regeringen redan i konflikt

Inaktiv

Undra om de kommer att bli straffade? För de har ju brutit mot lagen och ska således bli straffade. Men Reinfeldt å Co kanske gör undantag för sina kramministrar.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

det är väl inte första saken dom bråkar om direkt.. klart dom tycker olika saker, annars representerar dom inte svenska folket.
man får ju hoppas att dom lyckas hålla ihop regeringshelvetet dock, det KAN ju gå åt helvete, men det kan även gå bra.

dom representerar inte mig iaf


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av reset2:

Undra om de kommer att bli straffade? För de har ju brutit mot lagen och ska således bli straffade. Men Reinfeldt å Co kanske gör undantag för sina kramministrar.

Tycker det är illa... Man kan ju inte a ministrar vid makten som har begått ett sånt allvarligt brott, det är ju inte några parkeringsböter det handlar om.

Medlem
Skrivet av reset2:

Undra om de kommer att bli straffade? För de har ju brutit mot lagen och ska således bli straffade. Men Reinfeldt å Co kanske gör undantag för sina kramministrar.

1. du slänger in en kommentar helt utan att hänvisa till källa eller grund, plus att tråden handlar om något annat, mycket duktigt...

2. varför inte göra som Persson/Sossarna? blunda?... (och sossarna har ju gott om skandaler och skit i ryggsäcken...)

exempel:
Måste vara skönt för Lars Danielsson (Göran Perssons närmsta man) att alla telefonsamtal runt dagarna kring tsunami-katastrofen är RADERADE!
och hans straff? HAN VÄLJER att avgå (30 Aug 2006), och detta är två och ett halvt år senare...
och sanningen? DET VET VI FORTFARANDE INGET OM!

Sen har vi härliga underbara Laila Freivalds...
hon valde SJÄLV att avgå i mars i år som utrikesminister, efter att hon fått över ett år av kritik för sin usla hantering av tsunami-katastrofen OCH den olagliga nerstängingen av sverigedemokraternas webbsidor (a.k.a kränkning av yttrandefrihetslagen, en viktig grundlag i varje land med demokrati).
hennes kommentar på alltihop
"Det har blivit omöjligt för mig att bedriva ett seriöst arbete"
Förövrigt är hon den enda minister i Sverige som avgått två gånger...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Visst S-regering kanske inte var bättre, men alliansen behöver inte vara lika dålig exempel som dom....

Medlem

Det roliga ligger ju inte i vad några individer i den borgerliga skämtregeringen gjort, utan snarare hur fort första skandalen kom. S satt trotts allt i tolv år.


signatur
Medlem

skandal? vad är det för skandal i den nya regeringen då?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Skattefusk. Inget ovanligt bland rika moderater dock....

Medlem

Jan O Karlsson, någon?

Nej just det ja, han var väl ni i rättvisans vänster förträngt?

Medlem

Jag försvarade inte Jan O Karlsson? Bara för att man kanske är lite mer vänster betyder det inte att jag avgudar Jan O Karlsson och idioter som han.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Det roliga ligger ju inte i vad några individer i den borgerliga skämtregeringen gjort, utan snarare hur fort första skandalen kom. S satt trotts allt i tolv år.

ehmm? du menar att sossarna inte hade någon skandal förens tsunamikatastrofen?
MOAHAHAHA! HAHAH! hahaha! haha... ha....

har du några mer underbara one-liners så skriv dom gärna, MYCKET ROLIGA!

föresten, läs artikeln, som visserligen den lär vara som allt annat på aftonblaskan, tolv gånger förstorat - så märker man att det handlar om "ingenting".
bara aftonblaskan som horar efter skitartiklar som alltid.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av omega|werzion:
Skrivet av reset2:

Undra om de kommer att bli straffade? För de har ju brutit mot lagen och ska således bli straffade. Men Reinfeldt å Co kanske gör undantag för sina kramministrar.

1. du slänger in en kommentar helt utan att hänvisa till källa eller grund, plus att tråden handlar om något annat, mycket duktigt...

Källa? Läs tidningen, vilket som helst. Sant? Vet inte, men gissar på det.

Jag försökte bara få igång tråden igen, och titta, det fungerade.

Och visst finns det en massar sossar också som kanske har betett sig så, men varför ta upp dom... de har ju endå inget med detta att göra.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Det roliga ligger ju inte i vad några individer i den borgerliga skämtregeringen gjort, utan snarare hur fort första skandalen kom. S satt trotts allt i tolv år.

och det tog tolv år innan första sosseskandalen, eller vad var poängen?:down:
dessutom är det lite väl magstarkt att kalla det skandal, om två människor i politiken inte håller med varandra...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av omega|werzion:
Skrivet av Gullefjun:

Det roliga ligger ju inte i vad några individer i den borgerliga skämtregeringen gjort, utan snarare hur fort första skandalen kom. S satt trotts allt i tolv år.

ehmm? du menar att sossarna inte hade någon skandal förens tsunamikatastrofen?
MOAHAHAHA! HAHAH! hahaha! haha... ha....

har du några mer underbara one-liners så skriv dom gärna, MYCKET ROLIGA!

föresten, läs artikeln, som visserligen den lär vara som allt annat på aftonblaskan, tolv gånger förstorat - så märker man att det handlar om "ingenting".
bara aftonblaskan som horar efter skitartiklar som alltid.

Tillåt mig skratta, poängen var knappast att S inte hade några skandaler innan Tsunamin, utan snarare att man satt i TOLV år, som är en väldigt, väldigt, väldigt lång tid för att sitta vid makten.
Att skandaler kommer fram under TOLV år är ganska naturligt, men tolv _timmar_ är andra bullar.

