Borderlands - Intryck

Inaktiv
Borderlands - Intryck

Jag har blivit fast i Borderlands. Det är sjukt kul, men förjävla svårt ibland alltså.

Jag har inte hunnit lira så mycket på Borderlands faktiskt men av vad jag fått uppleva så är det riktigt bra!
Början var dock lite seg faktiskt, men det hela vände! Jag har hittat fler vapen. börjat fatta spelet lite mer och gjort upp en taktik.

Men.

Som jag nämnde, förjävla svårt är det.

Jag är på level 13 och möter motståndare som är på level 15-19 och mina vapen tar för lite skada. Jag har först haft fokus på att öka min Health när jag levlat. Nu blir det lite mer på vapen och ammo. Fick skicka en inbjudan till en kompis som är på level 32 (sist vi lirade) och han fick hjälpa mig eftersom att jag dog hela tiden. Mina granater tog ingen skada på en "Bad ass psycho" som de lite större Psycho'n kallas i spelet. Coolt!

Men på den positiva sidan så finns det som sagt en jävla massa vapen. Coola vapen. Dock är fantasin på alla vapen i samma vapenklass, alltså alla SMG'n ser ut som P90's fast någon minimal skillnad, lite trist, men jag är ändå nöjd!
Spelet är stort och väldigt fritt. Stora valmöjligheter, gillas något grymt!

Fordonet är också grymt, min är rosa, samt min karaktär också, för att vara kille gillar jag rosa färg väldigt mycket.
Men uppdragen blir mer och mer större än i början, hämta-lämna uppdrag. Men det gick snabbt över. Uppdragen kräver mycket skicklighet ifrån spelaren att kunna en bra taktik bland annat.

Skjuta, låta skölden minska i defence, gömma sig, ladda om vapnen och låta skölden återuppta sig och sedan ut igen! Så länge man slipper låta sitt liv minska så är allt bra. En bra sköld och mycket liv är stora plus i början.

Men till ett betyg nu i min egna betygsskal "0-5"

0= Mår illa!
1= Nej, fy!
2= Ok.
3= Bra
4= Super!
5= Orgasm!!
----------------|
+ Många vapen
Stort
Online-stödet är bäst!

- Många vapen är för lika
Trista fiender
Stundvis för svårt
___________|
Grafik: 3
Ljud: 2
Kontroll: 2
Hållbarhet: 4
Nöje: 4
___________|
Betyg: 4
----------------|

Ett bra betyg, mycket bra!
Och jag rekomenderar det verkligen till er som haft ett öga på spelet men inte köpt det än. Finns på Elgigantens Onlineshop för 389:- ink.frakt!

#blogg


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem
Borderlands - Intryck

Har du viktat betygen? Annars borde det gemensamma betyget vara 3, baserat på delbetygen förståss. Kul att du gillar spelet, jag har sneglat lite på det men efter att ha testat det hos en kompis kom jag fram till att det inte var något för mig.


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv

Nej, det har jag inte. Men det är två starka 4:or och stark 3a. Så jag tyckte att 4 var ett bra betyg

Men i början är det lite segt. Du måste komma in i det hela och lära dig en taktik för att det ska bli roligare:)


signatur

When It's Game Over. It Is.

1
Skriv svar