Estoniautredare: Något stämmer inte

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Ok, då vet vi det, Castorfiber kan se in i framtiden och garanterar att ingen ny information kommer att tillkomma gällande Palmemordet samt Kennedymordet.

Att någon på discovery kommer fram till en enligt dem själva relativt trolig förklaring betyder inte att det är sant. Vad är det vi fått svar på med tiden? Börja innan jesus kom en vända, vad har vi fått för svar?

Skrivet av Ichinin:

Sa aldrig att någonting blir sant eller falskt bara för att någon dör, absolut ingenting förändras förutom att det inte går att få förstahands information ifrån den personen.

Visst är det så även om du inte alls sade så men förstår du inte att sanningen blir ännu mer avlägsen då?

Skrivet av Ichinin:

Jag säger att framtida generationer kan dra egna slutsatser om vad som hände med all information i handen då inga människor (med intressen att skydda) finns kvar. Typ sånt som gjorts med faraoner och sånt på discovery.

Discovery... Det är bra underhållning och vad de än hittar, vad de än har för "expert" i rutan så gissar de... det är allt de KAN göra, gissa.

Sanningen har tiden raderat.

Skrivet av Ichinin:

Jag väljer i alla fall att inte tro någonting så länge som det finns ovisshet om någonting vilket en skeptikers gör. Eller om jag helt enkelt inte bryr mig, vilket oftast är fallet.

Om du inte tror på någonting som inte är 100% bevisat, dvs du har aldrig fått några svar av Discovery, hur kan du då tro att svaren kommer?

Det är ju som att lägga handen på den varma spisplattan och istället för att ta bort handen invänta att ugnen skall gå sönder av överanvändning...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Men vad för superhemliga saker som absolut inte fick komma till Estland, så man sänkte båten, var det isf? Att de transporterade något, visst. Något så fruktansvärt att det inte fick komma fram att man sänkte ett helt skepp, tveksamt.

Till Estland eller från Estland?

Den kan ha varit en nerpackad Yakhont missil och liknande hemligheter som skulle vidare till usa.

Det kan också ha varit ett harmlöst sammanträffande, typ vanliga utrustning som de lekt med tillsammans med Estniska försvaret på nån gemensam övning vilket inte vore konstigt då Sverige tidigare har gett gammal utrustning till de baltiska staterna.

Grejen är att så fort något hysh-hysh uppstår i samband med någonting tragiskt som en explosion eller nåt konstigt ljusfenomen så uppstår direkt konspirationsteorier.

Typ om du ser ett ufo (vilket inte automatiskt betyder utomjordingar utan just UFO: unidentified flying object, inget mer, inget mindre) och du stöter direkt på nån snubbe i svarta kläder som säger "säg ingenting om det här".

Säger han det det för att det är:

1. Utomjordingar och vi sammarbetar med dom.
2. ett nytt megahemligt flygplan, typ Aurora.
eller
3. för att de inte vill att en massa jobbiga rykten ska spridas och en massa UFO nördar med X-Files tröjor ska börja campa utanför nån flygbas med massor av kameror?

Troligtvis det sista.

(Jag gillade Royal Air Force klargörelse på "Alien Abduction" där de sa typ att "Abduction is a crime and that is a Police matter" )

Den övriga diskusionen skiter jag nu i då någon tror att framtida generationer är dumma i huvudet.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Den övriga diskusionen skiter jag nu i då någon tror att framtida generationer är dumma i huvudet.

pwned.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

pwned.

Jag väljer att kommunicera med de människor som är värda att kommunicera med, din monolog leder ingenstans.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av CastorFiber:

pwned.

Jag väljer att kommunicera med de människor som är värda att kommunicera med, din monolog leder ingenstans.