Men det är ju klart, nu när rikemansgossarna äntligen får leka på riktigt så är väl konflikter oundvikliga


signatur
Inaktiv

Det roliga är att tsunami katastråfen va något som ingen kunde stoppa, eller vara beredda på, och den "sena" handlingen från regeringen skulle inte ha hjälp något även om det kom iväg direkt.

som det faktiskt inte kunde då man itne får skicka dit hjälp om man inte har fått tillstånd om det, så vafan ska man göra? skicka dom ändå?`

Desutom va det inget olagligt att vara sena, men däremot borgaran.

intrånget i S servern och det ända man har hört va att han avgick och sedan va det tyst?

Det va ju för fan ett brott han gjorde!

men nej, det va bara något som han gjorde på eget bevåg, som om man ska tro det...

eller en annan jämförelse:

Mona Salin som köpte mjölk och lite annat på ett konto kort som tillhörde regeringen eller va det va, värdens "skandal" va det ju för att köpa saker för runt 100-lappen, det va ju hämskt!

eller moderaten som gick full vid kajen med sitt barn i en barnvagn och svajade fram och tillbaka, och när en polis gick fram och bad han gå väck från kanten så blev han rasande, och hur länge vara detta? inte äns en vecka!!

alla dessa jävla borgliga tidningar och media som finns är ju bara förjävligt.

och nej jag vet att S också har sina svarta får, men skillnaden är att allt S gör blåses upp i enorma propositioner medans M´s skandaler inte äns varar en vecka för att medierna är bogliga.

Medlem

Att resurserna till tsunami kom ut för sent är en sak att hanteringen och att regerings medlemmar rakt av ljuger folket i ansiktet är det man blir irriterad på.

Och jag tycker vi kan sluta försvara sossarna varje gång dom är lika smidiga som elefanter när dom gör något korkat

Sen hade jag lite svårt och tyda krumelurerna ovanför men iaf.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Att resurserna till tsunami kom ut för sent är en sak att hanteringen och att regerings medlemmar rakt av ljuger folket i ansiktet är det man blir irriterad på.

Och jag tycker vi kan sluta försvara sossarna varje gång dom är lika smidiga som elefanter när dom gör något korkat

Sen hade jag lite svårt och tyda krumelurerna ovanför men iaf.

Försvara!!

Dom blir ju förfan uthängda i alla medier så fort något händer!

Medlem

mm håller med talare ovan faktiskt. Sen är det nog inte i många länder där det suttit en regering i 12 år utan skandaler. Tänk vad många skandaler det skulle vara med alliansen i 12 år!

Medlem

tror inte många skulle hålla med om att media är borgerligt vinklad. SvD är den enda rent borgerliga tidningen.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jasså? Aftonbladet är en borglig tidning om inte jag minns fel, experssen med.

Inaktiv

Aftonbladet är den enda vänster tidningen, men bara på ledarsidan eller va det heter, resten är fortfarande borgligt, men va spelar det för roll då dom ända bara ger ut skit -.-

DN, SvD mfl är alla borgliga.

Medlem

Ville bara påpeka att det finns en hel del borgliga tidningar, Expressen vet jag iaf att dom är borgliga.

Medlem

Fel.

Aftonbladet: Socialdemokratisk
Expressen: Oberoende
Dagens Nyheter: Oberoende liberal
Svenska Dagbladet: Oberoende moderat
Sydsvenskan: Oberoende liberal
Göteborgsposten: Oberoende liberal

Dessa tidningar är rikstäckande.

Källa är i detta fall wikipedia, men går att bekräfta via respektive tidnings hemsida.


signatur

Space for rent.

Medlem
Skrivet av RedBeard:

Fel.

Aftonbladet: Socialdemokratisk
Expressen: Oberoende
Dagens Nyheter: Oberoende liberal
Svenska Dagbladet: Oberoende moderat
Sydsvenskan: Oberoende liberal
Göteborgsposten: Oberoende liberal

Dessa tidningar är rikstäckande.

Källa är i detta fall wikipedia, men går att bekräfta via respektive tidnings hemsida.

Expressen är oberoende liberal, och det kallar jag borglig.

Medlem

visst, både DN och Expressen kallar sig liberala. om det är samma sak som borgerlig kan man diskutera. den enda som kallar sig moderat är SvD. i vilket fall är det viktigaste vad de faktiskt skriver. aftonbladet ÄR en vänstertidning, de andra tycker jag också är det. men det beror såklart på vilken sida om staketet man är.

edit: tio andra han före


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Får jag fråga varför du tycker att nästan alla tidningar är vänster-vridna?

Medlem

min allmänna uppfattning baserad på det jag läser. sen är det knappast någon hemlighet att vänster- och tom extremvänstersympatisörer är överrepresenterade i media. kan tyvärr inte ge någon källa på det just nu.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Tycker Svenska tidningar är väldigt objektiva så jag brukar visserligen inte märka vart dom ligger på skalan, men det är väl olika kanske.. Extremvänster? eh var då?

Medlem

kommer inte ihåg några namn, men det finns ett antal journalister som har eller har haft samröre med AFA och/eller f.d. KPML(r). flera journalistbarn är på ett eller annat sätt "med" i AFA, men det hör kanske inte hit....

hittade en källa, den talar både för och emot min ståndpunkt men i objektivismens namn länkar jag till den ändå

Miljöpartiet starkt bland journalister


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Skriv svar