Fritt översatt: alla som tycker precis som du? Du gräver bara ditt hål djupare och djupare för varje svar du postar. Slå upp monolog istället så kan du lära dig vad det betyder. Du har svarat på allt jag skrivit till dig. Monolog? pffff...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Monolog:
BETYDELSE: en persons tal, då han talar för sig själv, "samtal med sig själv"; äv.: dramatisk scen där endast en uppträdande talar; äv. allmännare: en persons tal, då han ensam för ordet, utan att åhörarna (få tillfälle att yttra sig.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Ein volk, ein land ein speaker?
orka bry sig om hurvida militär/stat gjorde något med estonia, all we need is love liksom


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Youtube-proffs
Skrivet av Ichinin:

Typ om du ser ett ufo (vilket inte automatiskt betyder utomjordingar utan just UFO: unidentified flying object, inget mer, inget mindre) och du stöter direkt på nån snubbe i svarta kläder som säger "säg ingenting om det här".

Säger han det det för att det är:

1. Utomjordingar och vi sammarbetar med dom.
2. ett nytt megahemligt flygplan, typ Aurora.
eller
3. för att de inte vill att en massa jobbiga rykten ska spridas och en massa UFO nördar med X-Files tröjor ska börja campa utanför nån flygbas med massor av kameror?

Troligtvis det sista.

Gillar verkligen din UFO liknelse

Dra upp en liknelse då varför folk blir nerskjutna när dom ska campa utanför Area 51?

Area 51 måste nog va den mest nerkonspirerade stället i hela världen. Det PÅGÅR fuffens där. riktigt fuffens.
Såg en film på en kille som skulle flyga över där för att visa hur hssssshsssssss dom va där.

Han åkte. Så sa han "nu börjar dom varna mig på radion"

Tog ett par minuter och voops, 2 F16 flög förbi han på var sin sida och hotade att skjuta skarpt nästa gång.

Snacka om att vara sketungar när det gäller att dölja saker.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

vet inte hur allvarligt det är att två F16 går upp. sånt händer dagligen över östersjön. sverige ser ett ryskt plan närma sig, skickar upp två Gripen för att visa att de ser vad som händer på radarn. visserligen är det militär mot militär, så jämförelsen haltar. men det är inte konstigt att man tar allvarligt på att någon försöker flyga över ett militärt forskningsområde, oavsett om det är utomjordingar eller vanlig vapenutveckling man vill skydda.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

vet inte hur allvarligt det är att två F16 går upp. sånt händer dagligen över östersjön.

Ojoj, satan... det måste vara ett STORT tangentbord, mitt går bara till F12 och jag har bara en.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Hwergelmer:

vet inte hur allvarligt det är att två F16 går upp. sånt händer dagligen över östersjön.

Ojoj, satan... det måste vara ett STORT tangentbord, mitt går bara till F12 och jag har bara en.

lol


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Hwergelmer:

vet inte hur allvarligt det är att två F16 går upp. sånt händer dagligen över östersjön.

Ojoj, satan... det måste vara ett STORT tangentbord, mitt går bara till F12 och jag har bara en.

lol

:crazy:


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Polish:

Gillar verkligen din UFO liknelse

Dra upp en liknelse då varför folk blir nerskjutna när dom ska campa utanför Area 51?

Tror ingen har blivit skjuten utanför Area 51, läste i "Wired" för några år sen om några "Stealthwatchers" som försökte få en bild på Aurora, vissa hade gått över gränsen till basen och blivit fångade, förhörda sen släppta. Gör man nåt sånt så får man räkna med att något kan hända + skylla sig själv tycker jag.

(Fast juridiskt sett är det var det ganska svårt att göra intrång på en bas som officiellt inte existerade tills slutet på 90 talet)

Om vi vänder på det: sätt dig in i deras situation, de testar coola nya leksaker där inne som inte någon får veta nåt om, varken fiender eller det egna folket. Då kan man inte ha en massa döda X-files nördar ligga i drivor utanför basen, sånt har en tendens att dra till sig uppmärksamhet.

Skrivet av Polish:

Area 51 måste nog va den mest nerkonspirerade stället i hela världen. Det PÅGÅR fuffens där. riktigt fuffens.
Såg en film på en kille som skulle flyga över där för att visa hur hssssshsssssss dom va där.

Han åkte. Så sa han "nu börjar dom varna mig på radion"

Tog ett par minuter och voops, 2 F16 flög förbi han på var sin sida och hotade att skjuta skarpt nästa gång.

Snacka om att vara sketungar när det gäller att dölja saker.

Såg den jag också, ganska förståeligt, vad trodde han att de sysslar med på en militärbas, bakar kebabpizza?

Youtube-proffs

Men dom är lite överdrivna anser jag. Tycker dom kunde forskat på andra ställen.

Men som sagt, finns konspirationer. MASSOR. Ufotestings, den fejkade månlandningen skedde där (2 konspirationer i 1 ^^)


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Men dom är lite överdrivna anser jag. Tycker dom kunde forskat på andra ställen.

Men som sagt, finns konspirationer. MASSOR. Ufotestings, den fejkade månlandningen skedde där (2 konspirationer i 1 ^^)

Men om nu Armstrong var först på månen, vem filmade skiten då? Han som filmar måste ju gått ut först för det är ju filmat utifrån... eller?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Citat:

Men dom är lite överdrivna anser jag. Tycker dom kunde forskat på andra ställen.

det skulle du ju kunnat tycka oavseet var de än* valde att förlägga basen, så jag förstår inte riktigt vad du menar...

edit: *, går inte bygga meningar och göra annat samtidigt. >_<


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Polish:

Men dom är lite överdrivna anser jag. Tycker dom kunde forskat på andra ställen.

Men som sagt, finns konspirationer. MASSOR. Ufotestings, den fejkade månlandningen skedde där (2 konspirationer i 1 ^^)

Men om nu Armstrong var först på månen, vem filmade skiten då? Han som filmar måste ju gått ut först för det är ju filmat utifrån... eller?

kanske minns fel, men jag har för mig att de filmade bakifrån när han steg ut. sen kom väl mångubbe nummer två ut efter det.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

nj
Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Men om nu Armstrong var först på månen, vem filmade skiten då? Han som filmar måste ju gått ut först för det är ju filmat utifrån... eller?

[ot]För en filmkamera kan ju inte monteras på utsidan av månlandaren så den är riktad mot stegen och på så vis filmar Armstrong när han tog sitt lilla skutt?[/ot]

Youtube-proffs
Skrivet av nj:
Skrivet av CastorFiber:

Men om nu Armstrong var först på månen, vem filmade skiten då? Han som filmar måste ju gått ut först för det är ju filmat utifrån... eller?

[ot]För en filmkamera kan ju inte monteras på utsidan av månlandaren så den är riktad mot stegen och på så vis filmar Armstrong när han tog sitt lilla skutt?[/ot]

Men någon måste gått ut och satt på kameran först eller!?!?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av nj:
Skrivet av CastorFiber:

Men om nu Armstrong var först på månen, vem filmade skiten då? Han som filmar måste ju gått ut först för det är ju filmat utifrån... eller?

[ot]För en filmkamera kan ju inte monteras på utsidan av månlandaren så den är riktad mot stegen och på så vis filmar Armstrong när han tog sitt lilla skutt?[/ot]

Men någon måste gått ut och satt på kameran först eller!?!?

My sediments exactly.
För övrigt var märket på den kamera som filmade skiten, fejk eller inte, svenskt. Hasselblads. Får jag be intresseklubbens ombudsman sörja för att detta förs till anteckningarna? Tack.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

nj
Medlem
Skrivet av Polish:

Men någon måste gått ut och satt på kameran först eller!?!?

Yepp, precis som någon var tvungen att stå under raketen med en tändsticka och tända på stubinen så de kunde ta sig till månen... 8)

12
Skriv svar